דף הבית / גריד / רכיבה ראשונה: ווג DS625X אדוונצ'ר
VOGE DS625X Test PH

רכיבה ראשונה: ווג DS625X אדוונצ'ר

ה־DS625X הוא אדוונצ'ר־כביש חדש של ווג שממלא את הפער בין ה־DS525X לבין ה־DS900X, והוא לוקח את הקונספט ליותר ביצועים עם מנוע כיפי ומכלולים טובים יותר; מבחן דרכים

  • יתרונות: מנוע מהנה, מכלולי שלדה טובים, התנהגות כביש, איכות בנייה וגימור, גובה מושב למאותגרי גובה
  • חסרונות: מיגון רוח, צפיפות לגבוהים
  • שורה תחתונה: ה־DS625X ממלא את הפער בין ה־DS525X לבין ה־DS900X, והוא מוסיף אופי ספורטיבי למנוע חובב הסל"ד
  • מחיר: 52,900 ש"ח
  • מתחרים: בנלי TRK702X, ה־CFMOTO 800MT ,QJMOTOR SRT800X, ק.ט.מ 790 אדוונצ'ר
  • נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי ˚270, 581 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, 64 כ"ס ב-9,000 סל"ד, 5.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד, 6 הילוכים עם קלאץ' בתפעול מכאני, מצמד מחליק, שלדת צינורות פלדה, מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ עם כיוונים מלאים, מהלך 174 מ"מ, זרוע אחורית מפלדה עם בולם יחיד, כיוונים מלאים, מהלך 184 מ"מ, צמד דיסקים קדמיים בקוטר 298 מ"מ עם קליפרים 2 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 240 מ"מ עם קליפר צף בוכנה בודדת, מערכת ABS, אורך 2,230 מ"מ, בסיס גלגלים 1,465 מ"מ, גובה מושב 835 מ"מ, מרווח גחון 220 מ"מ, משקל מלא 206 ק"ג, מיכל דלק 17.6 ל', צמיגים 110/80-19, 150/70-17, תצרוכת דלק מדודה במבחן 24 ק"מ/ל'
  • אלקטרוניקה ואבזור: שני מצבי ניהול מנוע (אקו וספורט), בקרת אחיזה מתנתקת, ABS מתנתק, מדידת לחץ אוויר בגלגלים (TPMS), פנסי LED היקפיים, פנסי ערפל, מצלמת דרך אינטגרלית, מסך TFT בגודל 7″ עם קישורית לסלולר, מגני שלדה, מגן מנוע אלומיניום, מגני ידיים, רגלית אמצע, סבל אחורי, משקף מתכוונן

צפו בווידאו – ווג DS625X במבחן:

מה זה?

ה־DS625X הוא אדוונצ'ר־כביש חדש של ווג הסינית שאמור למלא את הפער הגדול שבין ה־DS525X לבין ה־DS900X הגדול יותר. הפלטפורמה היא של ה־525, אבל ה־625 קיבל מקצה שיפורים ושדרוגים בדרכו להגדלת הנפח.

ראשית המנוע גדל בנפחו מ־494 ל־581 סמ"ק, וזאת על־ידי הגדלת קוטר הצילינדרים של מנוע הטווין המקבילי מ־68 מ"מ ל־91 מ"מ, ובמקביל הקטנת מהלכי הבוכנה מ־68.6 מ"מ ל־61.5 מ"מ – מה שאומר מנוע חובב סל"ד יותר מאשר ה־525. גל הארכובה שומר על הסידור הייחודי של ˚270 בין פיני הארכובה, מה שנותן לו חספוס נעים ותחושה המזכירה מנוע וי־טווין ˚90. הסידור הזה הגיע מה־DS525X, כשבמנוע הקודם של הDS500X היה סידור קונבנציונלי של ˚180 בין פיני הארכובה – בדיוק כמו מנועו של ההונדה CB500 עליו הוא מבוסס. המנוע מפיק 64 כוחות סוס ו־5.8 קג"מ, אבל ניתן לרכוש אותו גם מוגבל לרישיון A1 עם 47.6 כוחות סוס.

עם הגדלת הנפח שלדת הפלדה חוזקה מעט, ויחד איתה שופרו מכלולי השלדה: הבולמים הקדמיים הם של קאיאבה, בקוטר 41 מ"מ ומתכווננים מלא. גם מהלך הגלגל גדל מ־150 ל־174 מ"מ. גם מאחור הבולם השתפר, כשהוא בעל מיכל גז חיצוני, מציע כיוונים מלאים, ומספק מהלך גלגל של 184 מ"מ. מערכת הבלמים של ניסין, וכוללת מערכת ABS הניתנת לניתוק בלחיצת כפתור. יש חישוקי שפיצים טיובלס אשר בהם השפיצים שזורים מחוץ לחישוק – כמו הטרנד הנוכחי של אופנועי האדוונצ'ר המודרניים – ועליהם צמיגי מצלר טורנס, כשקוטר הגלגלים "19 ו־"17 בהתאם לייעוד הכלי, כאמור אדוונצ'ר־כביש.

VOGE DS625X
VOGE DS625X

מבחינת אלקטרוניקה, ה־DS625X ממשיך בדיוק את הקו של אחין הקטן, ה־525. יש 2 מצבי רכיבה – ספורט ואקונומי, ויש בקרת אחיזה ו־ABS שמתנתקים בלחיצת כפתור בבית המתגים השמאלי. בתי המתגים, אגב, מוארים בכחול יפה. המסך הוא TFT צבעוני בגודל "7, ויש חיישני לחץ אוויר בגלגלים. ה־DS625X מקבל גם מצלמת דרך אינטגרלית עם DVR היושב מתחת למושב – כמו ברוב הכלים של ווג, וכן צמד פנסי ערפל מקוריים.

גם האבזור המכאני עשיר, כשיש משקף רוח מתכוונן, רגלית אמצע, מגן מנוע ומגני צד, מגני ידיים, וסבל אחורי. סט ארגזים מלא מאלומיניום מגיע כאופציה ועלותו 4,000 ש"ח.

העיצוב בקורלציה מלאה למשפחת ה־DS של ווג, כשהוא נשען בכבדות על ה־DS525X עם שינויים קלים בלבד וכמובן צביעה שונה וגרפיקה ייעודית. קשה לומר על אדוונצ'ר מודרני שהוא נראה יפה, אבל ה־DS625X בהחלט נראה תכליתי, עם חזית מרשימה הכוללת את צמד פנסי ה־LED הקרביים.

למעשה DS525X מוגדל עם עוד אקסטרות
למעשה DS525X מוגדל עם עוד אקסטרות

ביצועים

נתחיל במנוע, מפני שבו יש את השינוי הגדול ביותר ביחס ל־DS525X. הגדלת הקוטר והקטנת המהלך יצרו פה מנוע זריז חובב סל"ד משמעותית יותר מה־525 עליו הוא מבוסס. בזכות הגדלת הנפח המומנט הזמין בסל"ד נמוך ובינוני נשמר ואפילו גדל מעט, אבל תגובת המצערת זריזה הרבה יותר והמנוע מטפס בסל"ד מהר יותר ובהרבה יותר שמחת חיים – עד לסל"ד הגבוה ששם הוא פורח. זה נשמע מוזר להגיד את זה, אבל כך בדיוק המצב – המנוע הזה ספורטיבי הרבה יותר ומלא שמחת חיים. קרוב לוודאי שיחידת ההנעה הזו תשמש אופנועים נוספים של ווג, גם כאלה עם אוריינטציה ספורטיבית.

תוספת ההספק מורגשת מאוד בסל"ד גבוה, ומאפשרת תאוצות חזקות משמעותית מה־525. גם טווח הסל"ד היעיל רחב יותר, כלומר בווג הרחיבו את מעטפת השימושים של המנוע והוסיפו לו שמחת חיים. מהירות השיוט הנוחה היא סביב 140–150 קמ"ש, ואם פותחים פול גז וממתינים מספיק זמן, אפשר לראות גם את המקסימום שהמסך מאפשר – 199 קמ"ש – בזמן שהאופנוע מאיץ עוד קצת.

פרט למנוע המשודרג, גם מכלולי השלדה השתדרגו פה, וגם זה מורגש. מערכת הבולמים טובה מאוד – היא קשיחה יחסית ועל־ידי כך שומרת על יציבות, גם בזכות הידראוליקה טובה מאוד. מרשים ביותר, לא פחות. המנוע ומכלולי השלדה הטובים מאפשרים התנהגות דינמית מעולה שלא ציפינו מאופנוע סיני, אבל זו עדות נוספת למקום שאליו הגיעו היצרנים הסינים המובילים. גם מערכת הבלמים טובה בסך הכל ומספקת עוצמה ורגש טובים.

פרט לביצועי הכביש הטובים, ה־DS625X מאפשר גם רכיבת שטח. כמובן שעם חישוקי "19 ו־"17 מראש לא מדובר בכלי שטח, אבל האופציה קיימת וה־DS625X מתגלגל יפה מאוד על שבילים, גם כאלו יותר טכניים. המשקל יחסית נמוך, גובה המושב נמוך ומאפשר הגעה עם שתי רגליים אל הקרקע, ומערכת הבולמים סופגת טוב ושומרת על יציבות בלי נדנודים מיותרים. השטח הוא לא חלק עיקרי ב־DS625X, אבל הוא בהחלט ערך מוסף, והאופנוע עושה את זה לא רע בכלל.

מנוע חובב סל"ד, ביצועי כביש מרשימים
מנוע חובב סל"ד, ביצועי כביש מרשימים

איך זה מרגיש?

ראשית חשוב לציין שוב את האיכות הגבוהה של אופנועי ווג, כחלק מהמהפכה והשיפור העצום שעוברים על תעשיית האופנועים הסינית. יש פה מכלולים איכותיים מחברות גלובליות כמו קאיאבה, ניסין, מצלר וקונטיננטל, ושיתוף פעולה עם הונדה, לפחות בעניין המנוע, אבל זה לא רק המכלולים עצמם אלא גם החיבור שלהם והמוצר הסופי, וכאן מדובר במוצר איכותי וטוב. איכות החלקים, איכות הפלסטיקה, איכות הייצור והגימור – כולם ברמה גלובלית לחלוטין בלי פינות חדות. כבר כתבנו לאחרונה כמה פעמים שהסינים שם, וה־DS625X – כמו כל האופנועים של ווג – הם הוכחה נוספת לכך.

תנוחת הרכיבה קצת מוזרה למי שרוכב על אדוונצ'רים, שכן הישיבה היא עמוק בתוך האופנוע ־ ורואים את זה גם בפרופיל של האופנוע. המושב נמוך, 835 מ"מ בלבד, וזאת על־מנת לאפשר לכל רוכב להגיע עם שתי רגליים בטוחות אל הקרקע, ולרוכבים מתחילים או לרוכבים ללא יומרות ספורטיביות שמשתמשים באופנוע ככלי תחבורה יום־יומי זה יתרון גדול.

ההתנהלות בעיר ובין תנועה איטית קלה ונוחה. המשקל נמוך יחסית, גובה המושב כאמור נמוך, וזווית צידוד הכידון טובה למדי ומאפשרת תמרונים קלים בין רכבים. גם זה יתרון של ה־DS625X ככלי יום־יומי.

נוח ויעיל ליום־יום
נוח ויעיל ליום־יום

כשיוצאים מהעיר אל הכביש הבין־עירוני מגלים שמיגון הרוח המקורי, אשר מתכוונן ל־2 מצבים, מספק מיגון סביר בלבד, כשרוח מגיעה אל קסדת הרוכב גם במצב הגבוה. משקף תחליפי גבוה יותר ב־70 מ"מ עולה בין 130 ל־220 ש"ח בעלי אקספרס, כך שאת העניין הזה אפשר לפתור בקלות ובזול.

ההתנהגות מחוץ לעיר טובה מאוד, כשה־DS625X הוא אופנוע יציב וביצועיסט, והוא גם נוח יחסית. המושב קשיח אבל נוח, ואפשר לבלות זמן ארוך ברכיבה. גם מושב המורכב נוח יחסית, מספיק רחב ומספק תמיכה טובה.

מערכות האלקטרוניקה פשוטות אבל טובות. בקרת האחיזה ממהרת להתערב על כבישים חלקים, והיא חותכת את המנוע מעט באגרסיביות. הביטול בלחיצת כפתור, וכך רכבנו ברוב שלבי המבחן. גם ה־ABS מתנתק בלחיצת כפתור, וזה יעיל בעיקר ברכיבת שבילים. המסך אינפורמטיבי, אבל הוא אינו כולל תפריטים ותתי־תפריטים כמו במסכים המודרניים, ולמשל לא ניתן להיכנס להגדרות ולשנות יחידות. יחד עם זאת, הוא נראה טוב ומודרני, וכאמור מספק הרבה מידע כבר על המסך הראשי ובדפדוף בנתונים.

הסינים כבר כאן, בגדול
הסינים כבר כאן, בגדול

סיכום ועלויות

הווג DS625X הוא אדוונצ'ר־כביש טוב ונוח, וכאמור עם איכויות טובות שלא נופלות מאופנועים אירופאים או יפנים. הוא מציע פתרון תחבורתי יום־יומי נוח ויעיל עם ערך מוסף של רכיבת שבילים, כשהוא לוקח את פלטפורמת ה־DS525X ומשדרג אותה גם במנוע וגם במכלולי השלדה. התוצאה היא יותר ביצועים ויותר טווח שימושים, אבל בלי להגיע למחוזות ה־DS900X הגדול, כשהוא מצוין למי שרוכב הרבה בבין־עירוני.

מחירו של ה־DS625X נקבע על 52,900 ש"ח, שהם 3,000 ש"ח יותר מגרסת ה־525. במחיר הזה מקבלים גם אופנוע טוב עם מכלולים טובים והתנהגות טובה, וגם הרבה אבזור אלקטרוני ומכאני, כך שכמו אצל כל הסינים האיכותיים – משלמים פה פחות ומקבלים יותר. ווג, כמותג האירופאי של קונצרן לונסין הענק, היא מהמובילות בתחום הזה יחד עם CFMOTO.

זה מחיר טוב לאופנוע טוב, בעל מכלולים טובים ומאובזר מאוד, וזה פתרון תחבורתי מצוין שכן הוא גם מתנהג טוב בעיר ומחוצה לה. צעד נוסף במהפכה הסינית שמתרחשת גם אצלנו בימים אלו.

מחירון טיפולים

  • 1,000 ק"מ – 600 ש"ח
  • 6,000 ק"מ – 600 ש"ח
  • 12,000 ק"מ – 600 ש"ח
  • 18,000 ק"מ – 600 ש"ח
  • 24,000 ק"מ – 1,390 ש"ח
  • סך הכל ל־24,000 ק"מ – 3,790 ש"ח

* המחירים כוללים חלפים, עבודה ומע"מ, והם נכונים ליום פרסום המבחן בלבד.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

701 Enduro 2026 and 701 Supermoto 2026

הוסקוורנה: 701 אנדורו וסופרמוטו חדשים ל־2026

לאחר עדכון דגמי המקור של ק.ט.מ, בהוסקוורנה מציגים בהתאם דגמים מעודכנים לצמד האופנועים מסדרת ה־701 ...

2 תגובות

  1. Avatar

    היכן אמור להמצא הווג dsx 800 ראלי במנעד הזה שבין ה525 ל900? אגב מעניין יהיה לראות מבחן השוואתי בין הcfmoto mtx800 לווג 800 ראלי?

    • מערכת פול גז

      סביר להניח שהוא יעלה בין 60 ל־65 אלף ש"ח. בכל אופן, הוא לא מתמקם סדיוק בין ה־625 לבין ה־900 מכיוון שהוא אמור להיות הרבה יותר קרבי לשטח, כלומר זז הצידה ויותר נישתי. אופנוע מעניין, נבחן אותו כשיגיע.

להגיב על מערכת פול גז לבטל

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן