באיטלג'ט – יצרנית ה'קטנועים' הלא קונבנציונאלים – מנצלים את תערוכת מילאנו 2025 וממשיכים להציג יצירות משוגעות.
האיטלג'ט דראגסטר, קטנוע בעיצוב רובוטריקי־איטלקי, הוצג בתערוכת מילאנו של שנת 2019 עם מנוע ארבע פעימות מקורר נוזל בשני נפחים – 125 סמ"ק ו־200 סמ"ק. אחרי כל מיני רעיונות ואבות טיפוס הציגו באיטלג'ט בשנה שעברה את הדראגסטר 700, עם מנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח של 698 סמ"ק המפיק 68 כ"ס וכ־7 קג"מ, עם מהירות מרבית של כ־190 קמ"ש, שמגיעה דרך תמסורת הילוכים בת 6 מהירויות. המכלולים מעולם האופנועים וכוללים גם שלדת צינורות פלדה חשופה בחלקה שמתחברת אל מזלג הפוך של מרזוקי עם משכך היגוי ובולם אחורי של אוהלינס. הוא צפוי להגיע לישראל במהלך השנה הבאה.

באיטלג'ט ממשיכים עם קו הספק־קטנוע־ספק־אופנוע ומציגים את האח הקטן – הדראגסטר 459. מנוע הטווין המקבילי בנפח 449 סמ"ק מפיק 47 כ"ס ב־9,500 סל"ד ו־4.5 קג"מ ב־8,000 סל"ד. מערכת הפליטה מורכבת משני מפלטים של אקרפוביץ'. תיבת ההילוכים, שנקראת 'SmartShift' כוללת 6 הילוכים על־בסיס תמסורת אוטומטית ומצמד אלקטרוני, שניתנת להחלפה ידנית גם בעזרת מתגים על הכידון.
השלדה היא מצינורות פלדה עם מזלג מרזוקי הפוך מלפנים עם כיוונים מלאים, ומאחור בולם אחורי יחיד מסוג ISAS (ר"ת Italjet Stiffness Adjustment System) עם מספר מצבי ספיגה בהתאם לסגנון הרכיבה. החישוקים בקוטר 15″ עם צמיגים במידות 120/70 מלפנים ו־160/60 מאחור. מערכת הבלימה מורכבת משני דיסקים בקוטר 270 מ"מ מלפנים עם קליפרים של ברמבו, ודיסק יחיד מאחור בקוטר 260 מ"מ. גובה המושב עומד על 815 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 16 ליטרים והמשקל עומד על 180 ק"ג. יש כמובן ABS ובקרת אחיזה, מסך TFT ופנסי LED היקפיים.

עוד יציאה מגניבה של איטלג'ט היא הרודסטר 400, שלפני שנדבר על נתונים צריך רק להסתכל עליו. מעין וספה עתידנית ומנופחת. המנוע מסוג צילינדר יחיד בנפח של 394 סמ"ק. ההספק עומד על 41.5 כ"ס ב־7,500 סל"ד והמומנט על כ־4 קג"מ ב־6,000 סל"ד. התמסורת היא מסוג וריאטור קלאסי.
שלדת הצינורות עשויה מפלדה, כאשר המתלים מזכירים מאוד מבנה של קטנוע. מלפנים מתלה חיבור אנכי שמתחבר לשתי זרועות של אוהלינס, ומטרתה להפריד את ההיגוי והספיגה לשני צירים נפרדים. מאחור יש זרוע אחורית 'נגררת' שמחברת את התמסורת לגלגל האחורי. מערכת הבלימה מורכבת משני דיסקים בקוטר 280 מ"מ מלפנים ודיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ מאחור. החישוקים בקוטר 13″ עם צמיגים במידות 120/70 ו־150/70. גובה המושב עומד על 790 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 12 ליטרים, והמשקל עומד על 151 ק"ג.
שתי היצירות האחרונות של איטלג'ט, וכן דגם ה־700, צפויים להגיע לישראל במהלך שנת 2026. מחירים טרם נקבעו.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז








