- יתרונות: מנוע גמיש וחזק, נוחות גבוהה מאוד, יכולות ספורטיביות, אלקטרוניקה ובקרות מתקדמות, עיצוב מודרני, מחיר
- חסרונות: משקף רוח מתכוונן ידנית עם ברגים, תצרוכת דלק גבוהה
- שורה תחתונה: ה־GX הוא האופנוע הטכנולוגי ביותר של סוזוקי, והוא מכונת ספורט־תיור משובחת עם נוחות גבוהה, יכולות גבוהות והרבה טכנולוגיה
- מחיר: 119,080
- מתחרים: קוואסאקי נינג'ה 1100SX, ק.ט.מ 1290 סופר דיוק GT, ימאהה טרייסר 9 GT
- נתונים טכניים: מנוע 4 צילינדרים בשורה, 999 סמ"ק, 152 כ"ס ב־11,000 סל"ד, 10.8 קג"מ ב־9,250 סל"ד, הזרקת דלק, 6 הילוכים, קלאץ' מחליק, שלדת קורות אלומיניום, מערכת בולמים של שוואה חשמלית סמי־אקטיבית, מזלג הפוך מהלך 150 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם יחיד, צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קליפרים רדיאליים של ברמבו, אורך 2,150 מ"מ, בסיס גלגלים 1,470 מ"מ, גובה מושב 845 מ"מ, מיכל דלק 19 ל', משקל מלא 232 ק"ג, צמיגים 120/70ZR17, 190/50ZR17
- אלקטרוניקה ובקרות: מצערות חשמליות עם 3 מצבי רכיבה, חיישן IMU ב־6 צירים, בקרת אחיזה ב־7 מצבים, ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת סטופי, בקרת מומנט בהטיה, קוויקשיפטר דו־כיווני, בקרת שיוט, מערכת בולמים חשמלית סמי־אקטיבית של שוואה עם 4 מצבים מובנים וכיוון אישי לכל מצב, מסך TFT בגודל "6.5 מתממשק לאפליקציית סוזוקי, התנעה בלחיצת כפתור, פנסי LED היקפיים, שקע USC לטעינה.
צפו בווידאו – סוזוקי GSX-S1000 GX במבחן:
ה־GSX-S1000GX הוא האופנוע הטכנולוגי ביותר של סוזוקי בכל הזמנים, והוא מבצע קפיצת מדרגה עצומה ביחס לטכנולוגיות ששימשו את סוזוקי עד כה, כשבסוזוקי קופצים לחזית הטכנולוגיה המודרנית עם אופנוע ספורט־תיור גדול הבנוי סביב פלטפורמת ה־GSX-S1000.
המנוע הוא אותו 4 צילינדרים המוכר בנפח 999 סמ"ק, כשכאן בגרסת ה־GX הוא מפיק 152 כ"ס ב־11,000 סל"ד ו־10.8 קג"מ ב־9,250 סל"ד. מסביבו אותה שלדת קורות אלומיניום (עם ההתאמות לגרסת ה־GX), עם שלדת זנב מאלומיניום ועם זרוע אחורית המוכרת מדגמי ה־GSX-R.
מערכת המתלים מקבלת מערכת בולמים חשמלית סמי־אקטיבית חדשה של שוואה (SAES – Suzuki Advanced Electronic Suspension), כשמהלכי הגלגל ארוכים יותר מהמקור ועומדים על 150 מ"מ בשני הצדדים לטובת נוחות וספיגה. למערכת יש כיוון עומס קפיץ אלקטרונית לבחירה של הרוכב, וניתן לבחור 4 מצבי פעולה: קשה, בינוני ורך, ומצב כיוון עצמי שבו ניתן לכוון בנפרד את שיכוכי הכיווץ וההחזרה ב־3 מצבים כל אחד. מערכת הבולמים מחוברת לניהול האופנוע ול־IMU החדש, ועליה הטמיעו בסוזוקי מערכות לבקרת יציבות ולרכיבה חלקה בתנאי אספלט שבור.
בסוזוקי הטמיעו גם לסביבת המנוע בקרות מתקדמות הנתמכות ב־IMU. כך למשל יש בקרת אחיזה ב־7 מצבים ו־ABS להטיה, בקרת ווילי חדשה בסוזוקי, ובקרת הרמה של הגלגל האחורי תחת בלימה חזקה. יש שלושה מצבי רכיבה: אקטיב, בסיסי ונוחות, כשכל מצב שולט על בקרת האחיזה, בקרת הווילי, מערכת המתלים החשמלית, ומערכת בקרת המומנט בגלגול החדשה, כשהרוכב יכול לכוון כל מצב רכיבה באופן אישי.
בקרת המומנט בגלגול היא בעצם יישום מתקדם של בקרת האחיזה הפועל בהטיה, כאשר ככל שזווית ההטיה גדולה יותר, כך המנוע מספק פחות כוח, ובאופן רך יותר. המערכת מתחשבת גם במהירות הנסיעה של האופנוע, והיא מוטמעת לראשונה בסוזוקי. כך למשל, ביציאות מפניות ניתן לפתוח יותר גז, והמערכת תדע להתאים את כמות פתיחת המצערת לזווית ההטיה ולמהירות, וכמובן שגם למצב האחיזה של הצמיג האחורי באספלט.
יש כמובן מצערות חשמליות, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, וכן מערכת בקרת שיוט המאפשרת להעביר הילוכים בזמן עבודתה, בקרת בלימה בשיפוע המונעת הרמה של הגלגל האחורי בבלימה בירידה, התנעה קלה (לחיצה קצרה על כפתור ההתנעה עד להתנעה), וכן מייצב סל"ד סרק.
העיצוב חדש לחלוטין, מודרני, ואפילו נועז כשנזכרים שמדובר בסוזוקי. לדעתנו הוא נראה מעולה, במיוחד מהצד. הארגונומיה כמובן מותאמת לסגמנט, כשה־GSX-S1000 GX הוא אופנוע נוח מאוד לרכיבה ארוכה. המשקף הקדמי מתכוונן ל־3 מצבים באופן ידני, והפנסים כמובן LED היקפי.
בסביבת הרוכב יש מסך TFT בגודל "6.5 מכובדים, שדרכו ניתן לשלוט בכל הפרמטרים השונים של הבקרות ושל המתלים החשמליים. המסך כמובן מתממשק לטלפון הסלולרי, ומאפשר ניווט, ביצוע שיחות והודעות, צפייה ביומן, וכן ניגון מוזיקה מהטלפון – הכל דרך אפליקציה ייעודית של סוזוקי לטלפון הנייד. יש גם שקע USB לטעינה בצידו של המסך.
הסוזוקי GSX-S1000 GX הוא קפיצת מדרגה עצומה של סוזוקי, כשהוא האופנוע הטכנולוגי ביותר של החברה, והוא אופנוע מצוין שמשלב נוחות גבוהה עם יכולות ספורטיביות גבוהות ועם המון בקרות ואלקטרוניקה, וכל זה בעטיפה יפה ומודרנית.
צפו במבחן הווידאו.
תודה לרונן ישראל על העזרה בצילומים!
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז


במתחרים נשכח המתחרה היחיד שלו בעולם כולו עם אין ספור השוואות – קוואסאקי z1000sx או הדגם החדש ה 1100sx
נעשו אין ספור השוואות ומבחנים בעולם, זה האופנוע שמתחרה ישירות בסוזוקי.
אתה כמובן צודק לחלוטין. הקוואסאקי נשמט משום מה. הוספנו עכשיו.