אני מצטרף עם הnc שלדעתי הוא נמצא בקטגוריית ה500 יותר מאשר ה750.
אפשר לערוך אולי מפגש רכיבה ולהשוות נתונים.
זה יכול להיות מעניין.
LokiMonsteR
החלטתי לנסות לבדוק את תחושות הבטן שלי על דף אקסל.
לצורך זה, בחנתי עלויות אחזקה לאופנועים שונים באותם תנאים:
נסועה של 2000 ק"מ בחודש (24K בשנה), 90% בינעירוני.
תנאי השימוש:
רוכב רגוע ומתון, שמשתדל למנוע בלאי מיותר ומתחשב בצריכת הדלק (בלי פאנאטיזם).
לכן - מהירות השיוט הינה 120-140 לאופנוע 500 ומעלה, 110 לאופנוע 250.
האצות בקצב התנועה, מינימום בלימות, מקסימום תכנון וזרימה.
טיפולים מתבצעים עצמאית, החלקים מוזמנים מראש בחו"ל אלא אם פער המחירים לא מצדיק את הטרחה.
זמן העבודה (העצמאית) אינו נכנס בתחשיב ההוצאות.
מרווחי החלפת השמנים קצרים מהרשום בספר (12K בשלושת הכלים) - 33% באופנוע "כבד", ובחצי ב-250, שטוחן סל"ד גבוה כל הדרך.
ירידת הערך גבוהה מהמחירון, עקב הבנה שקשה למכור אופנוע עם ק"מ גבוה, והקושי עולה ככל שנפח המנוע קטן יותר (והדגם פופולארי יותר).
ההערכות הינן ל-3 שנים.
שלושת הכלים הינם בטווח מחירים של 25-33 אלף שקל.
שלושת המקרים הנידונים:
1. הדוקאטי הפרטי שלי - מולטיסטראדה 1100 שנת 2008, כרגע עם 115 אלף ק"מ. העלויות מסתמכות על ניסיוני עם האופנוע (בבעלותי 3.5 שנים).
2. הונדה CBR500/CB500X שנת 2016, שירכש שמור ועם ק"מ נמוך לשנתון.
3. הונדה CRF250 RALLY שנת 2018, שירכש עם ק"מ אפסי (עד 6000, נניח).
הערות, הארות ודיונים יתקבלו בברכה.
ניסיון ריאלי של בעלי כלים מקבילים עם אופי שימוש דומה יתקבלו בברכה אף גדולה יותר.
האקסל:
![]()
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 11-02-2019 בשעה 18:10.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני מצטרף עם הnc שלדעתי הוא נמצא בקטגוריית ה500 יותר מאשר ה750.
אפשר לערוך אולי מפגש רכיבה ולהשוות נתונים.
זה יכול להיות מעניין.
LokiMonsteR
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
תודה חישוב סופר-מעניין. אני חושב שיש בו אבל משהו קצת שגוי.
ההשוואה היא בין 2018 ל2016 ל2008.
אם לדוג' ניקח את הcrf250 ובמקום 18 הוא יהיה 16 (לא נראה לי שיוצר\יובא, אבל תיאורתית. ואפשר למצוא כלים עם ק"מ מאוד נמוך בדר"כ בשנים כאלה אפילו 10-20K.)
ואז הוא יעלה באיזור ה22K. הירידת ערך שלו תצטמצם לכ4-5K בשנה, וכ1500 שקל הוצאה בחודש.
כאילו.. אם כבר תפרן אז תפרן הגיוניאין מצב שתפרן קונה רכב חדש מהניילונים כשכל הירידת ערך הענקית זה השנתיים 3 הראשונים.
אגב, סתם להיכנס לפורפורציות למגרזנים. אני הוצאתי הרבה הרבה יותר על ה250 שלי מאשר ההוצאה של המולטיסטרדה.
בכיף... כשהעולל הצעיר יגדל מעט. כרגע כל "פאס" שאני מקבל מהאישה נועד לשטח :L)
ההשוואה היא של כלים בשווי שוק דומה - כאמור, 25-33.תודה חישוב סופר-מעניין. אני חושב שיש בו אבל משהו קצת שגוי.
ההשוואה היא בין 2018 ל2016 ל2008.
אם לדוג' ניקח את הcrf250 ובמקום 18 הוא יהיה 16 (לא נראה לי שיוצר\יובא, אבל תיאורתית. ואפשר למצוא כלים עם ק"מ מאוד נמוך בדר"כ בשנים כאלה אפילו 10-20K.)
ואז הוא יעלה באיזור ה22K. הירידת ערך שלו תצטמצם לכ4-5K בשנה, וכ1500 שקל הוצאה בחודש.
כאילו.. אם כבר תפרן אז תפרן הגיוני אין מצב שתפרן קונה רכב חדש מהניילונים כשכל הירידת ערך הענקית זה השנתיים 3 הראשונים.
אגב, סתם להיכנס לפורפורציות למגרזנים. אני הוצאתי הרבה הרבה יותר על ה250 שלי מאשר ההוצאה של המולטיסטרדה.
אבל זה ברמת התירוץ...
הכלים האלה נבחרו לא במקרה. היו לי לאחרונה מחשבות כפירה בדוקאטי, עקב רצון לנצל טוב יותר את תזרים המזומנים המשפחתי.
בהנחה והייתי מתניע את התהליך - כנראה שלא הייתי נוגע ב-250 עם יותר מיד אחת ויותר מכמה אלפי קילומטרים בודדים (באידיאל - קונה אופנוע עם "יד יבואן" 0 ק"מ). הסיכוי שהבעלים הקודם אנס את האופנוע, טיפל "לפי הספר" (קרי: בתדירות נמוכה מדי לעומס) והספיק לגרום נזק או בלאי שידרוש תיקון - לא שווה לי את החיסכון הקטן בקניה.
עם 500, אני כבר יותר רגוע. מספיק שהבעלים הוא רוכב שפוי, כדי שאניח שלא נגרם נזק.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מנסיון שלי של רכיבה רגוע על נפחי ביניים של 600-700 בשימוש יומיומי רגוע מדובר בעלות של כ 1500 ש"ח שכוללת הכל. ביטוחים, מקיף , ירידת ערך וגם ציוד. כן גם דלק לפי כ 15-20 א' ק"מ בשנה. מקווה שעוזר.
לא קראת את ההודעה כנראה. החישוב מתבסס על אופן השימוש שלי, ועל תחזוקה שאני מבצע עצמאית על סמך הגישה והניסיון המכונאי האישי שלי.
אני לא מאמין במרווח טיפולים של 12K, נקודה.
בדוקאטי הפרטי שלי אני מחליף שמן ופילטר כל 8, וכך הייתי עושה גם ב-CBR.
ב-CRF 250 הייתי מחליף כל 6. למה? ככה. זה מה שהייתי עושה, ואני מחשב את ההוצאות שלי.
שרשרת איכותית מחזיקה אצלי 42K. זה בהערכה גסה - השרשרת הקודמת בדוקאטי הוחלפה אחרי 47K (משכתי את ההחלפה כמה אלפים יותר מדי). זו הייתה RK GXW עם גג"ש מקורי (כנראה, הוחלפה בליגל קצת לפני שקניתי את האופנוע). השרשרת הנוכחית עם 32K והיא עדיין במצב טוב מאוד ודרשה מתיחה פעמיים - אחרי 15K ואחרי עוד 12K. השרשרת היא DID ZVMX-2 עם גג"שים פלדה של AFAM. הטריק נורא פשוט - רכיבה רגועה, ושימון עם שמן גיר 80W-90 כל 300-400 ק"מ, ואחרי כל רכיבה בגשם.
600 ש"ח על חלקים שונים - כי בשנה הראשונה אקנה סבל, או מנשאים לתיקי צד. לשנה הבאה אקנה כבלי מצערת או כבל קלאץ (שישכב במחסן לעת צרה), איזה מחז"ש שנחשב מחלה של הדגם וכו'. או שאחליט שאני צריך שדרוג למושב אצל רפד, להחליף נורות למשופרות. או שאקנה ל-CRF מגני ידיים.
כל זה נכנס אצלי בהגדרה של "חלקים שונים". בדוקאטי העלות גבוהה יותר, כי האופנוע ישן ויש יותר בלת"מים, מצד שני - כל התוספות שהיו חשובות לי כבר מותקנות עליו.
בשביל הספורט, אני יכול להוסיף את הפיאט.מה אם להכניס רכב זול למשוואה?
לי זה לא משנה, כי אני צריך אופנוע כדי להגיע לעבודה - ורכב לא יכול להוות תחליף. לא זורם לי לבלות 3 שעות ביום בפקקים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
וואוו זה יקר!!!!
2500 ש"ח לחודש להחזקת אופנוע ישן. וגם לא הכנסת קילקולים. יקר פה מישהוא שם לב ?
אחזקה של כל כלי רכב ובמיוחד אופנוע זה עסק יקר.
אנשים פשוט לא מחשבים את הכל (כמו ירידת ערך, תיקונים קטנים פה ושם וכו'...)
בפועל זה יוצא הרבה יותר ממה שרוב האנשים חושבים.
רק בגלל זה עברתי לאופנוע חשמלי.
ישבתי עם המנכ"ל ועם מנהל הכספים וראינו כי זה כלי הרכב היחיד שעומד בתקציב של 3000 שקלים לחודש (ב 4 שנים) למרות ירידת הערך המטורפת שלו.
ואני עושה 35 אלף ק"מ לשנה.