הדיאבל V4 RS חדש לגמרי, מפיק 180 כ"ס ויכול להאיץ ל־100 קמ"ש ב־2.5 שניות. המולטיסטראדה V4 RS מתעדכן וממשיך להיות עם מנוע ה־V4 של הפניגאלה V4, רכיבי סופרבייק, משקל נמוך ואלקטרוניקה מעולמות הספורט.

בדוקאטי אוהבים גרסאות קצה לדגמי הקצה, ומציגים את הקרוזר החזק יותר בתולדות החברה ואת הגרסה המעודכנת ביותר של המולטיסטראדה עם המנוע של הפניגאלה. הדיאבל V4 RS מוסיף למנוע הגרנטוריזמו V4 בנפח 1,158 סמ"ק עוד 12 כ"ס ועולה מ־168 כאלה ל־180 כ"ס ב־11,750 סל"ד. זה קורה בזכות מנוע הדזמוסדיצ'י סטרדלה של הפניגאלה V4 הנוכחי. אם צריך איזושהי גאוות יחידה, אז מארק מרקז האיץ עם האופנוע מ־0 ל־100 קמ"ש ב־2.5 שניות. יחסי ההעברה שונו לעומת הגרסה הרגילה, כאשר ההילוך הראשון יכול לעלות עד ל־14,000 סל"ד וכל השאר עד ל־13,500 סל"ד, וזה מסתייע עם הקלאץ' היבש מדגם STM-EVO והדור האחרון של הקוויקשיפטר.
לעומת הגרסה הרגילה, בדוקאטי הפחיתו את המשקל ב־3 ק"ג בעזרת שימוש בקרבון, טיטניום לסופיות האגזוז ומצבר ליתיום־יון קל משקל. המזלג הקדמי של אוהלינס הוא מסוג NIX30 בקוטר 48 מ"מ, ומאחור יש בולם STX46. הבלמים לקוחים ישירות מהסופרבייק של דוקאטי – צמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו מדגם Stylema ועם משאבת בלם רדיאלית – גם היא של ברמבו. כל האלקטרוניקה המטורפת של הגרסה הרגילה ממשיכה גם לכאן עם כיולים מתאימים. לגרסת ה־RS מושב יחיד וגרפיקה מיוחדת.

לפני שנתיים הוצגה גרסת ה־RS כגרסת קצה ספורטיבית של המולטיסטראדה V4 עם מנוע הפניגאלה V4, משקל נמוך, אלקטרוניקת סופרבייק ותג מחיר של 305 אלף ש"ח בישראל. בשנה שעברה הוצגה הגרסה המעודכנת של המולטיסטראדה, וכעת נוצר החיבור בין השניים. ההספק כאן ממשיך לעמוד על 180 כ"ס – פחות כמובן מגרסת הכביש־מסלול – וזאת על־מנת לקבל מנוע גמיש יותר עם יותר מומנט בסל"ד נמוך לטובת ייעוד הדגם, כשהקו האדום נמצא ב־13,500 סל"ד.
יש קלאץ' יבש STM-EVO, מערכת פליטה חדשה עם דוד של אקרפוביץ', ותיבת האוויר שמגיעה מהפניגאלה V4 R. כל אלו אמורים לספק למולטיסטראדה V4 RS סאונד ספורטיבי וייחודי. יחסי ההעברה בתיבת ההילוכים נשארו זהים לאלו של הפניגאלה V4, אולם יחס ההעברה הסופי קוצר במעט.
מבחינת אלקטרוניקה, גם פה המולטיסטראדה V4 RS מקבל את כל מה שבדוקאטי יודעים לשים על האופנועים שלהם עם האלגוריתם שמתאים למסלול. כולל מערכת הרדאר הקדמי והאחורי, שמאפשר בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת התראה מפני עקיפה מסוכנת ועצמים בשטחים מתים. זה מתווסף לבקרות התלת־ממדיות מתקדמות שמבקרות בכל מצב נתון של האופנוע או של הרכיבה.

בניגוד לגרסה הרגילה וכמו בפייקס פיק, הזרוע אחורית היא חד־צדית, והשלדה מכוילת אחרת לטובת הספורטיביות. מערכת הבלמים מגיעה ישירות מהפניגאלה V4 S, כשמלפנים יש צמד דיסקים בקוטר 330 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו מדגם Stylema ומשאבה רדיאלית, ומאחור דיסק בודד בקוטר 265 מ"מ. מערכת ה-ABS המתקדמת היא של בוש, מדגם 10.3ME, והיא כמובן להטיה – המתקדמת ביותר של בוש. הורדת משקל נוספת מגיעה משלדת הזנב העשויה מטיטניום, וכן מחלקי קרבון רבים כמו כנפיים ומגני ידיים. בנוסף, המצבר מסוג ליתיום, וכל אלו מורידים כ־3 ק"ג ביחס לגרסת הפייקס פיק הספורטיבית.
הארגונומיה ספורטיבית יותר מאשר זו של המולטיסטראדה V4, כשרגליות הרוכב עלו למעלה וזזו אחורנית על־מנת לקבל תנוחה ספורטיבית יותר ולהגדיל את מרווח ההטיה, הכידון צר יותר, נמוך יותר ובעל כיפוף גדול יותר, ובנוסף הוא מחובר ישירות למשולש העליון כדי לקבל יותר פידבק בידיים, ויש גם גריפים חדשים ורכים יותר כדי להגביר את התחושה. כל אלו, לטענת דוקאטי, מאפשרים תחושות ספורטיביות באופן משמעותי תוך פגיעה מינימלית בנוחות של המולטיסטראדה.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז