בהונדה מציגים כדגם קונספט את ה־V3R 900 E-Compressor, שנותן גוף ונפח למנוע החדש שהוצג בשנה שעברה – וי־טריפל עם 75 מעלות בין הצילינדרים ועם מדחס אוויר חשמלי לגדישת אוויר.

בתערוכת מילאנו של שנה שעברה הציגו בהונדה מנוע מעניין שהוגדר כדור הבא בפיתוחי מנועי הבעירה הפנימית (ICE – ר"ת Intenal Combustion Engine – מנועי בעירה פנימית) לאופנועים בעלי נצילות גבוהה והספק גבוה. מהמעט ששחררו בהונדה ניתן היה ללמוד כי מדובר במנוע טריפל (3 צילינדרים) בתצורת V, עם שני צילינדרים קדמיים ואחר אחורי, כשבין הצילינדרים יש 75 מעלות. המנוע כמובן מקורר נוזל, ובהונדה לא ציינו את נפחו.
הווי־טריפל החדש מצויד – לראשונה באופנועים – במדחס אוויר חשמלי, כלומר סופרצ'רג'ר המונע על־ידי מנוע חשמלי ולא על־ידי המנוע עצמו. בהונדה מציינים שהגדישה נועדה כדי למקסם את המילוי הנפחי החל מתחומי הסל"ד הנמוכים, וכמובן כדי להפיק הספקים גבוהים. המדחס החשמלי נמצא לפני תיבת האוויר, גופי המצערת וסעפות היניקה, ולא דורש אינטרקולר להורדת טמפרטורת האוויר, כשלטענת הונדה הוא מאפשר מרכוז מאסות באופנוע.
אז עברה שנה והגענו למילאנו 2025, כשהמנוע מוצג עם יותר נתונים בנפח של 900 סמ"ק, ולפי הונדה מסוגל לספק ביצועים דומים לשל מנוע בנפח 1,200 סמ"ק 'רגיל'. הקונספט שבו הותקן המנוע החדש הוא נייקד קרבי, סטריטפייטר אפילו, עם זרוע אחורית חד־צידית ומזלג צנום יחסית.
ההונדה V3R 900 E-Compressor מוגדר עדיין כקונספט בלי הגדרה מיוחדת או מפורשת לייצור. ההערכות הן לפחות עוד שנתיים של פיתוח עד שיוצג אופנוע סדרתי אפוי ושלם עם המנוע המעניין.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז



