לשנת 2023 לא השקיעו בסוזוקי את המשאבים הנדרשים להתאים את ה־GSX-R1000 האייקוני לתקנות יורו 5 המחויבות, וייצורו הופסק; לכבוד יום הולדת 40 למותג ג'יקסר, בסוזוקי מחזירים את האופנוע האייקוני לייצור ומתאימים אותו לשנת 2025.
ה־GSX-R1000, אחד האופנועים האייקונים של סוזוקי, נגרע מרשימת הכלים הנמכרים באירופה ובישראל לקראת שנת 2023. הסיבה הייתה ההתאמה הנדרשת לתקנות זיהום האוויר העדכניות – יורו 5 – שנכנסו לתוקף כבר בשנת 2020, אך השאירה עוד מקום לגמישות בכלים מסוימים שייצורם החל לפני כניסת התקנות לתוקף. בסוזוקי העדיפו לא להשקיע את המשאבים להתאמת המנוע לתקנות שנדרשו. אגב, בארצות הברית עדיין היה אפשר לרכוש אותו, משום ששם יש תקנות 'חופשיות יותר'.

ה־GSX-R, או ג'יקסר בשפת הרוכבים, אופנוע הספורט האייקוני של סוזוקי, יצא לראשונה לפני 40 שנה, בשנת 1985, והיה מהפכני בזמנו עם משקל קליל, התנהגות חלומית ועיצוב היישר ממסלול המרוצים. הוא היה בטופ לא רק בגלל היכולות הספורטיביות שלו, שהתקדמו לחזית בכל דור ודור של האופנוע הזה, אלא גם – ובעיקר – בגלל מכלול התחושות המיוחד שעטף אותו.
בשנת 2001 הוצג ה־GSX-R1000 הראשון, שהחליף את ה־1100 הישן וכבד. הוא היה בזמנו גרסה מוגדלת של ה־750, אך עם נתונים של 160 כ"ס על 170 ק"ג הוא עף לראש טבלת המכירות והמנצחים בכל מבחן. בשנת 2005 הציגו בסוזוקי את גרסת K5 של הג'יקסר 1000, עם מנוע חדש ומשופר בנפח 999 סמ"ק, ונתון כוח שמאפיל על המשקל: 170 כ"ס על 166 ק"ג. מאז ועד ל־2017 הציגו בסוזוקי שינויים קלים עד שהגיעו עדכונים אמיתיים וחלוקה לשתי גרסאות חדשות – הרגיל וגרסת ה־R המשודרגת אלקטרוניקה, מתלים ובלמים. המספרים הגיעו ל־202 כ"ס על 201 ק"ג ועם תזמון שסתומים משתנה – מערכת שהגיעה ישירות מאופנוע ה־MotoGP של החברה. זה גם היה המאמץ האחרון של סוזוקי בתחום הזה.
הדגם הספציפי, שלא שונה כבר 8 שנים זוכה לאבולוציה שמביאה אותו למחוזות שנת 2025, ומה מתאים יותר מאשר לחגוג על הדרך גם יום הולדת? המנוע כמובן שמיישר קו עם תקנות יורו 5+ לפליטת מזהמים, שדרשו החלפת גל ארכובה, בוכנות וגלי זיזים, כמו גם שינויים בכל מערכת היניקה והפליטה עם חיישני חמצן נוספים וחדשים, גופי מצערת גדולים יותר ושינויים במערכת הדלק. כמובן שיש מערכת פליטה חדשה וחונקת עוד יותר. מה שזה אומר שארבעת הצילינדרים בשורה, בנפח של 999 סמ"ק, מספקים 'רק' 195 כ"ס ב־13,200 סל"ד ו־11.2 קג"מ ב־11,000 סל"ד. הדור הקודם סיפק 202 כ"ס באותו הסל"ד ו־12 קג"מ בסל"ד גבוה יותר. יחס הדחיסה גבוה יותר – 13.8:1 – לעומת 13.2:1 בדור הקודם.

השלדה ומכלוליה נשארו דומים עם מזלג הפוך של שוואה מדגם BFF (ר"ת Balance Free Forks), הכולל מיכל גז נפרד וכיוונים מלאים, כשמאחור יש זרוע אלומיניום עם בולם יחיד של שוואה מדגם BFC, וכמובן כיוונים מלאים. הבלמים של ברמבו נשארו גם עם צמד דיסקים צפים בקוטר 320 מ"מ וקליפרים רדיאליים של ברמבו, כשמערכת ה-ABS עודכנה ושודרגה. על חישוקי האלומיניום בקוטר 17″ מגיעים צמיגי ברידג'סטון באטלקס רייסינג סטריט RS11 במידות 120/70 מלפנים ו־190/55 מאחור. המשקל המלא נמדד על 203 ק"ג, כמו קודמו.
מערכות האלקטרוניקה מיישרות קו עם התקופה, כאשר ניתן לבחור בין יש כיול חדש לשלושת מצבי רכיבה. מערכת בקרת האחיזה כוללת 10 רמות התערבות וגם ניתנת לניתוק מלא. בקרת האחיזה מותאמת להטיה, יחד עם ABS להטיה, בקרת זינוק, קוויקשיפטר דו־כיווני, מערכת התנעה בלחיצה קצרה – המוכרת של סוזוקי, מערכת למניעת דימום בסל"ד נמוך, ויש גם מצבר ליתיום־יון קל משקל.
מבחינת עיצוב ואווירודינמיקה, הג'יקסר 1000 מקבל כנפונים מודרניים ושלוש אופציות צבע וגרפיקה, בהשראת דגמי המרוצים של סוזוקי: כחול־לבן, אדום־לבן, וצהוב־שחור־כחול. יש גרפיקה מיוחדת על צדי הפיירינג ועל מיכל הדלק, לוגו 'R' מובלט בכל מקום.
הסוזוקי GSX-R1000 החדש לשנת 2025 יגיע בשלב ראשון לשוק הבריטי, משם לשאר אירופה ובהמשך גם לישראל. איזה כיף!