משפחת ה-R 12 של ב.מ.וו מקבלת תגבור מרשים עם הצגתו של ה-R 12 G/S כרטרו-אדוונצ'ר עם מפרט טכני ואלקטרוני שמתאים גם לשטח.

בראשית שנות ה-80 של המאה הקודמת הציגו בב.מ.וו את ה-R 80 G/S, שסימן את המושג Gelände / Straße, שזה אומר בגרמנית – כביש / שטח. ה-GS המקורי הציע מהלך מתלים ארוך, מנח ישיבה זקוף וגלגל קדמי בקוטר 21″, שהגדיר את האופנוע כאנדורו-תיור, בהמשך כדו-שימושי וכיום אדוונצ'ר. לדגם היה מנוע בנפח 797.5 סמ"ק מקורר אוויר בתצורת בוקסר שטוח. להילת הדגם יותר מתרמה העובדה שהוא ניצח לא פחות מארבע פעמים בראלי פריז-דקאר הקשוח – ב-1981 ו-1983 עם הוברט אוריאול הצרפתי וב-1984 ו-1985 עם גסטון ראייה הבלגי מאותגר הגובה עם ה-1.60 מ' שלו. ה-R 1300 GS של היום הוא האבולוציה שהתפתחה ב-45 שנים האחרונות של ב.מ.וו.
לציון 45 שנים מציגים בב.מ.וו הומאז' לאותו R 80 G/S עם גרסת רטרו-אדוונצ'ר מודרנית. ה-R 12 G/S החדש מרחיב את משפחת ה-R12, שכוללת את ה-R 12 ואת ה-R 12 nineT – צמד אופנועי רטרו המבוססים על פלטפורמה חדשה שלוקחת את הקונספט עם פרשנות מודרנית ועם אין-סוף אפשרויות התאמה אישית וקאסטומיזציה, כשה-R 12 בסגנון קלאסי וה-R 12 nineT בסגנון רודסטר.
כמו שני הדגמים המוזכרים, גם ה-G/S החדש משתמש במנוע הבוקסר הישן בנפח 1,170 סמ"ק המקורר אוויר-שמן, אשר מפיק 108 כ"ס ב-7,000 סל"ד ו-11.75 קג"מ ב-6,500 סל"ד, וכמובן שמותאם לתקנות יורו 5+ העדכניות. בשנת 2023 ה-R12 קיבל שלדה חדשה לגמרי, עשויה מצינורות פלדה בתצורת גשר מיחידה אחת, ואליה מתחברת שלדת הזנב על-ידי ברגים – זו כמובן נמצאת כאן, ביחד עם הזרוע האחורית החדשה. המתלים זהים עם מזלג ההפוך הבשרני בקוטר 45 מ"מ של מרזוקי המאפשר כיול מלא. מהלכי הגלגלים עומדים על 210 מ"מ מלפנים ו-200 מ"מ מאחור. החישוקים במידות 21″ מלפנים ו-17″ מאחור, כאשר בגרסה הזו המושב השטוח בגובה 860 מ"מ. הבלמים עם דיסקים קדמיים בקוטר 310 מ"מ ועוד אחד יחיד בקוטר 265 מ"מ מאחור, ויש מערכת ABS מודרנית להטיה (ABS Pro). מיכל הדלק בנפח 15.5 ליטרים, והמשקל המלא נמדד ב-229 ק"ג.
בב.מ.וו מציעים גם גרסת 'אנדורו' שמוסיפה חישוק 18″ מאחור, מושב גבוה יותר שעולה ל-875 מ"מ ומוסיף גם מיגונים, מגביהי כידון ורגליות שטח חדות יותר. גרסה זו גם מאפשרת מצב אנדורו פרו בניהול המנוע, אשר מאפשר פחות התערבות של בקרת האחיזה, הבלימה והווילי. כסטנדרט יש שלושה מצבי מנוע (כביש, גשם ואנדורו) ובקרת אחיזה רב שלבית. קוויקשיפטר מוצע רק כתוספת.
הב.מ.וו R 12 G/S צפוי להגיע לישראל עם מחיר שצפוי להיות באזור של ה-R 12 nineT, כלומר מתחיל ב-135 אלף ש"ח.
החזירו בעצם את ה hp2 אינדורו בבגדים קצת שונים