הימאהה NMAX 155 TechMAX משלב פיצ'ר מעניין בתיבת ההילוכים החדשה: גם אפשרות לבחור בין שני מצבי ניהוג וגם את האפשרות להוריד הילוכים לטובת עקיפות או בלימות מנוע.
אנחנו מכירים בישראל את גרסת ה-125 סמ"ק של ה־NMAX – קטנוע אורבני לצעירים אשר הוצג בשנת 2015, כשהוא תוכנן מאפס ולא נשען בזמנו על דגם קיים. העיצוב הספורטיבי נקשר לזה של משפחת ה־MAX – טימקס ואיקסמקס, כשבימאהה מייעדים את הכלי לצעירים ולמתחילים. באירופה נמכרת גם גרסת 155 סמ"ק עם כ־15 כ"ס ו־1.4 קג"מ.

כעת מציגים בימאהה את גרסת הטק מקס של ה-155 אשר מספקת את מאפייני הגרסה, כלומר מסך TFT מודרני בגודל 4.2″ עם קישורית לסלולר דרך אפליקציה ייעודית, מושב דמוי עור עם תפרים מוזהבים ונפח אחסון מתחתיו, וכן צבעים ספציפיים לגרסה הזאת.
בנוסף מציגים בימאהה את תמסורת YECVT (ר"ת Yamaha Electric Continuously Variable Transmission). בבסיסה היא מערכת הווריאטור המוכרת מכל הקטנועים, רק שכאן יש שימוש במנוע סרבו חשמלי שמשנה את מיקום הרצועה על הפולי בניגוד לתלות במהירות מנוע וכוח צנטריפוגלי. בימאהה מאפשרים לבחור בין שני מצבי גיר: 'ספורט' או 'עיר', כשההבדל ביניהם הוא באופי ההאצה וגובה הסל"ד. כך למשל, במצב ספורט ב־60 קמ"ש המנוע נמצא 6,000 סיבובים לדקה ומאפשר גם בלימת מנוע משמעותית יותר, כשבמצב עיר המנוע יהיה ב־5,000 סל"ד.
פיצ'ר נוסף הוא האפשרות 'להוריד הילוכים' דרך מתג על הכידון. זאת בצורה מלאכותית כמובן, שכן אין הילוכים אלא וריאטור שמחליף בין הילוכים באופן רציף ואין־סופי. זה מאפשר להעלות את הסל"ד לפני עקיפה או לשפר את בלימת המנוע. כמובן, שזה תורם להנאה של הרוכב, גם חשוב בפני עצמו. ניתן למצוא וריאטור בתפעול חשמלי בקטנועים גדולים יותר כמו הסוזוקי בורגמן 650, אבל לא בקטנועים קטני נפח.
הימאהה NMAX אינו נמכר בישראל בגרסת ה־155 סמ"ק, ואין צפי שהדגם החדש יגיע.