דלק מוטורס, יבואנית אופנועי ב.מ.וו לישראל, מודיעה על הגעתם לישראל של שלושת הבוקסרים החדשים במשפחת ה־1300 – ה־R 1300 R, ה־R 1300 RS וה־R 1300 RT.
על פלטפורמת ה־R 1300 GS הוצגו דגם ה־R (רודסטר), דגם ה־RS (ספורט טורינג עם חצי פיירינג) ודגם ה־RT (טורינג מלא) – עם מנוע הבוקסר בנפח 1,300 הסמ"ק, הזהה בשלושת הדגמים. ההספק עומד על 145 כ"ס ב־7,750 סל"ד, שהם 9 כ"ס יותר ממנוע ה־1250 הקודם, והמומנט עומד על 15.2 קג"מ ב־6,500 סל"ד, כשרוב המומנט מגיע בטווח שבין 3,600 ל־7,800 סל"ד. מערכת השיפטקאם לתזמון השסתומים המשתנה נוכחת גם פה.

המנוע גם קטן יותר בממדיו בזכות מיקום מחודש לתיבת ההילוכים, הוא קל יותר ב־4 ק"ג לעומת ה־1250, והמאסות בו ממורכזות יותר. גל ההינע עוצב מחדש, וגם המפרק המשותף עם הזרוע האחורית. ב.מ.וו גם שיפרו את היכולת להסיר ולהרכיב את הגלגל האחורי דרך תכנון מחודש של האזור.
השלדה זהה בכולם – בתצורה של שני חלקים, כאשר החלק המרכזי עשוי מפלדה, והאחורי הוחלף לאלומיניום קל משקל. כמו בעבר, המנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי, וספיגת הזעזועים נעשית בעזרת מזלג הפוך בקוטר 47 מ"מ עם בולם הפראלבר היחיד מאחור המחובר לזרוע אחורית חד־צדית. לטובת הרכיבה הספורטיבית חלוקת המשקל על הרודסטר מוטית קדימה, כאשר יש כידון חדש המאפשר גם לנוע עוד 10 מ"מ לפנים לטובת תנוחת רכיבה ספורטיבית יותר.
ל־R 1300 R החדש שלושה מצבי רכיבה (כביש, גשם ואקו) עם שני מצבים נוספים – דינמיק ודינמיק פרו, המשפיעים על רגישות ה־ABS ובקרת האחיזה להטיה – ומגיעים לארץ כסטנדרט. יש גם מערכת רדאר קדמי המשמשת גם להתראה או בלימה בעת התקרבות לעצם במהירות (בקרת מניעת התנגשות לפנים) וגם לבקרת השיוט האדפטיבית, אשר יודעת גם לבלום את האופנוע כאשר מתקרבים במהירות לעצם מלפנים בעת שיוט. ישנה גם מערכת המתריאה על סטייה מהנתיב. אלו, יחד עם ההתראה על עקיפות מסוכנות מאחור ועל עצמים הנמצאים בנקודות המתות של הרוכב ומנוטרות על-ידי רדאר אחורי, משוקפות על המראות.

עוד בסטנדרט הישראלי מערכת בולמים חשמליים מהדור האחרון (DSA – ר"ת Dynamic Suspension Adjustment), שמכוונת אוטומטית את עומס הקפיץ בבולם האחורי ואת השיכוכים, ומשנה את התגובות בהתאם למצב ניהול המנוע הנבחר, וגם ניתנת לכיוון נפרד דרך יחידת השליטה. גם כאן ניתן לבחור כאופציה במערכת ה-ASA (ר"ת Automated Shift Assistant), המבטלת את הצורך בשימוש ידית הקלאץ' וברגלית ההילוכים. המערכת מאפשרת לבחור בין תפעול תיבת ההילוכים באופן ידני או בצורה אוטומטית, ללא התערבות הרוכב. בשני המקרים המערכת מבטלת לגמרי את ידית המצמד.
ספציפית ל־RT מערכת DCA (ר"ת Dynamic Chassis Adaption) חשמלית סמי־אקטיבית לטובת כיול אלקטרוני לשיכוך שני הצדדים, ושינוי התגובות בהתאם למצב ניהול המנוע הנבחר וגם ניתנת לכיוון נפרד דרך יחידת השליטה. המערכת החדשה מאפשרת לבחור בין כיול תיורי־נוח יותר עם גובה אחיד בין החלק האחורי לקדמי לבין הקשחה של הבולמים לטובת רכיבה ספורטיבית והגבהה של החלק האחורי לעומת הקדמי לטובת העברת המשקל קדימה. עוד בתפריט גרסת ה־RT מערכת תאורת LED מלאה, אופציה לזיווד עם מנעול חשמלי, משקף חשמלי, צג TFT בגודל 10.25″ עם קישורית מלאה ומערכת ניווט מובנית, מערכת שמע ועוד.
מחירים
R 1300 RT | Pure | 193,348 ש"ח |
R 1300 RT | 3 Black | 195,348 ש"ח |
R 1300 RT | Impulse | 199,348 ש"ח |
R 1300 RT | Pure Auto | 203,348 ש"ח |
R 1300 RT | 3B Auto | 205,348 ש"ח |
R 1300 RT | Impulse Auto | 209,348 ש"ח |
R 1300 R | Exclusive | 145,348 ש"ח |
R 1300 R | Performance | 159,348 ש"ח |
R 1300 R | 719 | 154,348 ש"ח |
R 1300 RS | Performance | 155,348 ש"ח |