דף הבית / גריד / קוואסאקי: ה־KLE500 עושה קאמבק ל־2026
hi_26KLE500D_242WT2ARFB00D_A.006

קוואסאקי: ה־KLE500 עושה קאמבק ל־2026

בקוואסאקי מחזירים לשנת 2026 שם נוסטלגי משנות ה־90 – ה־KLE500. הדגם החדש כולל חישוק 21″, מתלים ארוכי מהלך, המנוע מהנינג'ה 500 ועיצוב מרשים

בקוואסאקי מחזירים לחיים שם ישן של אופנוע דו־שימושי פופלרי ומוצלח משנות ה־90, והפעם כדגם אדוונצ'ר מרשים.

בשנות ה־90 היו לקוואסאקי ארבעה נציגים בקטגוריית ה־500 סמ"ק: GPZ500 הספורטיבי, ER-5 הנייקד, EN500 הקרוזר, וה־KLE500 הדו־שימושי / אדוונצ'ר. ה־KLE500 הוצג בשנת 1991 והוחלף על־ידי הוורסיס 650 בשנת 2007. אנו קיבלנו אותו בישראל בשנת 1994 – עם תחילת הייבוא של קוואסאקי לישראל – כשהוא נכנס כמו כפפה לקטגוריית עד 500 סמ"ק החשובה. ה־KLE אמנם הוצג כדו־שימושי ובאמת נשא גלגל קדמי בקוטר 21″ וחישוקי שפיצים, אך למען האמת לא היה לא שום עניין או יכולת בשטח, למעט אולי שבילים נוחים שגם רכב פרטי היה עובר בהם. בתחילת שנות ה־2000 ה־KLE500 קיבל שדרוג אדיר עת נרכש לשימוש על־ידי כוחות הביטחון והחל לשמש כאופנוע מבצעי עם שני לוחמים חמושים עליו – מה שהיום מיועד לב.מ.וו, אפריליה, הוסקוורנה ודוקאטי.

קוואסאקי KLE500 דגם 2026
קוואסאקי KLE500 דגם 2026

ה־KLE500 החדש של 2026 לא מגיע כהפתעה, שכן כבר בתערוכת מילאנו של שנה שעברה הציגו קוואסאקי חישוק 21″ שבצבץ לו. הדגם החדש נכנס היישר לתוך הקטגוריה החמה אל מול ה־CFMOTO 450MT, הק.ט.מ 390 אדוונצ'ר החדש וכמובן ההונדה CB500X / NX500. המנוע מגיע ישירות מהנינג'ה 500 ואחיו לפלטפורמה ה־Z500. כלומר מנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח של 451 סמ"ק עם 45 כ"ס ו־4.3 קג"מ. בקוואסאקי לא מפרסמים כרגע נתוני הספק, אך אנו מעריכים שהמספרים יהיו זהים. אגב, גם נתון משקל אינו חשוף כרגע ואנחנו נעריך אותו על סביב 180–190 ק"ג כולל 16 ליטרים של דלק במיכל.

השלדה בתצורת צינורות פלדה, יש מזלג קדמי הפוך של קאיאבה (KYB) בקוטר 43 מ"מ – נטול כיוונונים – המספק מהלך גלגל של 210 מ"מ, ומאחור בולם יחיד עם מהלך גלגל של 200 מ"מ, המאפשר כיוון של עומס קפיץ בלבד. מרווח הגחון עומד על 173 מ"מ. החישוקים, כאמור, בקוטר 21″ מלפנים ו(רק) 17″ מאחור, מה שיכול להגביל במעט את אפשרויות הצמיגים התחליפיים. במקור הוא מגיע עם צמיגי IRC GP-410 במידות 90/90 מלפנים ו־140/70 מאחור. מערכת הבלמים מורכבת מדיסק יחיד בקוטר 300 מ"מ ועוד אחד בקוטר 230 מ"מ מאחור. יש כמובן מערכת ABS, הניתנת לניתוק בלחיצת כפתור ומתאפסת בחזרה בכיבוי המנוע.

בקוואסאקי הציגו את ה־KLE500 בשתי גרסאות: רגילה ו־SE. הרגילה כוללת צג LCD, משקף נמוך ומתכוונן בשלושה מצבים, ומגן מנוע. גרסת ה־SE מוסיפה צג TFT עם קישורית לסלולר, משקף גבוה יותר, מגן גחון מסיבי יותר, מאותתי LED, מגני ידיים, וצביעה ייחודית. מחירה של גרסת SE בארה"ב גבוה יותר ב־1,000 דולר אמריקאי מהגרסה הרגילה.

ה־KLE500 החדש יגיע לאירופה לקראת חודש מרץ 2026, כאשר אנחנו מעריכים שלישראל תגענה צמד הגרסאות. המחירים באירופה (ובישראל) טרם פורסמו, כשאנחנו מעריכים אותו במעט פחות מ־50 אלף ש"ח.

hi_26KLE500C_44TGY1DRF3CG_A.005

hi_26KLE500D_44TGN1DRF3CG_A.002

hi_26KLE500D_44TGY2DRF3CG_A.002

hi_26KLE500D_44TWT2DRF3CG_A.003

hi_26KLE500D_242WT2ARSB00D_A.003

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

T120_1200_MY26_25297_JP

טריומף: עדכונים על קשת דגמים

בטריומף מעדכנים לשנת 2026 את הסקרמבלר 900 בתחום השלדה, האלקטרוניקה והנראות, לצד עדכוני אלקטרוניקה למספר דגמים במשפחת דגמי הבונוויל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן