עמוד 1 מתוך 5 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 63

אשכול: אקסל עלויות אחזקה - עד כמה התפרנות משתלמת?

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689

    אקסל עלויות אחזקה - עד כמה התפרנות משתלמת?

    החלטתי לנסות לבדוק את תחושות הבטן שלי על דף אקסל.
    לצורך זה, בחנתי עלויות אחזקה לאופנועים שונים באותם תנאים:
    נסועה של 2000 ק"מ בחודש (24K בשנה), 90% בינעירוני.
    תנאי השימוש:
    רוכב רגוע ומתון, שמשתדל למנוע בלאי מיותר ומתחשב בצריכת הדלק (בלי פאנאטיזם).
    לכן - מהירות השיוט הינה 120-140 לאופנוע 500 ומעלה, 110 לאופנוע 250.
    האצות בקצב התנועה, מינימום בלימות, מקסימום תכנון וזרימה.
    טיפולים מתבצעים עצמאית, החלקים מוזמנים מראש בחו"ל אלא אם פער המחירים לא מצדיק את הטרחה.
    זמן העבודה (העצמאית) אינו נכנס בתחשיב ההוצאות.
    מרווחי החלפת השמנים קצרים מהרשום בספר (12K בשלושת הכלים) - 33% באופנוע "כבד", ובחצי ב-250, שטוחן סל"ד גבוה כל הדרך.
    ירידת הערך גבוהה מהמחירון, עקב הבנה שקשה למכור אופנוע עם ק"מ גבוה, והקושי עולה ככל שנפח המנוע קטן יותר (והדגם פופולארי יותר).
    ההערכות הינן ל-3 שנים.
    שלושת הכלים הינם בטווח מחירים של 25-33 אלף שקל.

    שלושת המקרים הנידונים:
    1. הדוקאטי הפרטי שלי - מולטיסטראדה 1100 שנת 2008, כרגע עם 115 אלף ק"מ. העלויות מסתמכות על ניסיוני עם האופנוע (בבעלותי 3.5 שנים).
    2. הונדה CBR500/CB500X שנת 2016, שירכש שמור ועם ק"מ נמוך לשנתון.
    3. הונדה CRF250 RALLY שנת 2018, שירכש עם ק"מ אפסי (עד 6000, נניח).

    הערות, הארות ודיונים יתקבלו בברכה.
    ניסיון ריאלי של בעלי כלים מקבילים עם אופי שימוש דומה יתקבלו בברכה אף גדולה יותר.
    האקסל:

    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 11-02-2019 בשעה 18:10.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    אני מצטרף עם הnc שלדעתי הוא נמצא בקטגוריית ה500 יותר מאשר ה750.

    אפשר לערוך אולי מפגש רכיבה ולהשוות נתונים.
    זה יכול להיות מעניין.

    LokiMonsteR

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    תודה חישוב סופר-מעניין. אני חושב שיש בו אבל משהו קצת שגוי.
    ההשוואה היא בין 2018 ל2016 ל2008.
    אם לדוג' ניקח את הcrf250 ובמקום 18 הוא יהיה 16 (לא נראה לי שיוצר\יובא, אבל תיאורתית. ואפשר למצוא כלים עם ק"מ מאוד נמוך בדר"כ בשנים כאלה אפילו 10-20K.)
    ואז הוא יעלה באיזור ה22K. הירידת ערך שלו תצטמצם לכ4-5K בשנה, וכ1500 שקל הוצאה בחודש.
    כאילו.. אם כבר תפרן אז תפרן הגיוני אין מצב שתפרן קונה רכב חדש מהניילונים כשכל הירידת ערך הענקית זה השנתיים 3 הראשונים.
    אגב, סתם להיכנס לפורפורציות למגרזנים. אני הוצאתי הרבה הרבה יותר על ה250 שלי מאשר ההוצאה של המולטיסטרדה.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    אני מצטרף עם הnc שלדעתי הוא נמצא בקטגוריית ה500 יותר מאשר ה750.

    אפשר לערוך אולי מפגש רכיבה ולהשוות נתונים.
    זה יכול להיות מעניין.

    LokiMonsteR
    בכיף... כשהעולל הצעיר יגדל מעט. כרגע כל "פאס" שאני מקבל מהאישה נועד לשטח :L)

    תודה חישוב סופר-מעניין. אני חושב שיש בו אבל משהו קצת שגוי.
    ההשוואה היא בין 2018 ל2016 ל2008.
    אם לדוג' ניקח את הcrf250 ובמקום 18 הוא יהיה 16 (לא נראה לי שיוצר\יובא, אבל תיאורתית. ואפשר למצוא כלים עם ק"מ מאוד נמוך בדר"כ בשנים כאלה אפילו 10-20K.)
    ואז הוא יעלה באיזור ה22K. הירידת ערך שלו תצטמצם לכ4-5K בשנה, וכ1500 שקל הוצאה בחודש.
    כאילו.. אם כבר תפרן אז תפרן הגיוני אין מצב שתפרן קונה רכב חדש מהניילונים כשכל הירידת ערך הענקית זה השנתיים 3 הראשונים.
    אגב, סתם להיכנס לפורפורציות למגרזנים. אני הוצאתי הרבה הרבה יותר על ה250 שלי מאשר ההוצאה של המולטיסטרדה.
    ההשוואה היא של כלים בשווי שוק דומה - כאמור, 25-33.
    אבל זה ברמת התירוץ...
    הכלים האלה נבחרו לא במקרה. היו לי לאחרונה מחשבות כפירה בדוקאטי, עקב רצון לנצל טוב יותר את תזרים המזומנים המשפחתי.
    בהנחה והייתי מתניע את התהליך - כנראה שלא הייתי נוגע ב-250 עם יותר מיד אחת ויותר מכמה אלפי קילומטרים בודדים (באידיאל - קונה אופנוע עם "יד יבואן" 0 ק"מ). הסיכוי שהבעלים הקודם אנס את האופנוע, טיפל "לפי הספר" (קרי: בתדירות נמוכה מדי לעומס) והספיק לגרום נזק או בלאי שידרוש תיקון - לא שווה לי את החיסכון הקטן בקניה.
    עם 500, אני כבר יותר רגוע. מספיק שהבעלים הוא רוכב שפוי, כדי שאניח שלא נגרם נזק.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2018
    מיקום
    השרון
    הודעות
    14
    מנסיון שלי של רכיבה רגוע על נפחי ביניים של 600-700 בשימוש יומיומי רגוע מדובר בעלות של כ 1500 ש"ח שכוללת הכל. ביטוחים, מקיף , ירידת ערך וגם ציוד. כן גם דלק לפי כ 15-20 א' ק"מ בשנה. מקווה שעוזר.

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    החלטתי לנסות לבדוק את תחושות הבטן שלי על דף אקסל.
    אחלה ראיון - אבל מאיפה מספרים? מניסיון שלי עם CBR500:
    * טיפול הוא כל 12K, לכן "filter every 8K" לא נכון
    * שרשרת מחזיקה 48K? איפה אני קונה כזה?
    * 600 שח על "חלקים שונים"? כל שנה? למה?!

    ואם אתה כבר עושה - למה לא לשטף גיליון עצמו?

  7. #7
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    מה אם להכניס רכב זול למשוואה?

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אחלה ראיון - אבל מאיפה מספרים? מניסיון שלי עם CBR500:
    * טיפול הוא כל 12K, לכן "filter every 8K" לא נכון
    * שרשרת מחזיקה 48K? איפה אני קונה כזה?
    * 600 שח על "חלקים שונים"? כל שנה? למה?!

    ואם אתה כבר עושה - למה לא לשטף גיליון עצמו?
    לא קראת את ההודעה כנראה. החישוב מתבסס על אופן השימוש שלי, ועל תחזוקה שאני מבצע עצמאית על סמך הגישה והניסיון המכונאי האישי שלי.
    אני לא מאמין במרווח טיפולים של 12K, נקודה.
    בדוקאטי הפרטי שלי אני מחליף שמן ופילטר כל 8, וכך הייתי עושה גם ב-CBR.
    ב-CRF 250 הייתי מחליף כל 6. למה? ככה. זה מה שהייתי עושה, ואני מחשב את ההוצאות שלי.
    שרשרת איכותית מחזיקה אצלי 42K. זה בהערכה גסה - השרשרת הקודמת בדוקאטי הוחלפה אחרי 47K (משכתי את ההחלפה כמה אלפים יותר מדי). זו הייתה RK GXW עם גג"ש מקורי (כנראה, הוחלפה בליגל קצת לפני שקניתי את האופנוע). השרשרת הנוכחית עם 32K והיא עדיין במצב טוב מאוד ודרשה מתיחה פעמיים - אחרי 15K ואחרי עוד 12K. השרשרת היא DID ZVMX-2 עם גג"שים פלדה של AFAM. הטריק נורא פשוט - רכיבה רגועה, ושימון עם שמן גיר 80W-90 כל 300-400 ק"מ, ואחרי כל רכיבה בגשם.

    600 ש"ח על חלקים שונים - כי בשנה הראשונה אקנה סבל, או מנשאים לתיקי צד. לשנה הבאה אקנה כבלי מצערת או כבל קלאץ (שישכב במחסן לעת צרה), איזה מחז"ש שנחשב מחלה של הדגם וכו'. או שאחליט שאני צריך שדרוג למושב אצל רפד, להחליף נורות למשופרות. או שאקנה ל-CRF מגני ידיים.
    כל זה נכנס אצלי בהגדרה של "חלקים שונים". בדוקאטי העלות גבוהה יותר, כי האופנוע ישן ויש יותר בלת"מים, מצד שני - כל התוספות שהיו חשובות לי כבר מותקנות עליו.

    מה אם להכניס רכב זול למשוואה?
    בשביל הספורט, אני יכול להוסיף את הפיאט.
    לי זה לא משנה, כי אני צריך אופנוע כדי להגיע לעבודה - ורכב לא יכול להוות תחליף. לא זורם לי לבלות 3 שעות ביום בפקקים.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  9. #9
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    537
    וואוו זה יקר!!!!
    2500 ש"ח לחודש להחזקת אופנוע ישן. וגם לא הכנסת קילקולים. יקר פה מישהוא שם לב ?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    אחזקה של כל כלי רכב ובמיוחד אופנוע זה עסק יקר.
    אנשים פשוט לא מחשבים את הכל (כמו ירידת ערך, תיקונים קטנים פה ושם וכו'...)
    בפועל זה יוצא הרבה יותר ממה שרוב האנשים חושבים.

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    וואוו זה יקר!!!!
    2500 ש"ח לחודש להחזקת אופנוע ישן. וגם לא הכנסת קילקולים. יקר פה מישהוא שם לב ?
    ישן או חדש - 2000 קמ בחודש לא באים בחינם.

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    וואוו זה יקר!!!!
    2500 ש"ח לחודש להחזקת אופנוע ישן. וגם לא הכנסת קילקולים. יקר פה מישהוא שם לב ?
    1. הכנסתי תקלות - זה נמצא בסעיף "חלקים שונים".
    2. יקר? זה קצת יותר משקל לקילומטר לאופנוע ליטר ישן, ופחות משקל לקילומטר באופנוע 500 חדש. נשמע לי הגיוני ולא גבוה בכלל.
    כמובן, שעם טיפולים במוסך זה היה יוצא יקר יותר.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    100
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    אחזקה של כל כלי רכב ובמיוחד אופנוע זה עסק יקר.
    אנשים פשוט לא מחשבים את הכל (כמו ירידת ערך, תיקונים קטנים פה ושם וכו'...)
    בפועל זה יוצא הרבה יותר ממה שרוב האנשים חושבים.
    סיפור חיי ..
    הכסף הגדול מסתתר בדברים הקטנים
    MB Vito 3.2L V6
    Skoda Kodiaq TDI 2.0L 4x4
    אין לי אופנוע גוועלאד

  14. #14
    Member הסמל האישי של רונן
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    שומרון
    הודעות
    164
    רק בגלל זה עברתי לאופנוע חשמלי.
    ישבתי עם המנכ"ל ועם מנהל הכספים וראינו כי זה כלי הרכב היחיד שעומד בתקציב של 3000 שקלים לחודש (ב 4 שנים) למרות ירידת הערך המטורפת שלו.
    ואני עושה 35 אלף ק"מ לשנה.

  15. #15
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי רונן צפיה בהודעה
    רק בגלל זה עברתי לאופנוע חשמלי.
    אם הייתה עובר לאופניים - היה עוד יותר זול.
    בנתיים זירו זה אופנוע עם סחירות אפס, ומחיר החל מ-62000, זמן טעינה של שעות וטווח של 100 קמ. אני חושב שאוותר

אשכולות דומים

  1. עלויות אחזקה לwr250r?
    על ידי Touro בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 04-01-2021, 22:57
  2. עלויות רכיבים של G310R/GS
    על ידי psyafter בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 09-10-2018, 21:55
  3. עלויות של גרר
    על ידי johnnydo בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 10-06-2018, 20:09
  4. עלויות אחזקה, cb500x מול קטנוע 250
    על ידי Deckard בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 03-06-2018, 01:24
  5. DR650 - עלויות אחזקה, נוחות וכו'
    על ידי TundraOG בפורום כללי
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 21-05-2018, 20:42

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO