דף הבית / גריד / דוקאטי מציגה: מולטיסטראדה V4 ראלי 2026
MY26_MULTISTRADA_V4_DYNAMIC _19__UC856329_High

דוקאטי מציגה: מולטיסטראדה V4 ראלי 2026

בדוקאטי מציגים את דגם 2026 של המולטיסטראדה V4 ראלי, שמוסיף למתיחת הפנים של המשפחה חישוקי שפיצים, מהלך מתלים ארוך יותר, נפח מיכל דלק גדול ואלקטרוניקה משודרגת

המולטיסטראדה V4 של דוקאטי עבר רענון מסיבי לשנת 2025 – מתיחת פנים עיצובית, עדכוני תוכנה ואלקטרוניקה ושדרוגים נוספים. גרסת הראלי, שמוסיפה יכולות מחוץ לאספלט, מיישרת קו עם הפלטפורמה.

המולטיסטראדה V4 המצליח של דוקאטי הוצג בתחילת העשור הנוכחי בקטגוריית האדוונצ'ר פריומיום. מאז הצגתו הדגם מככב בראש רשימת הדגמים הנמכרים והחשובים של החברה מבולוניה. גרסת הראלי, שהוצגה בשנת 2023, הציעה יותר יכולות תיור – עם מיכל דלק עצום של 30 ליטר – ויותר יכולות שטח בזכות חישוקי שפיצים, אמנם באותן המידות המוכרות של 19″ מלפנים ו־17″ מאחור, עם צמיגים במידות 120/70 ו־170/60 בהתאמה, כשהצמיגים הם פירלי סקורפיון טרייל II. מהלכי המתלים גדלו ל־200 מ"מ בשני הצדדים ומרווח הגחון עלה ב־10 מ"מ ל־230 מ"מ.

דוקאטי מולטיסטראדה V4 ראלי דגם 2026
דוקאטי מולטיסטראדה V4 ראלי דגם 2026

מערכת הבולמים 'סקייהוק' DSS EVO החשמלית סמי־אקטיבית של מרזוקי כוללת כיוון עומס קפיץ אוטומטי, התאמה של הקשיחות והספיגה ושל גובה האופנוע בהתאם למצב הרכיבה הנבחר. זה כולל 'Minimum Preload' (מינימום עומס קפיץ) המאפשר להנמיך את גובה המושב במהירויות נמוכות ובעמידה – על־מנת להוריד את מרכז הכובד בכדי לאפשר לרוכב יותר בטחון ולהקל על הנחת רגל בכביש או בשטח במצב עמידה. יש גם מצב ‘Easy Lift’ חדש שמשחרר את מצב הכיווץ בבולמים ומקל על הרמת האופנוע מרגלית הצד.

ניהול המנוע כולל אנדורו לשטח המפחית את הספק המנוע ל־114 כ"ס, משחרר מעט את בקרת האחיזה, מקל את ה־ABS להטיה על הגלגל הקדמי ומבטל לגמרי על הגלגל האחורי. המשקף הקדמי שונה מהגרסה הרגילה, גבוה יותר ב־40 מ"מ ורחב ב־20 מ"מ, ויש גם רגליות רוכב רחבות יותר עם גומי פריק, וכן רגלית אמצע כסטנדרט. בדוקאטי הוסיפו מיגוני חום לחלק האחורי, ומיקום מתאמי מזוודות הצד שונה לטובת הנוחות של המורכב.

מנוע ה־V4 גרנטוריזמו נשאר כמעט ללא שינוי. הנפח עומד על 1,158 סמ"ק, והוא מפיק 170 כ"ס ב־10,750 סל"ד ו־12.7 קג"מ ב־8,750 סל"ד. כעת הוא מיישר קו עם עדכוני יורו 5+ המתחייבים, כשתצרוכת הדלק שופרה בכ־6%, כאשר גם הצילינדרים האחוריים מתנתקים כשהעומס על המנוע נמוך.

MY26_MULTISTRADA_V4_DYNAMIC _28__UC856337_High

עיצוב החזית רענן ואגרסיבי יותר, ומתחבר לעיצוב של הפניגאלה V4 החדש. הפנסים עצמם שופרו, עיצוב המפלט חדש, כשיש עדיין שתי צביעות וגרפיקה שונות. יחידת האלקטרוניקה שודרגה גם היא ומוסיפה התראה חדשה נגד התנגשות ומערכת DVO (ר"ת Ducati Vehicle Observer) שמשתמשת ב־70 חיישנים ומשפרת את החדות של הבקרות השונות, כמו ה־ABS להטיה, בקרת האחיזה להטיה ועוד. בדוקאטי משלבים כאן את מערכת הבלימה המשולבת, שמפעילה גם את הבלם הקדמי בלחיצה רק על הבלם האחורי.

לסיכום, גרסת הראלי יישרה קו עם העדכונים של שאר הגרסאות, והיא ממשיכה להציע גם יכולות שטח לא מבוטלות ואבזור נוסף לנוחות הרוכב במסעות ארוכים. המחיר בישראל עמד עד כה כל סביב 217 אלף ש"ח, כאשר לא צפויים שינויים מהותיים במחיר גרסת 2026.

MY26_MULTISTRADA_V4_DYNAMIC _37__UC856346_High

MY26_MULTISTRADA_V4_DYNAMIC _38__UC856347_High

MY26_MULTISTRADA_V4_DYNAMIC _55__UC856293_High

MY26_MULTISTRADA_V4_RALLY_STATICS_HERO _34__UC856375_High

MY26_MULTISTRADA_V4_RALLY_DUCATI_RED _9__UC856439_Mid

MY26_MULTISTRADA_V4_RALLY_JADE_GREEN _27__UC856417_High

MY26_MULTISTRADA_V4_RALLY_JADE_GREEN _18__UC856409_High

MY26_MULTISTRADA_V4_RALLY_JADE_GREEN _34__UC856423_High

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW K 100 (4)

נוסטלגיה: ב.מ.וו K100 – לבנה מעופפת עם ABS

הב.מ.וו K100 יותר מראוי למקום משלו בטור הזה, אבל הוא כאן גם מסיבה נוספת – בימי גשם ראשון אלו, הוא האופנוע הסדרתי הראשון שהציע מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן