דף הבית / גריד / ק.ט.מ חושפת 990 RC R ספורטיבי לכביש
2026 KTM 990 RC R-1

ק.ט.מ חושפת 990 RC R ספורטיבי לכביש

בק.ט.מ חושפים את ה־990 RC R – אופנוע ספורט לכביש ולמסלול על בסיס ה־990 דיוק, עם 128 כ"ס וכל האלקטרוניקה האפשרית

בק.ט.מ חושפים אופנוע ספורט חדש – 990 RC R – אשר לוקח את פלטפורמת ה־990 דיוק אל הכביש ואל מסלול המרוצים.

ק.ט.מ 990 RX R דגם 2026
ק.ט.מ 990 RC R דגם 2026

זה לא בא בהפתעה, שכן בק.ט.מ עובדים על ה־990 RC R כבר שנים ואף הציגו אבטיפוס אפוי לגמרי בשנה שעברה עם יעד לתחילת השנה הנוכחית. המצב הכלכלי הקשה בחברה האוסטרית דחה את ההצגה, וכעת בק.ט.מ חושפים אופנוע ספורט חדש, שמתמקם בקצה הימני של חבורה הכוללת את הימאהה R9, את הדוקאטי פניגאלה V2, ואפילו את ההונדה CBR600RR.

הפיתוח נשען במידה רבה על ה־RC 8C – אופנוע המרוץ המיועד למסלול בלבד, אינו מגיע עם תקינת כביש, ומיוצר במהדורה מוגבלת בכל שנה. ל־990 RC R מנוע הטווין המקבילי בנפח 947 סמ"ק של ה־990 דיוק, שמפיק כאן 128 כ"ס ב־9,500 סל"ד – 5 כ"ס יותר מאשר בדיוק. המומנט המקסימלי עומד על 10.5 קג"מ ב־6,750 סל"ד. ל־RC מיכל דלק בנפח 15.7 ליטרים, שמביא את המשקל המלא ל־195 ק"ג (184 ק"ג ללא דלק).

השלדה מבוססת על זו של הדיוק, אולם בוצעו בה שינויים רבים כך שתתאים לקונספט של אופנוע מסלול. כך למשל, בק.ט.מ טוענים שחלוקת המשקל היא כזו שתשים משקל רב יותר על הפרונט לטובת מהירות פנייה – עם חלוקת משקל של 52.5% מלפנים ו־47.5% לאחור. הבולמים כמובן של WP – מזלג הפוך בקוטר 48 מ"מ מתכוונן באופן מלא. הבלמים ושאר המכלולים המכאניים מוכווני ביצועים – עם בלמי ברמבו ודיסקים בקוטר 320 מ"מ מלפנים, חישוקי 17″ מאלומיניום, וצמיגי מישלין פאוור קאפ 2 במידות 120/70 מלפנים ו־180/55 מאחור. בק.ט.מ מציינים ששמו דגש על הארגונומיה ועל חיבור הרוכב למכונה ב־6 נקודות, ומאפשרים למקם את הרגליות ב־3 נקודות וכמובן את הידיות. בנוסף, ה־990 RC R מיועד להיות אווירודינמי במיוחד, ותכנון מעטפת הפיירינג בוצע במנהרת רוח כדי להוריד מקדם גרר, כשיש כמובן גם כנפונים אופנתיים.

לכביש ולמסלול
לכביש ולמסלול

ה־990 RC R מגיע עם מסך TFT אנכי בגודל "8.8, כולל שקע טעינה USC-C, עם תצוגה חדשה ומודרנית יותר ועם בית מתגים חדש לשליטה קלה יותר מבעבר. יש 5 מצבי רכיבה, מהם 3 מגיעים עם האופנוע – ספורט, כביש וגשם, ושניים נוספים מגיעים כאופציה התשלום – ביצועים ומסלול, כשבשניהם ניתן לכוון את התערבות בקרת האחיזה, בקרת הווילי, בקרת הבלימה ובקרת הזינוק. פרט לכך יש קוויקשיפטר ופנסי LED היקפיים.

גרסת הכביש של ה־990 RC R תגיע לאירופה בימים אלו ממש, כאשר גרסת מסלול ייעודית וקרבית יותר, ללא רישוי כביש, אשר תחליף את ה־RC 8C, תגיע לייצור סדרתי בחודש פברואר 2026. בק.ט.מ מתכוונים להשיק בשנה הבאה את אליפות ה־990 RC R קאפ בשישה סבבים, אשר יחולקו לקטגוריות בהתאם לסוג ה־RC R של המתחרה (עם רישוי כביש או ללא).

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

26YM Honda CB1000F

הונדה חושפת: CB1000F רטרו

בהונדה חושפים את ה־CB1000F – גרסת רטרו על בסיס ה־CB1000 הורנט עם מוטיבים עיצוביים משנות ה־80 ועם מנוע מוחלש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן