דף הבית / גריד / הונדה חושפת: CB1000F רטרו
26YM Honda CB1000F

הונדה חושפת: CB1000F רטרו

בהונדה חושפים את ה־CB1000F – גרסת רטרו על בסיס ה־CB1000 הורנט עם מוטיבים עיצוביים משנות ה־80 ועם מנוע מוחלש

בהונדה חושפים גרסה חדשה על בסיס ה־CB1000 הורנט, ה־CB1000F, במטרה להביא את רוח ה־CB750 אל שנת 2026.

ה־CB1000 הורנט הוא התוספת החדשה והחשובה של הונדה לסדרת דגמי ההורנט שלה, שכעת מתרחבת לדגם חדש, שעומד בפני עצמו. בהונדה התחילו להשתעשע עם הרעיון בתחילת העשור הנוכחי, כאשר הקורונה הפריעה לאור הזרקורים שיועד ל־CB-F קונספט, אשר החיה את ה־CB900F וה־CB750 – דגמי סופרבייק משנות ה־80 – ושילב אותו יחד עם דגם ה'נאו ספורט קפה' המודרני של אותה העת – ה־CB1000R.

הונדה CB1000F ולצדו גרסת הספורט
הונדה CB1000F נייקד ולצדו גרסת הספורט

נתחיל עם העיצוב, שכן בשביל זה יבחרו הרוכשים את הדגם הספציפי הזה. לעומת ההורנט הנוכחי יש מספר נגיעות קוסמטיות ודוד פליטה בעיצוב קלאסי יותר. מגני הרדיאטור הבולטים הוסרו, בשביל לדמות את מערכת קירור האוויר בדגם המקור עם מיגון אלומיניום חשוף. לגרסת ה־F מיכל דלק חדש בנפח 16 ליטר (17 ל' בהורנט), המדמה את עיצוב המקור, כמו גם שלדת הזנב שמקבלת עיצוב זוויתי יותר – כמו המקור. יש גם מושב יחידה אחת שבסיסו, יחד עם מגן הבוץ, עשוי מחומרים ממוחזרים, ויש צביעה דו־גוונית.

המנוע הוא של הפיירבלייד משנת 2017, אלא שלעומת שיא הספק של 152 כ"ס ב־11,000 סל"ד ומומנט של 10.6 קג"מ ב־9,000 סל"ד בהורנט, כאן בהונדה מיתנו את המספרים לטובת שימושיות. לגרסת הרטרו 122 כ"ס ב־9,000 סל"ד, ואותו נתון מומנט אבל ב־1,000 סל"ד פחות. יחסי ההעברה שונו עם שני הילוכים ראשונים קצרים יותר וכל השאר ארוכים במעט – שוב, לטובת שימושיות ויכולות שיוט.

בדומה להורנט, השלדה החדשה לחלוטין, בתצורת צמד קורות פלדה, נוכחת כאן, עם שלדת זנב וחישוקים ייעודיים לדגם. בחזית המתלים יש את המזלג ההפוך של שוואה SFF-BP בקוטר 41 מ"מ – מתכוונן במלואו. מאחור – בולם יחיד עם לינק, עם כיוון עומס קפיץ וכיוון שיכוך החזרה. לגרסת ה־F כיול רך יותר לעומת הסטריטפייטר. גם הבלמים של ההורנט הרגיל (לעומת ה-SP) נמצאים כאן עם צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפרים רדיאליים של ניסין. המשקל המלא עומד על 214 ק"ג.

כל האלקטרוניקה המודרנית של ההורנט מגיעה גם לכאן עם מצערות חשמליות ו־3 מצבים מובנים ועוד 2 לבחירת הרוכב, בקרת אחיזה להטיה, מערכת ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, מסך TFT בגודל "5 המתממשק לסלולר, ופנסי LED. קוויקשיפטר מגיע כאופציה בנייקד וסטנדרט בגרסת הספורט. בהונדה יציעו את ה-CB1000F בשתי גרסאות: גרסת הנייקד וגרסת ספורט, עם הכיסוי לפנס הקדמי, מגן רדיאטור, מגן מנוע וכאמור, קוויקשיפטר.

מחירים ומועד הגעה לישראל טרם נמסרו, אם כי להערכתנו הוא יתמקם בין 82 אלף השקלים המבוקשים על ה־CB1000 הורנט לבין 92 אלף השקלים של גרסת ה־SP.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW K 100 (4)

נוסטלגיה: ב.מ.וו K100 – לבנה מעופפת עם ABS

הב.מ.וו K100 יותר מראוי למקום משלו בטור הזה, אבל הוא כאן גם מסיבה נוספת – בימי גשם ראשון אלו, הוא האופנוע הסדרתי הראשון שהציע מערכת ABS למניעת נעילת גלגלים בבלימה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן