עמוד 7 מתוך 9 ראשוןראשון ... 56789 אחרוןאחרון
תוצאות 91 עד 105 מ 129

אשכול: שיפוץ BSA M21

  1. #91
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    יפה מאוד ונראה נהדר!
    אל תדאג לגבי הנזילות, זה חלק מהאופי של האופנוע

    בנוגע לנזילה, לפני שתפרק (במידה ןףוץחליט כן לטפל), אולי זה עניין של חיזוקים.
    בנוגע לתיקון חיצוני, לא שמעתי על דבר כזה שמחזיק לאורך זמן.


    Sent from my SM-G965F using Tapatalk

  2. #92
    Member הסמל האישי של שעיר בגב"ב
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    מיקום
    יער ת"ק הפרסאות
    הודעות
    479
    הנזילה מהמנוע זה שטויות.
    מצד שני אם יש נזילה כשהמנוע כבוי אז היא תהיה רצינית יותר אחרי עבודה כשהשמן יתחמם ויהיה דליל יותר.
    מצד שלישי כל עוד זה בקטנה אז זה עדיין שטויות מבחינת ההשפעה על המנוע.
    מצד רביעי אני בסרט הזה כבר שלוש שנים. כשאני סגרתי את המנוע שכחתי למרוח קצת RTV
    ומאז אני עם הזעה קלה. רק אחרי נסיעה יש כמה טיפות על הרצפה. בתכלס לא מאבד בכלל שמן
    ועדיין זה משגע אותי, כי אני סוג של דביל.
    אם אתה לא דביל כמוני, תתעלם מזה.
    אם אתה דביל (בטוח פחות ממני) סדר את זה עכשיו כי זה יציק לך.
    הF650 להחלפה בדו"ש

    מילים הן כמו משחת שיניים,
    ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.

  3. #93
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    ציטוט נכתב במקור על ידי שעיר בגב"ב צפיה בהודעה
    הנזילה מהמנוע זה שטויות.
    מצד שני אם יש נזילה כשהמנוע כבוי אז היא תהיה רצינית יותר אחרי עבודה כשהשמן יתחמם ויהיה דליל יותר.
    מצד שלישי כל עוד זה בקטנה אז זה עדיין שטויות מבחינת ההשפעה על המנוע.
    מצד רביעי אני בסרט הזה כבר שלוש שנים. כשאני סגרתי את המנוע שכחתי למרוח קצת RTV
    ומאז אני עם הזעה קלה. רק אחרי נסיעה יש כמה טיפות על הרצפה. בתכלס לא מאבד בכלל שמן
    ועדיין זה משגע אותי, כי אני סוג של דביל.
    אם אתה לא דביל כמוני, תתעלם מזה.
    אם אתה דביל (בטוח פחות ממני) סדר את זה עכשיו כי זה יציק לך.
    לצערנו אני דביל מדופלם... אבל עדיין מקווה שהצלחתי לטפל בעניין, לא מסוגל כרגע לפרק הכל שוב.

    תכלס בסוף צריך לזכור שבסיום הפרוייקט אין לי כוונה לרכב על האופנוע יותר מסיבוב פה ושם, ואם יטפטף קצת אחיה עם זה.

    לפני 22 שנה כשרכשתי את האופנוע הוא נזל מכל חור אפשרי (אבל נסע ). הייתי ממלא לפני כל רכיבה מיכל שמן חדש עד שנשבר לי והתחלתי לאגור את השמן בפיילה ופשוט מחזרתי את השמן שנזל. עכשיו כשאני חושב על זה, כנראה שזו הסיבה לנזקים שנוצרו לבוכנה והצילינדר . דביל, כבר אמרתי?

  4. #94
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    לשמחתי בזמן שחיפשתי משהו אחר מצאתי את האומים של הקרבורטור - בדיוק איפה שהשארתי אותם... לא יודע איך פספסתי.


    הקרבורטור הודק:


    חיברתי את מפחת הדחיסה (ניתן לראות בצד ימין, שגם קטן עם מנוף שפשוט מרים פיזית את שסתום הפליטה), צריך לוודא שלא נוגע בשסתום במצבו הנמוך אחרת יכול לגרום לנזקים:


    כיוון שסתומים פשוט במנוע side valve וגם הגישה נוחה:
    פליטה:


    יניקה:

  5. #95
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    הגיע תור הקלאץ׳.
    חייב לומר שיחסית לקלאץ שלא נפתח למעלה מ 22 שנה (פרק הזמן שהאופנוע ברשותי) ולא היה בשימוש רק מעט פחות מכך הופתעתי לטובה.
    הדסקיות לא היו דבוקות, חלקן במצב ממש חדש וחלקן מלאות בשכבה של פיכס וחלודה:


    במקור דסקיות ההחלקה שבין דסקיות המתכת עשויות מסוג של שעם (לא ברור לי כל עניין השעם הזה), לשמחתי הקלאץ׳ הזה היה עם דסקיות חליפיות מחומר יותר מודרני (הדסקיות השחורות בתמונה). מצבן בסך הכל נראה טוב וניקוי שיפר מאד, החלטתי להשאירן ולא להחליף לדיסקיות השעם שרכשתי מבעוד מועד, קצת איבדתי אמון בחלק מהחמרים המקוריים המיושנים.
    גם את דיסקיות המתכת אפשר כמובן להחליף לחדשות אבל מה כיף בזה? החלטתי לנקות את דיסקיות המתכת לבד, ברור לי שפני השטח לא יהיו חלקים כמו דיסקית חדשה אבל אני מאמין שיבצע את העבודה ללא בעיה. ניקיתי שאריות לכלוך עם מברשת פלדה ומעט סולר ואת החלודה הורדתי עם ניר שיוף עדין מאד:


    התוצאה להלן:


    רק בדיקה שהכל נכנס למקום:





    עוד אאלץ לפרק הכל על מנת להרכיב על ציר הגיר עם הקפיץ, יש גם עניין של ״לאגרים״ חופשיים שצריך איכשהו להשחיל בין ציר הגיר למעטפת הפנימית של הקלאץ׳, על זה אני מניח שעוד אפרט.

  6. #96
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    ש א פ ו
    שרשור מעולה ברמה גבוהה. מציע לך לתרגם אותו ולפרסם במקומות נוספים (some assembly required בפורום advrider.com למשל), אני בטוח שיש הרבה מאוד אנשים שישמחו להתעניין בתהליך

    Sent from my GM1913 using Tapatalk

  7. #97
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    ציטוט נכתב במקור על ידי Meirson צפיה בהודעה
    ש א פ ו
    שרשור מעולה ברמה גבוהה. מציע לך לתרגם אותו ולפרסם במקומות נוספים (some assembly required בפורום advrider.com למשל), אני בטוח שיש הרבה מאוד אנשים שישמחו להתעניין בתהליך

    Sent from my GM1913 using Tapatalk
    תודה!
    אולי יום אחד כשיהיה זמן לנשום, כרגע אם יש לי דקה פנויה אני מעדיף לסגור עוד איזה בורג באופנוע...

  8. #98
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91

    שיפוץ BSA M21

    הגיע מחו״ל תושבת לספידומטר:


    עדיין לא השגתי ספידומטר, מקוריים עולים מאות דולרים! וחיקויים מודרנים (שאני לא בטוח שאינם טובים יותר…) לא יקרים מידי אך יש אי ודאות גדולה באלו לגבי סוג ההברגה לכבל כיוון שנמכרים למוצר אוניברסלי (מזכיר שכל האופנוע עם הברגות בריטיות ישנות). יש לי עוד עבודה בחיפוש בעניין.

    על ציר המנוע יושב גלג״ש שמעביר את הכח לגיר:



    המומנט מציר המנוע מועבר לגלג״ש דרך מיסב משונן אשר נשאר מחובר בלחץ קפיץ. אם מגיעה מהמנוע מכת מומנט פתאומית שעלולה לגרום נזק לשאר הרכיבים המומנט מתגבר על כח הקפיץ והמיסב ״מחליק שן״ ומונע נזק.
    אני לא יודע אם קיים מנגנון כזה או דומה במנועים מודרניים אבל הרעיון ופשטות התכן מצאו חן בעיניי.

    ועל האופנוע:



    אגב, ההתעללות באום הסוגר היתה במקור... ככל הנראה שנים של מכונאות אילתורים ארצישראלית ממנה סבל האופנוע בעברו.
    נערך לאחרונה על ידי MADMAN1200; 15-05-2020 בשעה 22:30.

  9. #99
    Senior Member הסמל האישי של AsafA
    תאריך הצטרפות
    Apr 2017
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    1,046
    ציטוט נכתב במקור על ידי MADMAN1200 צפיה בהודעה
    על ציר המנוע יושב גלג״ש שמעביר את הכח לגיר:



    המומנט מציר המנוע מועבר לגלג״ש דרך מיסב משונן אשר נשאר מחובר בלחץ קפיץ. אם מגיעה מהמנוע מכת מומנט פתאומית שעלולה לגרום נזק לשאר הרכיבים המומנט מתגבר על כח הקפיץ והמיסב ״מחליק שן״ ומונע נזק.
    אני לא יודע אם קיים מנגנון כזה או דומה במנועים מודרניים אבל הרעיון ופשטות התכן מצאו חן בעיניי.

    ועל האופנוע:


    מעניין. נשמע כמו האב הרוחני של קלטש מחליק

  10. #100
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    אם כ, ר אתה משפץ מהיסוד עדיף לא לקצר תהלכים ולהשתמש בשעונים המקוריים. יש בארץ המון ווספות ששופצו עם שעונים סינים וחלקים מעלי אקספרס וכל השיפוץ הנפלא שלהם מבאס. תחפש ברשת מקוריים שווה.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #101
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    אם כ, ר אתה משפץ מהיסוד עדיף לא לקצר תהלכים ולהשתמש בשעונים המקוריים. יש בארץ המון ווספות ששופצו עם שעונים סינים וחלקים מעלי אקספרס וכל השיפוץ הנפלא שלהם מבאס. תחפש ברשת מקוריים שווה.
    עדיין לא ויתרתי...

  12. #102
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91

    על ציר הגיר בחלקו הפנימי יושב גלגל השיניים שמעביר כח לשרשרת האחורית ולגלגל האחורי (ניתן לראות את חלקו בשחור מעבר למגן השרשרת). ובחלקו החיצוני של הציר אמור לשבת בית הקלאץ׳ עם גלגל שיניים ושרשרת נפרדת קדמית לציר המנוע.
    בין בית הקלאץ׳ לציר אין מיסב רגיל אלא אוסף של לאגרים חופשיים:


    לא ברור לי הסידור הזה, למה לא לשים מיסב נורמלי....?
    בכל מקרה צריך למצוא שיטה למלא את ההיקף בלאגרים ואז להשחיל את הכל על הציר בלי שיפלו לאגרים.
    בחרתי להטביע הכל בגריז:



    האמת שהופתעתי שהצלחתי להשחיל הכל כבר בנסיון השלישי, פחות מסובך ממה שנראה:


    עכשיו צריך למצוא דרך לכווץ את הקפיץ ולהבריג את האום, סיפור לא פשוט בכלל, אין לי כלי יעודי לכן ניסיתי לאלתר:




    לקח לי משהו כמו שעתיים למצוא טכניקה ובדרך הצלחתי להפצע לא מעט, בסוף הצלחתי:


    רק שאז גיליתי ששכחתי לשים את הדיסקיות ואת הכיסוי שרק מעליו צריך לחבר את הקפיץ...
    פרקתי את הקפיץ בצער וניסיתי לחבר הפעם כמו שצריך, אחרי עוד בערך שעתיים ללא הצלחה בכיווץ הקפיץ נשברתי.

    בערב ברשת גיליתי שיש כלי יעודי לעניין, ממתין לעוד משלוח מחו״ל על מנת להמשיך...

  13. #103
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    איזה כאב תחת זה ברגי bsw. בטח התחדשת בקולקציית כלים שלמה לצורך השיפוץ הזה

    Sent from my GM1913 using Tapatalk

  14. #104
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91
    ציטוט נכתב במקור על ידי Meirson צפיה בהודעה
    איזה כאב תחת זה ברגי bsw. בטח התחדשת בקולקציית כלים שלמה לצורך השיפוץ הזה

    Sent from my GM1913 using Tapatalk
    לגמרי...
    בוקסות ומפתחות ברגים הן אינצ׳יות לכן רכשתי סט כלים במידות אמריקאיות. אם יש הבדל אז הוא קטן וזניח.
    הבעיה היא בעיקר בכל מקום בו יש הברגה (ברגים, אומים, תבריגים, מחרוקות, מברזים וכ״ו). לא פעם אני נתקע ונאלץ להמתין למשהו כמו 4 אומים מסכנים שהוזמנו מאנגליה!

  15. #105
    Member הסמל האישי של MADMAN1200
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    91

    שיפוץ BSA M21

    אז אחרי כמעט חודש בו לא התקדמתי בזמן שהמתנתי למשלוח הכלי היעודי לכיווץ קפיץ הקלאץ׳, נאמר לי שהכלי ככל הנראה לא יגיע מיצור גם עוד מספר חודשים... נפלאות הקורונה.
    לצערי לא מצאתי את הכלי באף אתר אחר (במחיר משלוח סביר).
    עצירה לכל כך הרבה זמן לא מקובלת אז התכוננתי נפשית והוכחתי (שוב) שמה שלא הולך בכח הולך בהרבה יותר כח...
    קשרתי את האופנוע היטב, יד אחת על השלדה, יד שניה על האום והקפיץ, ודחפתי בכל הכח. הצלחתי איכשהו להגיע להברזה ולסובב רבע סיבוב שהחזיק! מכאן זה כבר פשוט, הקלאץ׳ במקום!


    לא יאמן כמה פעמים במהלך השיפוץ הגעתי לקיר שנראה לא עביר, אך כעבור כמה ימים פתאום העסק מסתדר אם מגיעים עם מחשבה טרייה. לקח חשוב (לחיים בכלל) שנלמד שוב...

    ממתין לעוד כמה אומים של כיסוי הקלאץ׳ (כי הישנים קצת צולעים) ואטם שבתקווה ישלחו כבר מחו״ל כדי שאוכל לסיים עם הקלאץ׳, להרכיב שרשראות ולסיים עם יחידת העברת הכח.

    בינתיים, חיברתי את הכסא ומיכל הדלק (שעד עכשיו היו סתם מונחים זמנית) :



    יש עוד מלא עבודה אבל פתאום שמתי לב שזה נראה ממש אופנוע שלם! אחרי 4 וחצי שנים שהיה מפורק (כמעט שירדו לי דמעות מרוב אושר).

    חזרה לעבודה...
    נערך לאחרונה על ידי MADMAN1200; 12-06-2020 בשעה 20:50.

אשכולות דומים

  1. gn 250 caferacer המשך שיפוץ
    על ידי caferacer בפורום פורום משקיענים
    תגובות: 288
    הודעה אחרונה: 25-09-2019, 20:39
  2. שיפוץ קטן לגילרה ראנר 50
    על ידי TPH בפורום פורום משקיענים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 13-04-2016, 10:33
  3. שיפוץ קרבורטור ומשאבת דלק,dr big 800
    על ידי skull בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 21-03-2016, 12:13
  4. שיפוץ רפלקטור- כיצד?
    על ידי Cheezy Rider בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 17-12-2015, 17:59
  5. פרוייקט שיפוץ וצביעה
    על ידי yaruns בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 04-09-2015, 00:06

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO