דף הבית / חדשות / חדש בארץ: ימאהה R9
Yamaha-R9-Launch-021

חדש בארץ: ימאהה R9

ה־R9 – אופנוע הספורט החדש של ימאהה, הבנוי על פלטפורמת ה־MT-09 וממלא את החלל הגדול שבין ה־R6 לבין ה־R1, עם מכלולים טובים וטכנולוגיית קצה – הגיע ארצה; המחיר: 95 אלף ש"ח

מטרו מוטור, יבואנית אופנועי ימאהה לישראל, מודיעה על הגעתו לארץ של ה־R9 החדש, עליו רכבנו בהשקה העולמית בספרד. האופנוע יוצג באירועי חשיפה שיערכו בשתי סוכנויות במהלך השבוע.

ה־R9 הוא אופנוע הספורט החדש של ימאהה, המיועד לשילוב כביש ומסלול, כשהוא אמור לסגור את הפער הגדול שנוצר בין ה־R1 וה־R6 – מכונות המסלול המקצועיות של ימאהה שכבר אינן מיוצרות עם תקינת כביש, לבין ה־R7 הבסיסי.

סוגר את הפער שבין ה-R6 הרייסרי לבין ה-R7 הפשוט יחסית
סוגר את הפער שבין ה-R6 הרייסרי לבין ה-R7 הפשוט יחסית

הפלטפורמה המכאנית יושבת על אחיו הנייקד, כאשר מנוע ה־CP3 בנפח 889 סמ"ק, מותאם יורו 5+ ומפיק 119 כ"ס ב־10,000 סל"ד וכ־9.5 קג"מ ב־7,000 סל"ד. הוא מוזן על־ידי מצערות חשמליות, כאשר יש חמישה מצבי רכיבה: שלושה מצבי רכיבה מובנים (ספורט, עיר וגשם) ושניים נוספים להתאמה אישית של הרוכב. יש חיישן IMU ב־6 צירים המאפשר לכייל את בקרת האחיזה וה־ABS להטיות. ניתן לכייל ולבחור רמות התערבות שונות בבקרת האחיזה, בקרת הבלימה, בקרת הווילי, לנתק את ה־ABS מהגלגל האחורי לטובת החלקות זנב בכניסה לפנייה, להפעיל בקרת זינוק, לשייט עם בקרת שיוט ומגביל מהירות, ולעלות במעלה ומורד ההילוכים עם קוויקשיפטר דו־כיווני. ניתן לרכוש אותו בגרסה המתאימה לבעלי רישיון A1 מוגבל ההספק.

השלדה זהה בבסיסה ל־MT-09, אך בימאהה כיילו אותה מחדש וגילחו ממשקלה, כאשר שלדת הדלתאבוקס מאלומיניום קלה יותר ושוקלת כאן 9.7 ק"ג בלבד, מה שמוגדר כשלדה הקלה ביותר באופנועי הספורט של ימאהה. המשקל המלא עלה ב־2 ק"ג בלבד לעומת הנייקד, ושם את המאזניים על 195 ק"ג עם 14 ליטרים במיכל הדלק. שלדת הזב גם מוגדרת כשונה וקלה יותר מאשר בנייקד, כאשר כאן אין צורך להרכיב או להעמיס משקל מאחור. כמו בגרסת ה־SP של ה־MT-09, יש כאן מזלג טלסקופי הפוך בקוטר 43 מ"מ של קאיאבה עם כיוונים מלאים וציפוי בצבע ברונז על הצינורות העליונים לטובת המראה. הבולם האחורי של קאיאבה גם מוגדר כאחר מאשר של הנייקד, ופותח ביחד עם גרסאות ה־R1 החדשות.

מכלולים איכותיים והתנהגות מסלול מרשימה
מכלולים איכותיים והתנהגות מסלול מרשימה

ה־R9 החדש מקבל משאבת בלם קדמית רדיאלית של ברמבו, שמצטרפת לקליפרים הרדיאליים הספורטיביים מדגם Stylema. צינורות מפלדה שזורה מחברים לצמד דיסקים קדמיים בקוטר 320 מ"מ. ה־R9 מקבל את צמיגי הברידג'סטון באטלקס RS11 החדשים והספורטיביים (מוגדרים כסמי־סליקס) באותן המידות כמו הנייקד, כלומר 120/70ZR17 מלפנים ו־180/55ZR17 מאחור.

בימאהה מציעים עם ה־R9 מערכת טלמטרייה אינטגרלית למדידת זמני הקפה ולניתוח נתונים על המסלול. מסך ה־TFT בגודל "5 מתממשק כמובן לטלפון הנייד, ובאמצעות האפליקציה של ימאהה ניתן לבחור מסלול או לייצר מסלול בגוגל מפות, לקבוע בו נקודת התחלה וסיום וכן לחלק את המסלול למקטעים, והמערכת תשמש כטלמטרייה לכל דבר ועניין: הצגת זמן ההקפה על מסך ה־TFT, וכן ניתוח הנתונים בגרפים אחרי הרכיבה. המערכת מציגה נתונים כמו הילוך, סל"ד, מצב מצערת, עוצמת בלמים, זווית הטיה, תאוצה, ועוד – בכל נקודה על המסלול. כך הרוכב יכול לנתח את הרכיבה ולשפר את המהירות בקטעים שונים על המסלול. יש גם לוח פיט דיגיטלי, כשהקבוצה יכולה להציג לרוכב הודעות על מסך ה־TFT כמו צבעים של דגלים או הודעות מנהלתיות. כדי להפעיל את הטלמטרייה ניתן לחבר רכיב GPS חיצוני לאופנוע, או לחלופין לרכוב עם טלפון בכיס חליפת הרכיבה, והמערכת תשתמש ב־GPS של הטלפון. בגרסה החינמית של האפליקציה כל האופציות פתוחות, אך ניתן לשמור 10 לוגים (רכיבות) בלבד, כשהלוג ה־11 ידרוס את הלוג הראשון. בגרסה בתשלום ניתן לשמור אין־סוף לוגים.

הימאהה R9 ייחשף באירועים מיוחדים בתאריכים 11.9 ו־12.9 בסניפי מטרו בנשר (דרך בר יהודה 71) ו־TLV (שוקן 7 תל אביב). מחירו נקבע על 94,985 ש"ח.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW R 12 GS (20)

חדש בארץ: ב.מ.וו R 12 G/S אנדורו

הב.מ.וו R 12 G/S – גרסת הומאז' ל–R80 G/S האייקוני משנות ה־80 – מגיע לישראל, עם מנוע בוקסר גדול, חישוק 21″ מלפנים והמון אלקטרוניקה וטכנולוגיה; המחיר: 145 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן