שמן רבותיי שמן, טוב שם טוב משמן טוב?
אז ככה שמעתי טיעונים בעד ונגד המוטול, בארץ במיוחד מחזיקים ממנו כשמן מצוין ומטרו ממליצה עליו לשימוש בכל הכלים שלה שנמכרים בארץ
וזה הרבה.
החלטתי לבדוק מה קורה בחו"ל ומסתבר שדווקא המוטול נמכר פחות משמנים אחרים טובים לא פחות, אז בעקבות חכמי הרשת מחו"ל עשיתי מעשה
ועברתי ל - LIQUI-MOLY במפרט המתאים ולאחר שנבדק ע"י חברי מועדון ורסיס בחו"ל אל מול היצרן שאפשר להשתמש בו.
השינוי לטעמי שווה, בעיקר בתחושה, זה מקבל ביטוי בצליל המנוע שהפך פחות מתכתי, רעשי מנוע טבעיים שליוו אותי מהיום הראשון נעלמו או נחלשו
רעשי גיר נבלעים ותחושת החלקות לאחר כ-1000 ק"מ ממועד ההחלפה טובה ונעימה יותר. מבחנתי ניצחון קטן.
הוסיפו על זה שהמחיר של 4 ק"ג שמן כזה נמוך יותר ממחיר המוטול (בחו"ל זה הפוך) אז הרווח כפול, הסוגיה שמאתגרת עכשיו את בעלי הורסיס
בעולם היא המלחמה של הלקווי מול הקסטרול תומכי ורסיס בארה"ב ממליצים כמובן על השמן מתוצרתם (הקסטרול) בעוד האירופאים מעדיפים את הגרמני.
העדפה שלי כרגע למי שמחזיק ורסיס על סמך הניסיון ותחושה אישית:
צמיגים: לוותר על המקוריים בהחלפה הראשונה וללכת על ה-אנג'ל GT2-שיפור משמעותי במיוחד!
שמן: ליקווי מולי - שיפור מינורי אבל מרענן.
טיפולים תקופתיים: להצמיד את החלפת פילטר האוויר לטיפול החלפת הפלגים.
יבחן בקרוב פילטר אוויר מצופף פחות של חברה איכותית שלדברי המועדון בארה"ב משפר את הביצועים ביניקת האוויר מבלי לפגוע המנוע.