בנורטון חוזרים לעניינים ומציגים בתערוכת מילאנו 2025 את המנקס (Manx) ומנקס R – צמד אופנועי ספורט עם מנועי V4 בנפח של 1,200 סמ"ק, ואת האטלס ואטלס GT – צמד אדוונצ'רים עם מנועי טווין מקבילי בנפח בינוני.
איזה עשור עובר על נורטון, לאחר שבשנת 2020 הגיעו לפשיטת רגל ולסגירת המפעלים אחרי חשיפת כשלים ורמאויות תחת ההנהלה הקודמת. בהמשך אותה השנה נרכש השם נורטון על־ידי TVS, חברת הענק מהודו, אשר מוכרת לנו בזכות דגמי ה־G310 של ב.מ.וו אותם היא מייצרת, וכעת ה־F 450 GS החדש, שרק הוצג. אלו השקיעו בשנים האחרונות סכום אשר שווה ערך לכמעט מיליארד ש"ח בהחזרת המותג הוותיק (נוסד אי־שם בשנת 1898), מציגים ארבעה אופנועים ומתכוונים להציג עד לסוף העשור עוד שניים.
נתחיל עם המנקס R והמנקס – הראשון אופנוע סופרספורט טכנולוגי ואלקטרוני, השני נייקד על אותה הפלטפורמה. המנוע הוא V4 בנפח של 1,200 סמ"ק המפיק 206 כ"ס ב־11,500 סל"ד וכ־13 קג"מ ב־9,000 סל"ד. יחס ההספק למשקל עומד על 1:1, עם משקל מוצהר של 204 ק"ג. השלדה מאלומיניום, ויש זרוע אחורית חד־צידית, חישוקים מקרבון, בולמים של מרזוקי חשמליים סמי־אקטיביים, וקליפרים של ברמבו מסוג Hypure, העילית של המותג. למנקס 5 מצבי ניהול מנוע, מסך TFT בגודל 8″ וכל האלקטרוניקה האפשרית מבחינת האצה, בלימה ופנייה.
צמד האטלס נכנסים לקטגוריית האדוונצ'ר עם נתונים מינימליים שנחשפו עליהם. לשניהם מנוע טווין מקבילי בנפח של 585 סמ"ק, כאשר האחד עם חישוקי שפיצים בקוטר 19″ ו־"17 ומהלכי גלגל ארוכים, ואילו גרסת ה־GT עם חישוקים יצוקים (או שפיצים) בקוטר 17″. לשניהם מסך TFT בגודל 8″ ורשימת אלקטרוניקה ארוכה. מעניין כמה מהמכלולים משותפים לאותו הב.מ.וו החדש.
בשלב זה אין פרטים נוספים, מועדי חשיפה רשמית או מחירים משוערים. נמשיך לעדכן.



FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז
