בק.ט.מ מציגים את דגמי האנדורו של 2026 עם עדכונים קלים בלבד לאחר הדור חדש לחלוטין של 2024 וכן התמורות והקשיים שחוו האוסטרים בשנה האחרונה. דגמי ה-125EXC וה-250EXC הדו-פעימתיים מגיעים מעתה רק כ־XC-W – כלומר ברישוי אפור למרוצים וללא תקינת כביש ורישוי צהוב – ואילו ה-150EXC נעלם לגמרי מליין הדגמים. דגמי הסיקס־דייז בצביעת איטליה יוצגו בתקופה הקרובה.
בק.ט.מ מציגים את דגמי האנדורו של 2026. זה מתרחש באיחור של כחודשיים וחצי ביחס לשנים קודמות בשל הבעיות בחברה, שכן בשנים האחרונות בק.ט.מ הציגו את דגמי האנדורו של שנת הדגם הבאה כבר בחודש מאי. השנה כצפוי אין שינויים משמעותיים בכלים עצמם, אולם השינוי המשמעותי, וכתבנו על־כך לפני מספר שבועות, הוא ההורדה של ה־250EXC ושל ה־150EXC מליין דגמי האנדורו שמיועד לשוק האירופאי. הסיבה, כאמור, היא שצמד הכלים בעלי המנועים הדו־פעימתיים לא עומדים יותר בתקנות יורו 5+. מהלך דומה עשו בק.ט.מ עם ה־125EXC הפופולרי, שירד מייצור ב־2017. נזכיר שבשנת 2018 בק.ט.מ עברו להזרקת דלק TPI למנועים הדו־פעימתיים כדי להמשיך לעמוד בתקנות יורו 4, וב־2024 עברו למערכת הזרקה TBI. ה־125 וה־250 ייוצרו כדגמי XC-W בלבד – ללא תקינת כביש, ברישוי ספורט מוטורי בלבד (בישראל רישוי אפור).

ברישוי צהוב יימכרו רק ה־300EXC הדו־פעימתי ודגמי הארבע פעימות בנפחים של 250, 350, 450 ו־500 סמ"ק. לשנת 2026 הכלים מקבלים גרפיקה מעודכנת וכתומה יותר (כמו בגרסאות המוטוקרוס של 2026), כיול מחודש לבולם ה-WP הקדמי עם קפיצים קצרים וקלים יותר ומנגנון שחרור לחץ שונה. גם האטמים חדשים. המזלג השנה קל ב־200 גרם לעומת שנים קודמות. יש גם מכסה חדש למיכל הדלק ולרדיאטור.
כמו במוטוקרוס, גם כאן לא ציפינו לשינויים, כשהבשורה העיקרית היא הניסיון לחזור לייצור רגיל ולמציאות חדשה שבה בק.ט.מ זקוקים להוכיח את עצמם לקהל הלקוחות ולמשקיעים. מבחינת השוק הישראלי – ליין הדגמים של ק.ט.מ, כאמור, יכלול משנת הדגם 2026 רק דגם דו־פעימתי אחד – ה-300EXC. במדינות אירופה השונות המשמעות תהיה קטנה יותר, אולם לשוק הישראלי מדובר במכה לא קטנה, שכן ה־250 הדו־פעימתי הוא נפח שמוכר כמויות נאות, ובשנים מסוימות אף הוביל את טבלאות המכירות הכלליות עם יותר מ־200 כלים לק.ט.מ ועם כ־100 כלים להוסקוורנה. נפח ה־250 סמ"ק פופולרי בישראל משתי סיבות: מחיר רכישה נמוך יותר ביחס ל־300 בגלל מס־קנייה מופחת (ה־300 נמצא במדרגת־מס גבוהה יותר), ומחיר ביטוח חובה נמוך יותר בכ־1,200 ש"ח בממוצע. ההערכה היא שכשליש מהרוכשים הפוטנציאליים של ה־250EXC יעברו ל־300EXC, שליש יעברו ל־4 פעימות, וכשליש יעברו ל־250 סמ"ק דו־פעימתיים של מותגים אחרים.
מחירי דגמי האנדורו 2026 של ק.ט.מ יפורסמו בסמוך להגעתם ארצה, כשהצפי הוא לחודש הבא.


