בדוקאטי מציגים את הדור החמישי של המונסטר האייקוני עם מנוע ה־V2 החדש, משקל נמוך יותר, ויותר אלקטרוניקה מבעבר.
הדוקאטי מונסטר המקורי, בעיצוב האייקוני של מעצב העל מיגל גלוצי, הוצג בשנת 1992, והוא אחד הכלים החשובים של דוקאטי בכל הזמנים. לאורך התקופה הארוכה נמכרו מאות אלפי מונסטרים מכל הדגמים ובכל הנפחים, המונסטר היה הלחם והחמאה של דוקאטי – אופנוע שהכניס מזומנים באופן שוטף, יצר יציבות כלכלית אפשר ומאפשר לדוקאטי לפתח דגמים נוספים.

לשנת 2021 הציגו בדוקאטי את הדור העיצובי הרביעי של המונסטר, כאשר אחד מסימני ההיכר של המונסטרים לאורך השנים (ושל דוקאטי בכלל) עד אז היה שלדת מסבך משולשי הפלדה. בדור האחרון השוק העיקרי היה החלפתה לשלדת אלומיניום קדמית עם מנוע המשמש כגורם נושא עומס מרכזי, זאת לצד שלדת זנב, זרוע אחורית וחישוקים חדשים.
כעת, לשנת 2026, מציגים בדוקאטי את הדור החדש, שמתמקד בעיקר המנוע החדש שמוכר לנו מהמולטיסטרדה V2, הפניגאלה V2 והסטריטפייטר V2 (רגע לפני שהוא מגיע לדזרט X ולהיפרמוטרד). הנפח הכולל של המנוע החדש על שני הצילינדרים המופרדים ב־90° עומד על 890 סמ"ק (לעומת 937 סמ"ק בדור הקודם), והוא טכנולוגי מאוד: יש מערכת תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה (IVT ר"ת – Intake Variable Timing), כשהדחיפים (Finger Followers) מצופים ב-DLC להפחתת החיכוך. השסתומים חלולים להפחתת משקל, והנעת השסתומים היא לא מסוג דזמו אלא עם קפיצים קונבנציונליים. הבוכנות קלות משקל, והצילינדרים בתצורת שרוולים רטובים – שיטה שכבר ראינו בדוקאטי בדגמי פניגאלה, והיא אינה אופיינית למנועי אופנועים. ההספק עומד על 111 כ"ס ב־9,000 סל"ד, והמומנט על 9.4 קג"מ ב־6,500 סל"ד, כש־80% מהמומנט מגיע ב־4,000 סל"ד עד 10,000 סל"ד. לעומת הדור הקודם מדובר על אותם המספרים, רק שההספק המרבי מושג ב־250 סל"ד פחות. מה שכן, המנוע כאן קל בכ־6 ק"ג לעומת ה־L־טווין 'טסטהסטרטה' הקודם.
השלדה זהה לדור הקודם, כאשר הזרוע האחורית הסימטרית עוצבה מחדש ודומה לזו שבפניגאלה V4. הבולמים נשארו כמעט זהים לדגם היוצא, עם מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ ובולם יחיד עם מנגנון לינקים מאחור, כשהכיוון היחיד הוא לעומס הקפיץ בבולם האחורי. הבלמים כוללים צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר M4.32 ומשאבה רדיאליים, ומערכת ABS להטיה, והצמיגים – פירלי דיאבלו רוסו IV – במידות הספורטיביות המקובלות של 120/70 מלפנים ו־180/55 מאחור. המשקל היבש ירד ב־4 ק"ג ועומד על 175 ק"ג. הכידון ממוקם מעט גבוה וקדימה יותר, כאשר מיכל הדלק עוצב מחדש וגובה המושב ירד ב־5 מ"מ – ל־815 מ"מ – עם האפשרות למושב נמוך יותר כאופציה.

מערכות האלקטרוניקה מלאות כצפוי ונשלטות דרך ג'ויסטיק חדש בבית המתגים השמאלי, ונשלטות במסך TFT חדש בגודל 5″ דרך ממשק משתמש חדש. חבילת האלקטרוניקה כוללת את כל הטכנולוגיה העדכנית של דוקאטי: יש כמובן חיישן IMU למדידת אינרציה של בוש ב־6 צירים, כשהוא מאפשר ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת אחיזה להטיה, בקרת שיוט, בקרת בלימת מנוע, פנסי LED היקפיים, ביטול איתות אוטומטי, הבהוב בבלימה חזקה, ואופציה לאורות פנייה (DCL). יש מערכת ניהול מנוע עם ארבעה מצבים, עם שליטה על הפרמטרים בכל אחת מהתכניות.
גם העיצוב מתעדכן לדור החדש של הדוקאטי מונסטר, אשר צפוי לקבל גם גרסת פלוס (+) בקרוב עם מסיכת חזית מינימליסטית, כיסוי למושב המורכב, וצביעה כהה ייחודית, שתצטרף לאדום או לבן של הגרסה החדשה. לישראל הוא צפוי להגיע בקרוב, כאשר המחיר החדש טרם נקבע.