מעט לפני שהאפריליה RS660 החדש מושק ומגיע לישראל ולעולם, מתפרסמת תמונה רשמית של גרסת Trofeo (טרופאו – גביע) אשר מסמלת ליגת מרוצים שתתבסס על הדגם – מושלם למסלולי ישראל.
תמונת אינסטגרם שפרסם טומאסו מרקון, רוכב פיתוח באפריליה, מראה את האפריליה RS660 עם פיירינג מרוצים (ללא תאורה), מערכת פליטה של SC-Project ורגליות שונות, כשעל הפיירינג כתוב '…Coming Soon'. לפני כשבועיים פרסמנו תמונות של שלושת רוכבי המפעל של אפריליה שמציגים את הדגם החדש על מסלול מיזאנו.
המנוע החדש מורכב מבלוק הצילינדרים הקדמי של ה-RSV4 – כלומר 2 מתוך 4 הצילינדרים של ה-V4 של אפריליה, אולם הנפח הוגדל לסביב 650 סמ"ק. המנוע החדש מפיק 100 כ"ס, והוא צפוי להיות גמיש למדי עם טווח מומנט יעיל רחב שמתאים לשימוש יומיומי. המנוע בעל סדר הצתה של 270-450 מעלות, ויש 4 שסתומים לצילינדר.
השלדה עשויה מאלומיניום, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי. מלפנים יש מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ של קאיאבה, מתכוונן כמובן, ומאחור יש בולם פרוגרסיבי, גם הוא מתכוונן, המחובר ללא מערכת לינקים לזרוע אלומיניום א-סימטרית יפהפייה. המשקל היבש עומד על 169 ק"ג.
מערכות האלקטרוניקה של ה-RS660 מיישרות קו עם אופנועי הספורט החדשים, כשיש מצערות חשמליות ויחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, מה שאומר מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה מתקדמת, בקרת ווילי ובקרת זינוק, וכן קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים ו-5 מצבי ניהול מנוע ואופנוע. עוד בגזרת האלקטרוניקה – פנסי LED היקפיים ומסך TFT צבעוני ומודרני. העיצוב בקורלציה מלאה ל-RSV4, והוא יותר מקורץ גם ל-RS250 הדו-פעימתי המיתולוגי.
מדהים יפוף 👌👌אהבתי מאודדדדדדדד