שוב הרבה זמן...
הגיע הזמן לטפל במנוע.
כשפירקתי את הצילינדר לפני למעלה משנה שמתי לב לפגיעות מרינג שבור, הגיע הזמן לבחון את הנזק לבוכנה ולצילינדר:
לא זכור לי שהמנוע עשה בעיה כלשהי בפעם האחרונה שהנעתי את האופנוע לפני כ 15 שנה, לא ברור לי מתי כל הנזק ארע.
בכל מקרה צריך בוכנה חדשה וחריטה לצילינדר, הבעיה היא שמידת המקור היא 82 מ״מ ומידת המקסימום היא 83 מ״מ אחרי שתי חריטות, הצילינדר שלי כבר בקוטר 83 מ״מ...
הפתרון שהוצע לי הוא להחליף צילינדר או לקחת למומחה חריטה ולהשחיל סליב חדש. אקח אותו לבחינה בהזדמנות הראשונה, בנתיים אני לא משקיע מאמץ בנקיון הצילינדר והשסתומים עד שאדע מה גורל הצילינדר.
מנוע תחתון:
בסך הכל נראה טוב, אין חופשים בטלטל, מנגנון העברת הכח למגנטו נראה תקין אבל המגנטו עצמו נראה קצת עייף ואני לא יודע אם הוא מספק ניצוץ.
אני שוקל לותר על פירוק המנוע התחתון ולהסתפק בנקיון כללי ושיפוץ המגנטו (אולי פוליש למכסה מנגנון העברת הכח למגנטו...).
ממבט ראשון נראה לי משהו חשוד באזור משאבת השמן, חסר בורג וכל העסק נאטם במין חומר אטימה אדום, עדכון יבוא...
![]()