דף הבית / חדשות / ב.מ.וו מציגה בקרת שיוט אקטיבית לאופנועים
NMW-ACC-011

ב.מ.וו מציגה בקרת שיוט אקטיבית לאופנועים

בב.מ.וו הציגו בקרת שיוט אקטיבית חדשה לאופנועי החברה, לטובת בטיחות ונוחות הרוכב; הטכנולוגיה הגיעה מרכבי החברה והותאמה לדו-גלגלי

ב.מ.וו הציגו את ה-ACC (ר"ת Active Cruise Control) – בקרת שיוט אקטיבית.

חטיבת האופנועים של ב.מ.וו מתאימה ומטמיעה פעמים רבות את הטכנולוגיה שקיימת מזה שנים ברכבי החברה השונים, וכעת מציגה החברה בקרת שיוט אקטיבית שיודעת לווסת את מהירות האופנוע בהתאם למהירות כלי הרכב שנמצא לפני הרוכב, וכן לשמור על מרחק קבוע. המערכת פותחה יחד עם חברת בוש, והיא מאפשרת לרוכב – בלחיצת כפתור – לקבוע את מהירות האופנוע ואת המרחק הרצוי מבחינתו מהרכב שלפניו על פי שלוש אופציות מרחק שונות שתוכנתו מראש. החיווי לכל מצב יופיע במסך ה-TFT.

כך נראה החיווי על מסך ה-TFT
כך נראה החיווי על מסך ה-TFT

למערכת ה-ACC יש שני מצבים לקביעת קצב ההאצה וההאטה: 'נוחות' (Comfortable) ו'דינמיות' (Dynamic). בזמן פנייה מערכת השיוט האקטיבית תאט את האופנוע ותחזור למהירות שנקבעה לאחר יישור האופנוע. אם זווית ההטיה של האופנוע גדלה, כלומר הרוכב מטה את האופנוע יותר, המערכת תגביל את התערבותה על-מנת שלא להשפיע על התנהגות האופנוע או השליטה של הרוכב. כמובן שבכל רגע הרוכב יכול לבחור לבטל את הבקרה.

בב.מ.וו מדגישים שבקרת השיוט האקטיבית רלוונטית רק בתנועה זורמת, והיא אינה מתאימה לסיטואציה של רמזורים, פקקי תנועה או רכבים נייחים.

בב.מ.וו מתעדים להציע את מערכת בקרת השיוט האקטיבית כאופציה בכל דגמיה בעתיד, ואנו מאמינים שלישראל היא תגיע אינטגרלית בכל דגמי היוקרה שמגיעים ארצה.

צפו בווידאו המסביר על פעולת המערכת:

NMW-ACC-015

NMW-ACC-018

NMW-ACC-020

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

668378_MY25_BRABUS 1400 R SIGNATURE EDITION_ACTION_ACTION_ACTION

בראבוס מציגה: 1400R חדש ומיוחד

הסדנה הגרמנית בראבוס, אשר מוכרת בזכות רכבי המרצדס המשודרגים, מציגה את ה־1400R האקזוטי המבוסס על הק.ט.מ 1390 סופר דיוק R; ייוצר ב־100 יחידות; המחיר? גבוה

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן