המולטיסטראדה V4 של דוקאטי עבר רענון מסיבי לשנת 2025 – מתיחת פנים עיצובית, עדכוני תוכנה ואלקטרוניקה ושדרוגים נוספים. גרסת הראלי, שמוסיפה יכולות מחוץ לאספלט, מיישרת קו עם הפלטפורמה.
המולטיסטראדה V4 המצליח של דוקאטי הוצג בתחילת העשור הנוכחי בקטגוריית האדוונצ'ר פריומיום. מאז הצגתו הדגם מככב בראש רשימת הדגמים הנמכרים והחשובים של החברה מבולוניה. גרסת הראלי, שהוצגה בשנת 2023, הציעה יותר יכולות תיור – עם מיכל דלק עצום של 30 ליטר – ויותר יכולות שטח בזכות חישוקי שפיצים, אמנם באותן המידות המוכרות של 19″ מלפנים ו־17″ מאחור, עם צמיגים במידות 120/70 ו־170/60 בהתאמה, כשהצמיגים הם פירלי סקורפיון טרייל II. מהלכי המתלים גדלו ל־200 מ"מ בשני הצדדים ומרווח הגחון עלה ב־10 מ"מ ל־230 מ"מ.

מערכת הבולמים 'סקייהוק' DSS EVO החשמלית סמי־אקטיבית של מרזוקי כוללת כיוון עומס קפיץ אוטומטי, התאמה של הקשיחות והספיגה ושל גובה האופנוע בהתאם למצב הרכיבה הנבחר. זה כולל 'Minimum Preload' (מינימום עומס קפיץ) המאפשר להנמיך את גובה המושב במהירויות נמוכות ובעמידה – על־מנת להוריד את מרכז הכובד בכדי לאפשר לרוכב יותר בטחון ולהקל על הנחת רגל בכביש או בשטח במצב עמידה. יש גם מצב ‘Easy Lift’ חדש שמשחרר את מצב הכיווץ בבולמים ומקל על הרמת האופנוע מרגלית הצד.
ניהול המנוע כולל אנדורו לשטח המפחית את הספק המנוע ל־114 כ"ס, משחרר מעט את בקרת האחיזה, מקל את ה־ABS להטיה על הגלגל הקדמי ומבטל לגמרי על הגלגל האחורי. המשקף הקדמי שונה מהגרסה הרגילה, גבוה יותר ב־40 מ"מ ורחב ב־20 מ"מ, ויש גם רגליות רוכב רחבות יותר עם גומי פריק, וכן רגלית אמצע כסטנדרט. בדוקאטי הוסיפו מיגוני חום לחלק האחורי, ומיקום מתאמי מזוודות הצד שונה לטובת הנוחות של המורכב.
מנוע ה־V4 גרנטוריזמו נשאר כמעט ללא שינוי. הנפח עומד על 1,158 סמ"ק, והוא מפיק 170 כ"ס ב־10,750 סל"ד ו־12.7 קג"מ ב־8,750 סל"ד. כעת הוא מיישר קו עם עדכוני יורו 5+ המתחייבים, כשתצרוכת הדלק שופרה בכ־6%, כאשר גם הצילינדרים האחוריים מתנתקים כשהעומס על המנוע נמוך.
עיצוב החזית רענן ואגרסיבי יותר, ומתחבר לעיצוב של הפניגאלה V4 החדש. הפנסים עצמם שופרו, עיצוב המפלט חדש, כשיש עדיין שתי צביעות וגרפיקה שונות. יחידת האלקטרוניקה שודרגה גם היא ומוסיפה התראה חדשה נגד התנגשות ומערכת DVO (ר"ת Ducati Vehicle Observer) שמשתמשת ב־70 חיישנים ומשפרת את החדות של הבקרות השונות, כמו ה־ABS להטיה, בקרת האחיזה להטיה ועוד. בדוקאטי משלבים כאן את מערכת הבלימה המשולבת, שמפעילה גם את הבלם הקדמי בלחיצה רק על הבלם האחורי.
לסיכום, גרסת הראלי יישרה קו עם העדכונים של שאר הגרסאות, והיא ממשיכה להציע גם יכולות שטח לא מבוטלות ואבזור נוסף לנוחות הרוכב במסעות ארוכים. המחיר בישראל עמד עד כה כל סביב 217 אלף ש"ח, כאשר לא צפויים שינויים מהותיים במחיר גרסת 2026.