דף הבית / גריד / קוואסאקי מציגה את ה־Z1100 החדש
hi_26_ZR1100HTFAL_201_GY1_AC_G_003.006

קוואסאקי מציגה את ה־Z1100 החדש

בקוואסאקי מציגים דור חדש לנייקד הקרבי הגדול – ה־Z1100 – עם יותר נפח, יותר כוח, יותר אלקטרוניקה ועם גרסת SE משודרגת

ה־Z1100 הוא הדור החדש של אופנוע הנייקד־ליטר של קוואסאקי, שלקראת שנת 2026 מיישר קו עם אחיו לפלטפורמה ומקבל שינויים ועדכונים במנוע ובמכלולים.

הוורסיס 1100 החדש התחיל עם נפח המנוע העדכני, כשלאחריו אופנוע הספורט־תיור של קוואסאקי, הנינג'ה 1100SX, קיבל את מסכת השינויים שהפכו אותו לדור חדש. כעת מתייצב הנייקד הקרבי של הירוקים לקבלת התואר – דור ונפח חדש.

קוואסאקי Z1100 – חדש ל־2026
קוואסאקי Z1100 – חדש ל־2026

בדיוק כמו שני אחיו, נפח המנוע גדל מ־1,043 סמ"ק ל־1,099 סמ"ק, וזה בעזרת הארכה של מהלך הבוכנה ב־3 מ"מ. ההספק המרבי עומד על 136 כ"ס ב־9,000 סל"ד והמומנט על 11.5 קג"מ ב־7,600 סל"ד. שאר השינויים במנוע כוללים יחס דחיסה גבוה יותר, תעלות יניקה גדולות יותר (כעת 45 מ"מ), לצד פתחי יניקה וגופי מצערת צרים יותר – מה שמאפשר יותר כוח בסיבובי המנוע שבין 4,000 ל־7,000 סל"ד. שינויים פנימיים נוספים נעשו לטובת שימושיות ועידון המנוע, כמו למשל הפחתת זווית פתיחת השסתומים, עדכון מערכת ניהול המנוע, גלגל תנופה כבד יותר, הוספת גל איזון נוסף, ועדכון למערכת הקוויקשיפטר המאפשרת העלאת הילוכים כבר מ־1,500 סל"ד. יחסי ההעברה בהילוך החמישי והשישי הוארכו לטובת שיוט במהירות גבוהה.

שלדת האלומיניום נשארה זהה, וכן מזלג ה־SFF-BP בקוטר 41 מ"מ. הכידון ממוקם 13 מ"מ קדימה וגם רחב ב־22 מ"מ, לטובת העמסה גדולה יותר על החלק הקדמי של האופנוע. המשקל המלא עומד על 221 ק"ג, מיכל הדלק מכיל 17 ליטר. יש גם צמיגי דאנלופ ספורטמקס Q5A חדשים על חישוקי 17″ במידות 120/70 מלפנים ו-190/50 מאחור. שפת העיצוב, לפי קוואסאקי, היא אבולוציה של ה־'Z Sugomi' של מודל 2014 (שכמובן בחנו באתר).

hi_26ZR1100G_40TBK1DRF3CG_A.001

תחום האלקטרוניקה מקבל מצערות חשמליות חדשות, 4 מצבי ניהול מנוע (ספורט, כביש, גשם ואישי), בקרת שיוט ומערכות בקרת בלימה ואחיזה להטיה. יש מסך TFT בגודל 5″ עם קישורית לסלולר. לשנת 2026 מתווספת גרסת SE – אותה ניתן לזהות לפי המזלג המוזהב – כשגם כאן לא מדובר על בולמים חשמליים סמי־אקטיביים. מערכת הבולמים כן משתדרגת עם בולם אחורי של אוהלינס S46 בעל יכולות כיוון מלאות. יש גם מערכת בלימה משודרגת, כאן עם קליפר קדמי של ברמבו מסוג M4.32 עם משאבת בלם משופרת וצינורות בלימה מצופים פלדה שזורה.

הקוואסאקי Z1100 החדש אמור להתמודד בישראל ובעולם מול ההונדה CB1000 הורנט החזק והקל יותר, שמתומחר בישראל בכ־80 אלף ש"ח (ועוד עשירייה לגרסת ה־SP). התמחור בישראל טרם נמסר, אך הוא יצטרך להיות אטרקטיבי לעומת יריבו. יהיה מעניין.

hi_26ZR1100G_40TBK1DRS3CG_A.001

כאן גרסת SE
כאן גרסת SE

hi_26ZR1100H_40TGY1DRS3CG_A.001

hi_26ZR1100H_40TGY1NRS3CG_A.003

hi_26ZR1100H_40TGY1FWL3CG_A.001

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Yamaha FZ8 Fazer (3)

נוסטלגיה: ימאהה FZ8 – באמצע

בתחילת העשור הקודם בימאהה ניסו לצאת מזהות הנפחים הקבועה והציגו את ה־FZ8 ואת אחיו בעל חצי הפיירינג ה־FZ8 פייזר; שניהם לא הרשימו כמו דגמי ה־600 וה־1,000

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן