דף הבית / גריד / הונדה מציגה: V3R 900 E-Compressor קונספט
556505_Honda_Unveils_V3R_900_E-Compressor_Prototype_Powered_by_New_V3_Engine_with

הונדה מציגה: V3R 900 E-Compressor קונספט

בשנה שעברה חשפו בהונדה מנוע טריפל בתצורת V עם 75 מעלות ועם גדישת אוויר על־ידי משאבה חשמלית; כעת חושפים בהונדה שהמנוע בנפח 900 סמ"ק ומסוגל לתת בראש גם ל־1,200 סמ"ק

בהונדה מציגים כדגם קונספט את ה־V3R 900 E-Compressor, שנותן גוף ונפח למנוע החדש שהוצג בשנה שעברה – וי־טריפל עם 75 מעלות בין הצילינדרים ועם מדחס אוויר חשמלי לגדישת אוויר.

Honda V3R 900 E-Compressor Prototype
Honda V3R 900 E-Compressor Prototype

בתערוכת מילאנו של שנה שעברה הציגו בהונדה מנוע מעניין שהוגדר כדור הבא בפיתוחי מנועי הבעירה הפנימית (ICE – ר"ת Intenal Combustion Engine – מנועי בעירה פנימית) לאופנועים בעלי נצילות גבוהה והספק גבוה. מהמעט ששחררו בהונדה ניתן היה ללמוד כי מדובר במנוע טריפל (3 צילינדרים) בתצורת V, עם שני צילינדרים קדמיים ואחר אחורי, כשבין הצילינדרים יש 75 מעלות. המנוע כמובן מקורר נוזל, ובהונדה לא ציינו את נפחו.

הווי־טריפל החדש מצויד – לראשונה באופנועים – במדחס אוויר חשמלי, כלומר סופרצ'רג'ר המונע על־ידי מנוע חשמלי ולא על־ידי המנוע עצמו. בהונדה מציינים שהגדישה נועדה כדי למקסם את המילוי הנפחי החל מתחומי הסל"ד הנמוכים, וכמובן כדי להפיק הספקים גבוהים. המדחס החשמלי נמצא לפני תיבת האוויר, גופי המצערת וסעפות היניקה, ולא דורש אינטרקולר להורדת טמפרטורת האוויר, כשלטענת הונדה הוא מאפשר מרכוז מאסות באופנוע.

אז עברה שנה והגענו למילאנו 2025, כשהמנוע מוצג עם יותר נתונים בנפח של 900 סמ"ק, ולפי הונדה מסוגל לספק ביצועים דומים לשל מנוע בנפח 1,200 סמ"ק 'רגיל'. הקונספט שבו הותקן המנוע החדש הוא נייקד קרבי, סטריטפייטר אפילו, עם זרוע אחורית חד־צידית ומזלג צנום יחסית.

ההונדה V3R 900 E-Compressor מוגדר עדיין כקונספט בלי הגדרה מיוחדת או מפורשת לייצור. ההערכות הן לפחות עוד שנתיים של פיתוח עד שיוצג אופנוע סדרתי אפוי ושלם עם המנוע המעניין.

Honda Unveils V3R 900 E-Compressor Prototype Powered by New V3 Engine with Electronically Controlled Compressor

556504_Honda_Unveils_V3R_900_E-Compressor_Prototype_Powered_by_New_V3_Engine_with

 

Honda Unveils V3R 900 E-Compressor Prototype Powered by New V3 Engine with Electronically Controlled Compressor

556492_Honda_Unveils_V3R_900_E-Compressor_Prototype_Powered_by_New_V3_Engine_with

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

26YM Honda Range

הונדה מחברת את ה־E-Clutch לדגמים נוספים

בהונדה מחברים את ה־E-Clutch – הקלאץ' החשמלי־אלקטרוני שמייתר לחלוטין את השימוש בידית הקלאץ' – לדגמים נוספים; החל מסדרת ה־500 ועד ההורנט והטראנסאלפ 750

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן