עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 38

אשכול: אחת ולתמיד - יש צורך לחמם את הקטנוע/אופנוע בבוקר?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401

    Question אחת ולתמיד - יש צורך לחמם את הקטנוע/אופנוע בבוקר?

    1. שורש השאלה - יש צורך כן או לא?
    2. למה? כמה זמן? דקה מספיק ואחר כך נסיעה התחלתית רגילה כדי לתת לו להגיע לטמפ' עבודה?
    3. עוד שאלה מעניינת - אם מניעים וישר נוסעים, ללא חימום מינימלי - האם יש נזק רציני/בלאי למערכת?
    בבקשה רק מי שמבין ויודע מכניקה שיענה. אין צורך להוסיף עננים על הנושא
    מאנשים שלא מבינים בהנדסת מכונה כמוני.

    תודה לעוזרים.
    נערך לאחרונה על ידי ktm690smc; 14-07-2015 בשעה 14:41.

  2. #2
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    אחת ולתמיד אין צורך לחמם את המנוע בבוקר.
    יש לנסוע במתינות בדקות הראשונות עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.
    חימום בעמידה במקום אף מזיק יותר מחימום בנסיעה מתונה.

    אתה שואל את השאלה כאילו שיש מחלוקת בעם על הנושא הזה,
    למרות שכבר שנים ומאות הודעות בכל הפורומים המוטורים בארץ אומרים אותו דבר
    נערך לאחרונה על ידי beeaaver; 14-07-2015 בשעה 15:16.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ברור שיש מחלוקת.. עדיין !!!
    ואפילו מכונאים מדופלמים יתווכחו בינם לבין עצמם כי המדע לא מדויק.
    גילוי נאות - משתמש זה רוכב מ 93' ולו ידע בסיסי+ על מכונאות. מתעניין אבל לא מקצוען.
    ולדעתי זו שאלה שפות"ח לא יקבל עליה תשובה חד-משמעית, כמו 100 מיליוני הדיונים על אותו נושא לפניו
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    המכונאים המדופלמים מוזמנים להתווכח עד מחר,
    המלצת היצרנים היא חד משמעית וגורפת, להניע ולסוע. אלא אם אתה רוצה להראות לי user manual שטוען אחרת

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    73
    על מושג שנקרא טמפ עבודה שמעת?
    לבני אדם יש טמפ עבודה וגם למוע יש טמפ עבודה,בעצם לכל דבר בעולם יש טמפ עבודה,בולמים,בלמים קלאטץ' וכו'

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    המכונאים המדופלמים מוזמנים להתווכח עד מחר,
    המלצת היצרנים היא חד משמעית וגורפת, להניע ולסוע. אלא אם אתה רוצה להראות לי user manual שטוען אחרת
    רק טיפה דיוק - להניע, לתת לסל"ד להתיצב (לא משנה על איזה ערך) ואז לנסוע. בד"כ זה לוקח בין כמה שניות לחצי דקה.


    פותח השרשור - "אחת ולתמיד" אפשר לענות על שאלות שיש להן תשובה מדעית. על השאלה הזאת אין תשובה מדעית, כי אף אחד לא ביצע ניסוי מדעי השוואתי שיכול לענות עליה, בין השאר כי הניסוי כזה שישאיר רק את זמן החימום להיות המשתנה היחיד לא כ"כ אפשרי במציאות.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 14-07-2015 בשעה 17:30.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    אמת, תודה ג'ק על הדיוק.

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    וביתר דיוק:
    הנע את המכונה,שים קסדה בקלוואסה,שים כפפות נגד שמש,משקפי שמש או גשם וסע לדרכך.
    בזמן הזה המנוע יתאפס על עצמו.

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,054
    לדעתי ולדעת הספר הטכני של האופנוע שלי לא צריך אבל צריך לנסוע מתון בהתחלה

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי ktm690smc צפיה בהודעה
    1. שורש השאלה - יש צורך כן או לא?
    2. למה? כמה זמן? דקה מספיק ואחר כך נסיעה התחלתית רגילה כדי לתת לו להגיע לטמפ' עבודה?
    3. עוד שאלה מעניינת - אם מניעים וישר נוסעים, ללא חימום מינימלי - האם יש נזק רציני/בלאי למערכת?
    העניין המרכזי זה השימון ולא החימום,אבל גם לחימום יש משמעות.
    במנוע קר אין שמן,ז"א,שמן יש רק שרובו ירד לאגן ולמערכת השימון לוקח מספר שניות "לסגור מעגל",מאותה סיבה כדאי להמתין כמה עשרות שניות,כשהסל"ד מתייצב ורק אז להתחיל בנסיעה (איטית בלי להעמיס על המנוע עד שיהיה באזור טמפ' עבודה).
    בעניין החימום - מנוע קר עובד על תערובת עשירה,פתיחת גז מיותרת מבזבזת דלק,מדללת את השמן בצילינדר ומזהמת את השמן באגן.
    בגלל שהבוכנה מתרחבת מהר מהצילינדר עומס יכול להפגיש ביניהם וגם ליצור נזק נוסף שנובע ממרווחים לא נכונים בגלל הפרשי טמפ' בין מכלולים כאלה ואחרים.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 14-07-2015 בשעה 22:57.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בעניין החימום - מנוע קר עובד על תערובת עשירה,.
    למה מנוע קר עובד על תערובת עשירה?

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    401
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    אחת ולתמיד אין צורך לחמם את המנוע בבוקר.
    יש לנסוע במתינות בדקות הראשונות עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.
    חימום בעמידה במקום אף מזיק יותר מחימום בנסיעה מתונה.

    אתה שואל את השאלה כאילו שיש מחלוקת בעם על הנושא הזה,
    למרות שכבר שנים ומאות הודעות בכל הפורומים המוטורים בארץ אומרים אותו דבר
    את אותו הדבר? אותו הדבר?.... לא יודע באיזה "פורומים" אתה מסתכל, אבל אין תשובה חד משמעית לעניין הזה חד וחלק.
    אז או שאתה עושה את עצמך או שאתה באמת לא יודע אבל.. זו מחלוקת גדולה בין רוכבים ומוסכניקים בתחום.
    וכמו שכבר אמרו - לתת לסל"ד להתייצב ולא אפ אנד דאון עדיף מאשר לסובב את המצערת איך שהנעת את המנוע.
    כן צריך לתת למערכת לעבוד קצת לפני נסיעה, זה לא אומר שצריך לתת לו יותר מ30-40 שניות ולא 2-3 דקות כמו שהייתי נותן.

    אז הגענו לסיכום.. מניעים, מחכים פחות מדקה כדי לתת לסל"ד להתייצב על טור קבוע, נוסעים בהתחלה רגוע כדי לתת למערכת להתחמם
    ומכאן השמיים הם הגבול..

    תודה לכל העוזרים.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    ציטוט נכתב במקור על ידי ktm690smc צפיה בהודעה
    את אותו הדבר? אותו הדבר?.... לא יודע באיזה "פורומים" אתה מסתכל, אבל אין תשובה חד משמעית לעניין הזה חד וחלק.
    אז או שאתה עושה את עצמך או שאתה באמת לא יודע אבל.. זו מחלוקת גדולה בין רוכבים ומוסכניקים בתחום.
    וכמו שכבר אמרו - לתת לסל"ד להתייצב ולא אפ אנד דאון עדיף מאשר לסובב את המצערת איך שהנעת את המנוע.
    כן צריך לתת למערכת לעבוד קצת לפני נסיעה, זה לא אומר שצריך לתת לו יותר מ30-40 שניות ולא 2-3 דקות כמו שהייתי נותן.

    אז הגענו לסיכום.. מניעים, מחכים פחות מדקה כדי לתת לסל"ד להתייצב על טור קבוע, נוסעים בהתחלה רגוע כדי לתת למערכת להתחמם
    ומכאן השמיים הם הגבול..

    תודה לכל העוזרים.
    על איזה אופנוע מדובר???
    כי לפי הניסיון המועט שלי,יש אופנועים שלוקח להם 2-3 דקות להתייצב על סל"ד עבודה ויש כאלה שבין רגע
    בכל אופנוע זה שונה,גם לגבי זמן הגעה לטמפרטורת עבודה.
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    המכונאים המדופלמים מוזמנים להתווכח עד מחר,
    המלצת היצרנים היא חד משמעית וגורפת, להניע ולסוע. אלא אם אתה רוצה להראות לי user manual שטוען אחרת
    ממידע פנימי: ההמלצה הזו נובעת מתקני זיהום אוויר. כשהמנוע והקטליזטור קרים גזי הפליטה יותר "מלוכלכים". מכיוון שהתקנים מדברים על זיהום לקילומטר היצרנים חייבים לכתוב בהוראות להתחיל לנסוע מיד.

    מבחינת המנוע - יש עניין של שימון (חלק גדול מהבלאי של מנוע מגיע מהנעות, בהן המנוע עובד מספר סיבובים למעשה ללא שימון) ועניין של התפשטות תרמית: לא כל החלקים מתחממים באותה מהירות ולכן לא כולם מתרחבים באותו קצב ונוצרות "חוסר התאמות".

    לדעתי הנכון הוא להניע ולעמוד חצי דקה עד דקה (השימון כבר תקין, המנוע התחמם מעט) ואז להתחיל לרכב עם כמה שפחות אימוץ המנוע עד הגעה לטמפרטורת עבודה.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    ממידע פנימי: ההמלצה הזו נובעת מתקני זיהום אוויר. כשהמנוע והקטליזטור קרים גזי הפליטה יותר "מלוכלכים". מכיוון שהתקנים מדברים על זיהום לקילומטר היצרנים חייבים לכתוב בהוראות להתחיל לנסוע מיד.
    ההוראה (להניע ולסוע) קיימת גם בכלים ללא ממיר קטליטי וגם בכלים שיוצרו מלפני שיצאו תקנות זיהום האויר האירופאיות שאנחנו מכירים היום.

    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    מבחינת המנוע - יש עניין של שימון (חלק גדול מהבלאי של מנוע מגיע מהנעות, בהן המנוע עובד מספר סיבובים למעשה ללא שימון) ועניין של התפשטות תרמית: לא כל החלקים מתחממים באותה מהירות ולכן לא כולם מתרחבים באותו קצב ונוצרות "חוסר התאמות".
    מנוע שנוסע בצורה תדירה, ולא עומד תקופות ארוכות, השימון בו הוא כמעט מידי.
    לחץ שמן נבנה תוך פחות משניה (ראה נורת לחץ שמן בכלי שלך) וזרימת השמן במנוע תקינה תוך מספר סיבובים בודד. אין צורך "להביא" את השמן לאיזורים מרוחקים, ישנו שסתום אל חזור שדואג שהשמן ישמר בהם.

    ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
    לדעתי הנכון הוא להניע ולעמוד חצי דקה עד דקה (השימון כבר תקין, המנוע התחמם מעט) ואז להתחיל לרכב עם כמה שפחות אימוץ המנוע עד הגעה לטמפרטורת עבודה.
    אני מניע שם קסדה ולדרך..

    R86, כלים שלוקח להם 2-3 דקות להתייצב פשוט לא מכוונים, זו לא התנהגות תקינה בשום צורה. בכל מקרה אם המנוע מגיב לגז, מבחינתי אפשר לסוע. לא רואה סיבה לעשות לו בייביסיטר במקום.

    מכונאים (מוסכניקים) כמו כל אוכלוסיה, יש בינהם חברה חכמים ומוכשרים, יש בינהם טיפשים שניזונים מאגדות אורבניות ובטוחים שהם יודעים יותר טוב מהיצרן, העובדה שיש ויכוח בין מכונאים על הנושא הזה (ועוד נושאים טריוויאלים אחרים) היא טיבעית לחלוטין

אשכולות דומים

  1. המלצות למכנס תרמי מחמם \ גטקעס
    על ידי Sniper434 בפורום כללי
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 11-12-2015, 20:11
  2. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 01-09-2015, 15:01
  3. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 14:03
  4. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 01-07-2015, 10:56
  5. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 14-06-2015, 11:01

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO