המותג הבריטי המפואר BSA, שנקנה על־ידי תאגיד הודי בתחילת העשור, מציג את הת'אנדרבולט (Thunderbolt) – אופנוע בקטגוריית הבייבי־אדוונצ'ר החשובה.
ב־BSA מחזירים לחיים בתערוכת מילאנו 2025 את שם הדגם האחרון לפני סגירת החברה בשנת 1973. כזכור, תאגיד הרכב ההודי שרכש את חטיבת האופנועים מפיג'ו, רכש גם את הזכויות לשם הלא פחות מאגדי בעולם האופנועים – BSA. כבר חזרנו לאחור עם ההשקה העולמית של הגולד סטאר 650 לפני כשנתיים וחצי, וכעת מצטרף אליו נציג חדש שנכנס לתחום האדוונצ'רים הקטנים והפופולריים.

המנוע מגיע מהבנטם 350 שכבר נמכר – צילינדר יחיד בנפח של 334 סמ"ק, מקורר נוזל, המספק 29 כ"ס ב־8,000 סל"ד ו־3 קג"מ ב–5,800 סל"ד. יש שישה הילוכים וקלאץ' מחליק. מבחינת מכלולי השלדה יש מזלג קדמי בקוטר 41 מ"מ נטול כיוונים עם מהלך גלגל של 200 מ"מ, ובולם אחורי יחיד עם כיול עומס קפיץ ומהלך גלגל של 180 מ"מ. החישוקים בקוטר 21″ מלפנים עם צמיג במידת 90/90 ו־17″ מאחור עם 130/80. מערכת הבלימה כוללת דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ מלפנים ודיסק יחיד מאחור, גובה המושב עומד על 815 מ"מ, יש מיכל דלק בנפח 15.5 ליטרים, והמשקל המלא עומד על 185 ק"ג.
העיצוב המרשים הוא מבית העיצוב קיסקה (המוכר מק.ט.מ ומ־CFMOTO), כאשר החבילה המרשימה מכילה בקרת אחיזה, ABS בשלושה מצבים, צג עם חיבור בלוטות' וניווט מסוג turn-by-turn דרך אפליקציה וחיבור USB.
יהיה מעניין לראות את ה־BSA ת'אנדרבולט בישראל, כאשר הוא עומד בעיקר אל-מול הרויאל אנפילד הימליאן 450 והווג 300 ראלי, אבל גם אל מול הק.ט.מ 390 אדוונצ'ר R החדש, ה־CFMOTO 450MT וההונדה CRF300L. כאמור, קטגוריה חשובה ותחרותית, כאשר ה־BSA מביא הרבה קסם לתחרות.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז


