בטריומף מרחיבים את משפחת ה-TR400 עם גרסת ה-XC, שמוסיפה לגרסת הסקרמבלר 400X פרטי עיצוב ומיגון שמאפשרים יותר יכולות שטח.
צמד ה-TR400 של טריומף – הספיד 400 והסקרמבלר 400X – הוצגו בשנה שעברה כשהם ככל הנראה מהאופנועים החשובים ביותר של טריומף בעת החדשה, ומקור הכנסה והצלחה בגרף המכירות. הצמד הזה, שמיוצר בשיתו, פעולה עם בג'אג' ההודית, פותח לטריומף קהלי יעד חדשים וחשובים ביותר: רוכבים צעירים בעלי רישיון A1 (באירופה A2) המחפשים כלי זול, אבל דינמי ומעוצב. אבל לא רק, צמד ה-TR400 החדשים מנגישים את האופנועים של טריומף גם לקהל יעד צעיר עם הרבה פחות כסף.

הטריומף ספיד 400 מיועד יותר לכביש ומגיע עם חישוקי 17″ עם צמיגי מצלר ספורטק M9RR, מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ומהלכי גלגל קצרים יותר. הסקרמבלר 400X מאופיין בגישת הסקרמבלר, כפי שמתבטא בשמו, עם חישוק קדמי של 19″ וצמיגי מצלר קארו סטריט, המזלג עם מהלך גלגל ארוך יותר ב-10 מ"מ בשני הצדדים – עם 150 מ"מ בסך הכל. בסיס הגלגלים ארוך יותר (1,377 מ"מ לעומת 1,418 מ"מ), הכידון רחב וגבוה יותר, גובה המושב עומד על 835 מ"מ, הדיסק הקדמי גדול יותר ב-20 מ"מ (320 מ"מ), ויש מערכת ABS הניתנת לניתוק על הגלגל האחורי. כל זה מתבטא ב-9 ק"ג נוספים למשקל המלא, העומד על 179 ק"ג.
כעת מציגים בטריומף את גרסת ה-XC, שמוסיפה עוד מאפיינים עיצוביים בדמות חישוקי אלומיניום עם שפיצים, באותן המידות עם אותם הצמיגים. יש כנף קדמית גבוהה, שמתווספת לכנף הנמוכה, מגני ידיים, משקף אטום, מגן פנס ומגן מנוע. בטריומף מציעים גם צבעים נוספים בגרסה זו עם עוד עדכוני גרפיקה. זה מתווסף לתאורת LED היקפית, שקע USB לטעינה ולוח שעונים המשלב LCD ושעון מהירות אנלוגי – שמגיעים עם הגרסאות המקוריות.
המנוע המשותף נמצא כמובן גם כאן, כשהוא חלק מסדרת ה-'TR series' אשר מזכירה שלטריומף היו אופנועי סינגל בתחילת המאה הקודמת. מנוע הסינגל בנפח 398 סמ"ק מוזרק דלק, בעל מצערת חשמלית, והוא מספק 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-3.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד. הגיר בן שישה הילוכים, המצמד מחליק, ויש ומערכת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק. מרווחי הטיפולים הם 16,000 ק"מ או שנה.
גרסה זו אמורה לעלות מעט יותר מ-39,390 ש"ח שעולה גרסת הסקרמבלר בישראל. מחיר מדויק ומועד הגעה טרם התקבלו.
- טריומף ספיד 400 וסקרמבלר 400X בהשקה מקומית
- צפו בווידאו – טריומף ספיד 400 וסקרמבלר 400 בהשקה מקומית: