דף הבית / גריד / הונדה מחברת את ה־E-Clutch לדגמים נוספים
26YM Honda Range

הונדה מחברת את ה־E-Clutch לדגמים נוספים

בהונדה מחברים את ה־E-Clutch – הקלאץ' החשמלי־אלקטרוני שמייתר לחלוטין את השימוש בידית הקלאץ' – לדגמים נוספים; החל מסדרת ה־500 ועד ההורנט והטראנסאלפ 750

בהונדה חושפים בתערוכת מילאנו 2025 דגמים נוספים שמקבלים את ה־E-Clutch – מערכת הקלאץ' החשמלי החדש – החל מסדרת ה־500 ועד צמד דגמי ה־750, אשר גם מקבלים עוד מעט עדכונים.

לפני שנזכיר מה המערכת המיוחדת הזאת יודעת לעשות לטובת הרוכב והרכיבה, נציין כי היא הוצגה בשנה שעברה וכבר נמצאת בארץ ובעולם על ה־CBR650R וה־CB650R. כעת, לשנת 2026, המערכת תוצע כאופציה גם על ה־CB500 הורנט, ה־CBR500R וה־NX500, שנשארים ללא שינוי.

דגמי ה־750 – הטראנסאלפ 750 וה־CB750 הורנט – שעודכנו בשנה שעברה, מקבלים גם את הקלאץ' החשמלי ובנוסף מיגון גחון חדש לאדוונצ'ר (סטנדרט באוטומטי, תוספת ברגיל), כיול בולמים מעודכן וגרפיקות חדשות. לשניהם גם נוסף מצב רכיבה חדש ונוסף.

26YM Honda XL750 Transalp
26YM Honda XL750 Transalp

ה־E-Clutch משלב לתוך מערכת אחת אלמנטים טכנולוגיים של קוויקשיפטר, של תיבת ה־DCT ושל מצמד רב־דיסקי רטוב קונבנציונלי. הרעיון הוא צמד מנועים חשמליים ששולטים בהפרדה ובהצמדה של הקלאץ' ומייתרים את הצורך בשימוש בידית הקלאץ' – אם כי ידית הקלאץ' קיימת, והרוכב יכול להשתמש בה באופן ידני בכל שלב.

הקלאץ' עצמו הוא מצמד רב־דיסקי רטוב קונבנציונלי הבנוי בדיוק כמו קלאץ' רגיל, כולל מנגנון התרה של ידית קלאץ' וכבל קלאץ'. על המערכת המכאנית בנו בהונדה את המערכת החשמלית, הכוללת כאמור 2 מנועים חשמליים ומערכת מנופים וגלגלי שיניים לתפעול, כשהמערכת הנוספת שוקלת 2 ק"ג. המערכת מתחשבת בנתונים ממספר חיישנים המפוזרים במנוע ובתיבת ההילוכים, ביניהם מהירות מנוע, זווית פתיחת מצערת, מהירות נסיעה, לחץ על רגלית ההילוכים, מיקום גלגלי השיניים של מערכת ההפחתה של המערכת, הילוך נבחר, ומהירות ציר מוצא של תיבת ההילוכים. צמד המנועים שמפעילים את הקלאץ' נמצאים מאחורי המכסה המנוע הימני, כלומר צמוד לקלאץ' עצמו.

המערכת נכנסת לפעולה מיד בהתנעת המנוע, והיא מאפשרת לשלב להילוך ולהתחיל נסיעה ללא שימוש בידית הקלאץ', שכן המערכת מפרידה את הקלאץ' ברגע שהרוכב משלב להילוך, ומשחררת את הקלאץ' הדרגתית כדי להתחיל נסיעה. כמובן שהמערכת – הכוללת קוויקשיפטר דו-כיווני – מאפשרת גם העברת הילוכים מהירה ללא שימוש בקלאץ'. המערכת מפרידה את הקלאץ' גם בעצירה בהילוך. בכל עת הרוכב יכול להשתמש כרגיל בידית הקלאץ', ובנוסף לבטל את המערכת האלקטרונית על־ידי כפתור בבית המתגים, ואז יופיע הסימון M בלוח השעונים.

הרוכב יכול לבחור מבין 3 רמות רגישות – HARD, MEDIUM ו־SOFT, כשכל אחד מהם דורש רגישות שונה ברגלית ההילוכים כדי להפעיל את הקלאץ' לצורך העברת הילוך, בדומה לקוויקשיפטר רגיל.

26YM Honda CB750 Hornet
26YM Honda CB750 Hornet
26YM Honda NX500
26YM Honda NX500
26YM Honda CB500 Hornet
26YM Honda CB500 Hornet
26YM Honda CBR500R
26YM Honda CBR500R

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Suzuki GSX-S1000 GX Test (4)

סוזוקי GSX-S1000 GX במבחן וידאו

ה־GSX-S1000 GX הוא האופנוע הטכנולוגי ביותר של סוזוקי, והוא התגלה כספורט־תיור משובח עם נוחות גבוהה, יכולות ספורטיביות רבות, והרבה אלקטרוניקה ובקרות, כשהוא עטוף בעיצוב יפה ומודרני; מבחן דרכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן