
נכתב במקור על ידי
r3dt4g
כמה הבהרות לפותח הדיון:
1. אתה חושף את עצמך בתביעה על לשון הרע, מניסיון אישי, בעל המוסך אם יראה את הפוסט הזה יכול להוציא ממך כמה עשרות אלפים. (ולא, בישראל אין באמת חופש להגיד מה שאתה רוצה, ואם אתם חושבים אחרת, אתם תמימים).
2. בתור אדם שעוסק בשירות ומכירות למחייתו, הלקוח הישראלי הוא הלקוח הכי גרוע שיש, לא רק בישראל, אלא אחד הגרועים בעולם, זה בקנה מידה גלובאלי.
הלקוח הישראלי כלכך מפחד שלא לצאת פרייאר, שהוא יתמודד על דומיננטיות מול נציג השירות והמכירות, ומאחר והרוב הם סמרטוטים בבגדי מלכים, הם גם יעשו את זה בצורה ממש ממש גרועה ("אחי תעשה מחיר", "אחי אצל המתחרים זה יותר זול", "אחי אני יביא לך חברים אם תעגל לי את המחיר", "גבר אני מהשכונה ואני מכיר פה את כולם תסדר לי מחיר" ועוד)
3. הלקוח הישראלי גם מאוד מפחד לצאת אפס, איך הוא יוצא אפס? כשהוא חוצפן ובתור נציג שירות ומכירות אני אומר לו שילך לחפש את החברים שלו בצומת, ממש ככה בפרצוף, חלק הולכים ולא חוזרים, אחרים מתאפסים על עצמם ועושים עסקים כמו אנשים נורמליים, אבל שום נציג לי ירד לזנות בשביל אף לקוח, פעם זה היה ככה, והלקוח הישראלי התרגל לזה, נציגי השירות הצעירים היום לא שמים בולבול לא על הלקוח ולא על הבוס שלהם, ואם הבוס מפטר כי הנציג סירב להסתובב ולהתכופף, זה הוא מפסיד, לא הנציג, כי המעסיק יעלץ להשקיעה זמן וכסף בחיפושים והדרכה של נציג חדש, בזמן שהנציג שפוטר פשוט הלך למתחרים עם הידע וההכשרה שלו.
ולסיכום:
בשנים האחרונות עסקים נמצאים בקריסה מהירה יותר מאי פעם, בזכות האינטרנט (וכולנו מזמינים מהאינטרנט), בעוד מספר שנים רוב המוסכים והחנויות אביזרים ייסגרו, במקום זה נראה דור חדש של חנויות שבהן עושים הזמנה מקטלוג ווירטואלי והמוצר מגיעה בדואר אלינו הביתה היישר מחו"ל (דרך החנות כמובן), ובמקום מוסכים קטנים וחסרי שם, אנחנו נראה יותר ויותר מוסכים מרכזיים, היבואנים יהיה להם קל יותר עם מוסכים מרכזיים גדולים גם מבחינת חלקי חילוף וגם מבחינת הכשרה מיוחדת, ואנחנו נשכח את הבררה הזאת שיש היום, עם מוסכים חסרי שם שמוכרים ספק מקורי ספק גנוב