אם אתה צודק - אז כל הכבוד למי שקונה אופנוע ספורט, כי הוא היחיד שיודע שבסוף כולם מתים...
מעקה הוא מעקה, ומשאית היא משאית. הם לא שואלים האם שוגרת לכיוונם מאוכפו של R6 או מאוכף של ג'וימקס.
ואני אגלה לך סוד - בסוף גם אתה תמות. בתאונות דרכים, ממחלה, בארוע פח"ע, במילואים, מהתקף לב או שבץ מוחי. אולי זה ייקרה בשיבה טובה, ואולי, חס וחלילה, לא.
ברגע שההבנה קיימת, זה הזמן להגיד "לי זה לא יקרה". כי אם אתה בטוח שלך זה יקרה, אז למה מלכתחילה בחרת לקרב את הסוף?
אז לפחות תייצר לעצמך אווירה טובה אם אתה בכל זאת עושה את זה. כמו להגיד למישהי שאתה נמצא איתה "אני מאוהב בך". מה, אם עוד חודש תרצה לחתוך, תצטרך לשלם פיצויים כי אמרת את זה? כנראה שלא. אבל כאן ועכשיו, עשית אווירה טובה.
חזרה לענייני אופנועים:
זה לא ש"אי אפשר לרכב רגוע על אופנוע ספורט". שטויות במיץ. שוב אותה מנגינה, העברת אחריות מהרוכב למכונה - שבפועל, עושה רק מה שהרוכב אומר לה.
גרעין האמת בתוך כל השטויות האלה, היא שמי שקונה אופנוע ספורט לרוב הוא לא רוכב רגוע. כי רוכב מתון לא צריך אופנוע ספורט, ובד"כ - הוא יקנה כלי שימושי יותר. זאת הסיבה לסטטיסטיקת התאונות העגומה של הכלים הספורטיביים - קהל הרוכבים שקונה אותם הוא לרוב לא רגוע במיוחד.
האמירה הפופולארית (גם בשרשור הזה) שבה מאחדים שני מונחים ל "רוכב רגוע וזהיר" היא מטעה. רוכב יכול להיות זהיר גם אם הוא לא רגוע - וזה בהחלט מעלה את הסיכויים שלו לסיים את הרכיבה בשלום. עם זאת, רכיבה לא רגועה עדיין חושפת את הרוכב לסיכון גבוה פי כמה, גם אם היא מתבצעת תוך נקיטת כל צעדי הזהירות האפשריים. או, בעברית פשוטה - עדיין קיימים רגעים של סיכון גבוה מאוד, אבל לפחות הם נלקחים במודע ולזמן הקצר ביותר שאפשר.
למי שעדיין לא מסכים איתי, אני מציע לעשות ניסוי:
1. לרכוש R6/GSXR/ZX.
2. להתקין עליו סבל וארגז גדול.
3. לפתוח את השיכוכים במתלים.
4. לרכב לעבודה, למכולת ולסידורים בנוהל ג'וימקס (מהירות מירבית 130, האצות מעט מהירות יותר מהרכבים). להוסיף מגבלה על פתיחת מצערת - עד 30%, ובתור רוכב רגוע - לא לעבור את קצב התנועה ביותר מ-10-15 קמ"ש, ולא לרכב מעל 70 בשוליים, כי אתה לא ערס עם טימקס.
5. לחיות ככה במשך חודש.
6. לחזור לכאן ולהסביר מה בדיוק מסוכן במכונה שעליה התבצע הניסוי.


 
			
			 נכתב במקור על ידי 2 Strokes
 נכתב במקור על ידי 2 Strokes
					
 
					
					
					
						 ציטוט ההודעה בתגובה
  ציטוט ההודעה בתגובה