דף הבית / חדשות / חדש בארץ: דוקאטי דזמו 450 MX
MY26_DESMO450_MX_DYNAMICS _5__UC775584_High

חדש בארץ: דוקאטי דזמו 450 MX

אופנוע המוטוקרוס הראשון אי־פעם של דוקאטי – הדזמו MX 450 – הגיע לישראל, עם מנוע דזמודרומיק בנפח 450 סמ"ק, 63.5 כ"ס, 105 ק"ג והרבה אלקטרוניקה; המחיר כ־70 אלף ש"ח

ליגל, יבואנית אופנועי דוקאטי לישראל, מודיעה על הגעתו לארץ של הדזמו MX 450, אופנוע המוטוקרוס הראשון של האיטלקים, כשבהמשך תהיה גרסת 250 סמ"ק ואופנועי אנדורו בשני הנפחים.

המוטוקרוס החדש מציג מפרט שמביא את הטכנולוגיה והאלקטרוניקה שאנחנו מכירים מתחום הכביש והאדוונצ'ר של דוקאטי אל עולם המוטוקרוס. המנוע, צילינדר יחיד כמובן, בנפח 449.6 סמ"ק, מציע מידות של 96 מ"מ קוטר קדח על 62.1 מ"מ מהלך בוכנה. שסתומי היניקה בקוטר 40 מ"מ ועשויים מטיטניום, ושסתומי הפליטה בקוטר 33 מ"מ מפלדה, אלו פועלים בשיטת הדזמודרומיק, כלומר עם מנופים ולא עם קפיצים. מבחינת מספרים הדזמו 450 מספק 63.5 כ"ס ב־9,400 סל"ד ו־5.4 קג"מ ב־7,500 סל"ד. הקו האדום נקבע ב־11,900 סל"ד גבוהים, כשבדוקאטי מצהירים ש־70% מנתון המומנט מגיע כבר ב־4,200 סל"ד. מבחינת תחזוקה תידרש החלפת בוכנה כל 45 שעות ובדיקת כיוון שסתומים באותו הטיפול.

השלדה והזרוע האחורית מאלומיניום, מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך של שוואה בקוטר 49 מ"מ עם מהלך גלגל של 310 מ"מ, ובולם יחיד עם מהלך גלגל של 301 מ"מ. כמובן שניתן לכייל את שני הצדדים בצורה מלאה. מערכת הבלימה של ברמבו עם דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ של גאלפר מלפנים בקוטר, ואחד של 240 מ"מ מאחור. חישוקי האקסל נעולים מהמפעל עם עם פירלי סקורפיון MX32 מיד־סופט במידות 80/100 על חישוק 21″ מלפנים ו־110/90 על חישוק 19″ מאחור. משקל השלדה לבדה הוא 8.96 ק"ג, כשמשקל האופנוע עומד על 104.8 ק"ג לפני מילוי 7.2 הליטרים במיכל הדלק.

בצד האלקטרוניקה: למנוע שני מצבי רכיבה הנשלטים גם דרך אפליקצית X-Link, יש בקרת אחיזה למסלול ב־4 מצבים, בקרת בלימת מנוע, בקרת זינוק וקוויקשיפטר להעלאת הילוכים.

מחירו של הדוקאטי דזמו 450 MX טרם נקבע רשמית, שכן עדיין לא ברור מה קורה עם מס הקנייה על אופנועים ברישוי אפור, אך הוא צפוי להיות מהגבוהים בסמנט המוטוקרוס ולדגדג את 70 אלף השקלים – ברישוי אפור כמובן.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

2025_YAM_MT07TR_EU_VRSK_ACT_001_03_preview

חדש בארץ: ימאהה טרייסר 7 – דור חדש

הדור החדש של הימאהה טרייסר 7 הגיע לישראל – עם מנוע מעודכן, שלדה חדשה, עוד אלקטרוניקה ועיצוב רענן; גרסת ה־Y-AMT האוטומטית תגיע בהמשך; מחיר ההשקה: 65 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן