בטריומף חושפים את הטרידנט 800 – נייקד חדש אשר מרחיב את משפחת הטרידנט כשהוא מתייצב מעל ה־660 המוכר ומיישר קו עם פלטפורמת ה־800 החדשה.
הטרידנט 660 של טריומף הוצג בשנת 2020 (עם עדכון בשנה שעברה) ונכנס היישר אל תוך קטגוריית הנייקד הבינוני והפופולרית. הוא מיוצר במפעלי טריומף בתאילנד ומוכר בכמויות יפות מאוד במונחי טריומף. כעת מציגים בטריומף את גרסת ה־800 החדשה, ששואבת הרבה משותף מהטייגר ספורט 800 שהוצג לאחרונה.

ראשית המנוע החדש: טריפל בנפח 798 סמ"ק עם 12 שסתומים וגל־זיזים עילי כפול, המפיק הספק מרבי של 115 כ"ס ב־10,750 סל"ד ומומנט של 8.5 קג"מ ב־8,500 סל"ד. בטריומף מדגישים כי 90% מהמומנט זמין לרוכב בסל"ד נמוך ובינוני. מדובר כאן על קפיצה משמעותית מגרסת ה־660 סמ"ק עם 81 כ"ס ו־6.5 קג"מ. למנוע מערכת הזרקה של בוש, מצערות חשמליות ושלושה מצבי מנוע (גשם, כביש וספורט).
השלדה מורכבת מצינורות פלדה, עם מערכת בולמים הכוללת מזלג הפוך של שוואה SFF בקוטר 41 מ"מ מלפנים עם אפשרות לכיול מלא, ובולם יחיד של שוואה מאחור המאפשר כיוון עומס קפיץ עם ברז הידראולי וכן כיוון שיכוך החזרה. מערכת הבלימה מורכבת מצמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ עם קליפרים בעלי ארבע בוכנות מלפנים, ודיסק יחיד בקוטר 220 מ"מ מאחור. יש חישוקי 17″. גובה המושב עומד על 810 מ"מ, מיכל הדלק מכיל 14 ליטרים, כשהמשקל הרטוב עומד על 198 ק"ג.
בצד האלקטרוניקה לטרידנט 800 יש חיישן IMU ב־6 צירים המאפשר לנצל את בקרת האחיזה ואת ה־ABS גם במצבי הטיה. בנוסף בקרת שיוט, קוויקשיפטר דו־כיווני, מסך המשלב תצוגת TFT ו־LCD עם חיבור בלוטות' לסלולר המאפשר גם חיבור של מערכת מוזיקה, ניווט וצילום גופרו, מאותתים המתבטלים אוטומטית ותאורת LED היקפית.
הטריומף טרידנט 800 צפוי להגיע לאירופה במהלך חודש אפריל הבא, ומיד לאחר מכן הוא צפוי להגיע לישראל במהלך החציון השני של שנת 2026. מחיר טרם נמסר, אך הוא צפוי לעמוד על פחות מ־80 אלף ש"ח, שזה מחירו של הטייגר ספורט 800 בישראל.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז