עמוד 3 מתוך 5 ראשוןראשון 12345 אחרוןאחרון
תוצאות 31 עד 45 מ 63

אשכול: אקסל עלויות אחזקה - עד כמה התפרנות משתלמת?

  1. #31
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,174
    xlib מגיע עם משנה סדורה כיצד יש להתנהל ומצפה שגם הסביבה תחשוב כמוהו.

    נתקלנו בתגובות "אוהדות" שלו גם בשרשורים אחרים.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  2. #32
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי uriar צפיה בהודעה
    לא רציתי להתערב בדיון (החשוב) עד עכשיו כי הדעות שלי חלוקות.
    לגבי ציוד יש לי מה להגיד...
    אלו פרטי הציוד הותיקים ביותר שלי:
    זוג כפפות קיץ מעור של אלפניסטארס מינואר 2011 - קצת דהוי אבל כל התפרים במקום.
    מעיל חורף רוקה - מרץ 2012. עדיין אטום למים לחלוטין.
    מגפי קיץ רוויט 2013. מקווה שימשיכו להחזיק מעמד כי הן מעולות.
    מעיל דיינז/מכנס רוויט - סט קיץ - יולי 2014. כמו חדשים.
    זוג כפפות קיץ מעור/רשת של רוויט 2014 (נקנו בארץ אז אין לי תאריך מדוייק).
    אז אפשר להחזיק ציוד גם קצת יותר משנתיים אם קונים ציוד טוב ושומרים עליו טוב.

    בכל מקרה ציוד באמת לא משנה לסוג האופנוע ויעלה אותו דבר בשלושת האופנועים הנ״ל.
    יש כאן גם פונקציה של קילומטראז'. אני לא חושב שזה נכון למדוד בלאי של ציוד לפי שנים בלבד.
    בקילומטראז'ים שלי למשל (20-25K בשנה), הציוד אכן מתבלה תוך כמה שנים.
    הנה דוגמאות:
    1. כפפות ספורטיביות (עור קנגרו) ICON - שרדו כ-4 עונות ותאונה אחת. לאחר מכן, נפתחו התפרים. כפפות קיץ של FIVE (לדעתי) נמצאות בשימוש 2 עונות ויוחלפו בעונה הבאה (עקב תפקוד לקוי של הסקוטצ'ים ותחושת בלאי כללית).
    2. כפפות חורף CLOVER - שרדו אצלי 3 חורפים. לאחר מכן הוחלפו עקב ירידה משמעותית באיכות הבידוד (מים/קור). כפפות חורף של RICHA החזיקו 2 עונות בקושי והלכו לפח (נפתח תפר).
    3. חלפ"ס (כשהשתמשתי) - טובים לעונה או 2, אחרי זה מתחילים לנזול, בד"כ באיזור המפסעה.
    4. קסדות - לרוב, אחרי שנתיים-שלוש (50-60 אק"מ) גם הטובות שבהן (שואי/שוברט)מרגישות לא נעימות בפנים וזועקות להחלפת ריפודים. אם מושכים לכיוון ה-4 שנים (80-100 אק"מ), אני מעדיף כבר להחליף את הקסדה ולא לשפץ את הנוכחית.
    5. משקף+פינלוק - אני נוטה להחליף בערך אחת לשנה עקב שריטת על המשקף ותפקוד לקוי של הפינלוק.
    6. חילפת RUKKA - נקנתה כמשומשת לפני 3.5 שנים. עברה נפילה אחת בכביש ו-2-3 בשבילים. בשלב זה, התחילו להיפתח תפרים במעיל ובמכנס (ללא פגיעה בעמידות למים).
    תוקנה אצל ג'ורג' החייט ב-350 ש"ח, מאמין שתחזיק עוד מספר עונות.
    7. מגיני ברכיים DAINESE (3 כאלה): אחרי +/- שנה וחצי של שימוש, הסקוטצ'ים נמתחים לרמה שהמגן אינו מהודק. פתרון חלקי הוא לקצר אותם.
    8. מגפי SIDI טורינג - אחרי שנתיים העמידות למים ירדה מ"טובה מאוד" ל"בינונית". הלכו בתאונה.
    9. מגפי ICON PATROL - כנראה נקנו לאחר שעמדו במחסן שנים רבות. אחרי חצי שנה התפרקה הסוליה.

    אני ממש לא "שומר בקנאות" על הציוד, ואני מניח שכמוני רוב רוכבי היומיום. מנסיוני, פריט המיגון היחיד שיש לו אורך חיים כמעט אינסופי (ללא תאונות, מן הסתם) - זה מעיל רכיבה, בעיקר מעילי עור.
    ציוד עמיד למים לרוב מוחלף עקב משום שאינו אוטם כראוי יותר.
    כפפות מתבלות מהחיכוך בידיות, סשנים של רטיבות וייבוש, השפעת השמש (דהייה והיחלשות של הבד).
    בקסדה מתבלים הריפודים, המשקף והפינלוק. כשצריך להחליף את כל אלה יחד, הרבה פעמים עדיף לרכוש קסדה חדשה מאותו דגם.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  3. #33
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של SM26
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    687
    תודה רבה על זה שאתה חולק את הידע.
    אני גם החלטתי שאני עושה מעקב צמוד אחרי האופנוע שלי.

    אני הלכתי שלב אחד קדימה, במקום באקסל עשיתי את זה בגוגל Sheets
    עטפתי את זה באפליקציה לאנדרואיד
    וכן מימשתי API מול בוט ייעודי בטלגרם
    סתם דברים נחמדים שאני אוהב

    בסופו של דבר, יצאתי 3 גרפים נחמדים:
    Total expenses cost distribution.png
    פילוח הוצאות לפי קטגוריות

    Monthly distribution of expenses.png
    פילוח הוצאות בראייה חודשית

    Milage.png
    גרף תיעוד צבירת ק"מ


    וכבר אענה על השאלה שקופצת לכם,
    Yearly General זה טסט שנתי וביטוח, שילמתי הכל במכה אחת, חובה + צד ג' + מקיף + גרירה.
    בברכה,
    SM26

    אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
    אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.

  4. #34
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    SM26, באיזה אופנוע מדובר?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #35
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של SM26
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    687
    האסקי 701 סופרהומו 2018
    בברכה,
    SM26

    אופנוע, זה בטח הדבר הנכון. יותר טוב מהכל.
    אני רוצה להיות מובטל ומסטול ושיכור וערום ושזוף, עם זיקפה ומילים וקוביות בבטן וגב חלק וחיבוק מאחורה, על אופנוע, בדרך אל הים, בשקיעה, עם זיפים וחיוך.

  6. #36
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    פעם עשיתי טבלת השוואה לגבי רכבים עם אותה נסועה ולא הצלחתי לרדת מ 4,000 ש"ח לחודש.
    חדש, משומש, ידני, אוטומט- זה מה שעולה באמת כולל ירידת ערך.

  7. #37
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    פעם עשיתי טבלת השוואה לגבי רכבים עם אותה נסועה ולא הצלחתי לרדת מ 4,000 ש"ח לחודש.
    חדש, משומש, ידני, אוטומט- זה מה שעולה באמת כולל ירידת ערך.
    אין מצב.
    בחישוב מקורב מאוד, הפיאט שלי תעלה 2300-2500 בחודש לק"מ כזה (24 אלף בשנה)... כולל ירידת ערך וביטוח מקיף.
    בוא נבדוק (זריז, מחשב מהראש):
    ביטוח (מקיף, כל נהג מעל 24) - 4200 בשנה: 370 בחודש.
    טסט + אגרה - כ-1500: 130 בחודש.
    טיפולים (קטן כל 10 במקום כל 15 בספר, גדול כל 75) - 2400 בשנה: 200 בחודש.
    צמיגים - אחת ל-3 שנים רביעיה ב-1800 שקל (מקורב). 50 בחודש.
    בלת"מים וקטנות (פנצ'רים, שטיפה וכו'): 100 בחודש.
    ירידת ערך: רכב 2015 נקנה ב-41K (משמעותית מתחת למחירון עקב היותו לא מבוקש וידני). מעריך שבעוד 3 שנים, אוכל למכור אותו בסביבות 20. זה כ-7000 בשנה: 600 בחודש.
    דלק - הרכב עושה 7ליטר/100ק"מ. בהנחה וליטר 95 עולה כ 6.5 שקלים: 910 שקל בחודש.

    סה"כ: 2360 בחודש, כולל הכל. משעשע, אבל זה יוצא כמו להחזיק דוקאטי... מינוס הזמן המבוזבז על אחזקה עצמאית. פלוס הזמן המבוזבז בפקקים והשעמום בלשייט 100-120 באוטובאן חוצה שומרון.

    כמובן, שעם לא היו דופקים אותי בביטוח (אני משלם 100 שקל בחודש יותר בגלל שטות בירוקרטית) או אם טעיתי וירידת הערך תהיה קטנה מההערכה המאוד-פסימית שהסתמכתי עליה - העלויות ירדו.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #38
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    הגעת ל 2360 עם אותו מקרר וגישה כל כך שונה

    מזגן, מחשב, ציריה, בולם, כל חלק כזה מסתכם בהרבה יותר מעלות טיפולים לפי היצרן וברכבים בני 3 ומעלה מרפי מבקר, במיוחד מכוניות "לא אסייתיות".

    אם תקנה 40 אלף מהבנק ל 4-5 שנים תשלם עליהם 4-5 אש"ח - עוד 500 ש"ח בחודש.
    אם לא תקנה מהבנק זה עדיין סכום שצריך להיכנס להוצאות כי הוצאת ותוציא עוד, ברכב הבא.

    במילים אחרות שתמכור את הרכב האחרון שלך (עד 120 ידידי) תוכל לקבל עלות אמיתית של הרכבים בחייך.

  9. #39
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    100
    איך אני אגיד את זה .. אבל לעניות דעתי הטבלה הזו פשוט מנותקת מן המציאות.
    יכול להיות שאצלך זה עובד אבל זה ממש לא בגדר ה"נורמא".

    יש לי "טבלאות ומסמכים" לגבי הוצאות , הכנסות , אחזקה וכו..
    וזה לגבי כל דבר בחיינו .

    הסיבה העיקרית שהטבלה הזאת מנותקת מן המציאות היא שהחישוב שאתה מבצע הוא "לפרטים" ולא לממוצע.
    חישוב לממוצע מבצעים בעזרת סכומים ממוצעים ולא על ידי נתונים "לפרטים".

    לצורך השוואה של חישוב דלק של מחיר לליטר 6.5 שקל וכמות ליטרים , צריכת דלק של הכלי עצמו ועוד .. עניין פסול ביסודו. [ולא אפרט למה]
    המידע הזה מכווצים בדו"ח שנתי בדיעבד .

    החישוב מתבצע לפי הוצאה חודשית נטו .
    הוצאה חודשית נטו בחיבור כל חודשי השנה , בחיבור כל ההוצאות החודשיות לדבר .
    חלקי 12/4/2 תלוי אם ברצונך לקבל נתון חודשי/רבעון/חצי שנתי.

    את כל זה אתה מפצל ל3 מצבים :
    התרחיש הטוב ביותר
    התרחיש הצפוי
    התרחיש הגרוע ביותר.

    עליך לתכנן את "אופן החיים" לפי התרחיש הגרוע ביותר
    MB Vito 3.2L V6
    Skoda Kodiaq TDI 2.0L 4x4
    אין לי אופנוע גוועלאד

  10. #40
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    הגעת ל 2360 עם אותו מקרר וגישה כל כך שונה

    מזגן, מחשב, ציריה, בולם, כל חלק כזה מסתכם בהרבה יותר מעלות טיפולים לפי היצרן וברכבים בני 3 ומעלה מרפי מבקר, במיוחד מכוניות "לא אסייתיות".

    אם תקנה 40 אלף מהבנק ל 4-5 שנים תשלם עליהם 4-5 אש"ח - עוד 500 ש"ח בחודש.
    אם לא תקנה מהבנק זה עדיין סכום שצריך להיכנס להוצאות כי הוצאת ותוציא עוד, ברכב הבא.

    במילים אחרות שתמכור את הרכב האחרון שלך (עד 120 ידידי) תוכל לקבל עלות אמיתית של הרכבים בחייך.
    לא רואה סיבה שתזדקק להחלפת כל אלה לפני 120 אלף ק"מ. מחשב? בולמים? למה, מה קרה? מה אתה עושה לרכבים שלך?
    דוגמא מהחיים:
    אבא'לה נוהג ברנו (דאצ'יה) לוגאן MCV שנת 2009. הרכב נקנה מליסינג לפני איזה 5 שנים, עומד כרגע על רבע מיליון קילומטר. אבא'לה לא מחליף, כי הרכב ממשיך לעשות עבודה, לא מוצץ כסף - ושווי השוק שלו נמוך כ"כ, שלא משתלם למכור.
    את הבולמים הוא החליף ב-160 אלף. מעבר לזה - מעט מאוד דברים נעשו שלא במסגרת טיפולים שוטפים, והם הגיעו אחרי ה-120 אלף.

    השקלול שזרקתי מתייחס לרכב שלי, שנקנה עם 49K - משמע, שלוש שנים קדימה יביאו אותו ל-123K במסגרת ה"ניסוי המחשבתי".
    אני מוכן להוסיף עוד 100 שקל בחודש (יעני, 1200 בשנה) - על ציריות/בולמים/צלחות אנאעארף מה פספסתי בחישוב שמפריע לך.
    תסכים איתי שהפער בין 2360 ל-2460 לא משנה את התמונה?
    ה-40 אלף ל-5 שנים בנוסף לעלויות שמניתי זה מספר ללא הקשר, שלא ברור לי מהיכן הוא מגיע. אשמח אם תצליח להסביר.

    איך אני אגיד את זה .. אבל לעניות דעתי הטבלה הזו פשוט מנותקת מן המציאות.
    יכול להיות שאצלך זה עובד אבל זה ממש לא בגדר ה"נורמא".

    יש לי "טבלאות ומסמכים" לגבי הוצאות , הכנסות , אחזקה וכו..
    וזה לגבי כל דבר בחיינו .

    הסיבה העיקרית שהטבלה הזאת מנותקת מן המציאות היא שהחישוב שאתה מבצע הוא "לפרטים" ולא לממוצע.
    חישוב לממוצע מבצעים בעזרת סכומים ממוצעים ולא על ידי נתונים "לפרטים".

    לצורך השוואה של חישוב דלק של מחיר לליטר 6.5 שקל וכמות ליטרים , צריכת דלק של הכלי עצמו ועוד .. עניין פסול ביסודו. [ולא אפרט למה]
    המידע הזה מכווצים בדו"ח שנתי בדיעבד .

    החישוב מתבצע לפי הוצאה חודשית נטו .
    הוצאה חודשית נטו בחיבור כל חודשי השנה , בחיבור כל ההוצאות החודשיות לדבר .
    חלקי 12/4/2 תלוי אם ברצונך לקבל נתון חודשי/רבעון/חצי שנתי.

    את כל זה אתה מפצל ל3 מצבים :
    התרחיש הטוב ביותר
    התרחיש הצפוי
    התרחיש הגרוע ביותר.

    עליך לתכנן את "אופן החיים" לפי התרחיש הגרוע ביותר
    לא הבנתי את כוונתך (והחלטת שלא לפרט, כך שזה נשאר לא ברור).
    איך בדיוק אתה עושה "ממוצע" 3 שנים קדימה, אם אתה מוכן לעבוד רק "בדיעבד"?
    במקרה כזה, אין לך שום יכולת לתכנן.
    הדוקאטי מסתמך על 3.5 "בדיעבד", השאר - זה השערות מושכלות.

    מעבר לזה, אם לא שמת לב, האקסל מסודר לפי הוצאה חודשית נטו - שמתקבלת אחרי חישוב של עלות שנתית וחלוקה ל-12. כמו שבקשת.
    לא רואה שום סיבה לעשות 3 תרחישים - כי הפער היחסי בין הכלים צריך להישמר (פלוס-מינוס) גם אם, לצורך העניין, הדלק יעלה ל-7 שקלים לליטר, או השקל יהיה שווה 4.5 יורו.
    את "אופן החיים" לא ניסתי לתכנן במסגרת האקסל הזה. סה"כ - זאת השוואה מקורבת של 3 אופנועים במחיר קניה זהה ומקטגוריות שונות לגמרי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #41
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    100
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    במקרה כזה, אין לך שום יכולת לתכנן.
    נאמר על ידי אדם שעשה טבלת על פי מה שהיה ולא מה שיהיה.

    מה משמעות שיתוף הטבלה אינני יודע .
    מה משמעות הטבלה כשלעצמה , גם כן אינני יודע.

    מה גם שכן הטבלה הזאת שגויה גם בחישוב :עלויות כלליות , ממוצע הוצאות , הוצאות עבר , תכנון עתידי , שווי אחזקה.
    מה ל - א' ול - ד' יעזור לדעת של - ב' עלה להחזיק את האופנוע X כסף, בדיעבד בשנה לא רלוונטית עבור מודל לא רוולנטי ?

    אתה צודק , יהיה לך קשה להבין את כוונתי במיוחד כשאין ברצוני לפרט אותה לפרטי פרטים מכיוון שזה יהיה סתם "מאמץ" מבחינתי.
    ובכל מקרה , הטבלה הזאת נראה כמו גיבוב שטויות של אדם מתחיל בחישובים שנכנס לו ג'וק לחשב את הכסף שלו.
    "לאן הולך הכסף" ?! אבל הכיוון נכון .. כולם מתחילים איפשהו.

    וכפי שהבנת השקעתי רק מבט זריז , המבט זריז הזה הספיק לי להבין מי כתב את שכתב ולמה כתב את שכתב.
    ככה שתיהיה בטוח לגבי היכולת שלי להבין טבלאות ותכנון.
    MB Vito 3.2L V6
    Skoda Kodiaq TDI 2.0L 4x4
    אין לי אופנוע גוועלאד

  12. #42
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,069
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    אנאעארף מה פספסתי בחישוב שמפריע לך.
    תסכים איתי שהפער בין 2360 ל-2460 לא משנה את התמונה?
    הסברתי מדוע החישוב לא ריאלי. בעיני לפחות.

    יוסי סטודנט שגר בתל אביב.
    עקרונית הוא יכול להסתדר עם קורקינט, תחב"צ, אופניים, -או חשמליות, אופנוע, רכב וסקייטבורד.
    לכל אפשרות מלבד תחבורה ציבורית ומוניות עלות שכוללת קניה+ מימון, תחזוקה, דלק ועוד.
    הרכישה הפסד הערך והמימון (75% בממוצע דרך מימון אאל"ט) -בתוספת הרכב הבא משנים את תמונת העלויות.

    שמת 40 אש"ח
    נניח שקנית עוד 30 ב- 35
    קנית משהו ב 70
    עברו 5 שנים
    מכרת ב 20
    הפסדת 50
    משדרג לרכב הבא שעולה...75
    תעמיס 50 על 60 חודשים ותקבל עוד אלפיה.
    מעבר לכך, אתה מחשב רק את הדלתא לשדרוג -ואני מוסיף את ה-40 אש"ח הראשונים.

    לגבי תחזוקה, אם רכבים לא היו מתקלקלים -גם אחרי 3 שנים למוסכים לא היתה עבודה.
    חשבונית ממוצעת במוסך עומדת על 232 אלא יותר קרוב ל 2,320 ש"ח.
    מכיוון אחר- אם רכב משומש לא היה מתקלקל אף סוכנות לא היתה מציעה שנות אחריות. זה שיקול חשוב כי מדובר בעלויות משמעותיות.

  13. #43
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    הסברתי מדוע החישוב לא ריאלי. בעיני לפחות.

    יוסי סטודנט שגר בתל אביב.
    עקרונית הוא יכול להסתדר עם קורקינט, תחב"צ, אופניים, -או חשמליות, אופנוע, רכב וסקייטבורד.
    לכל אפשרות מלבד תחבורה ציבורית ומוניות עלות שכוללת קניה+ מימון, תחזוקה, דלק ועוד.
    הרכישה הפסד הערך והמימון (75% בממוצע דרך מימון אאל"ט) -בתוספת הרכב הבא משנים את תמונת העלויות.

    שמת 40 אש"ח
    נניח שקנית עוד 30 ב- 35
    קנית משהו ב 70

    חי טוב הסטודנט שלך... אני הייטקיסט, וקניתי משומש ב-40. רכב חדש זה לעשירים.
    עברו 5 שנים
    מכרת ב 20
    הפסדת 50
    משדרג לרכב הבא שעולה...75
    תעמיס 50 על 60 חודשים ותקבל עוד אלפיה.
    מעבר לכך, אתה מחשב רק את הדלתא לשדרוג -ואני מוסיף את ה-40 אש"ח הראשונים.
    אני רואה שלא קראת את ההודעה המקורית שלי. בכלל. התייחסת לשורה הזאת?
    ירידת ערך: רכב 2015 נקנה ב-41K (משמעותית מתחת למחירון עקב היותו לא מבוקש וידני). מעריך שבעוד 3 שנים, אוכל למכור אותו בסביבות 20.
    זאת "ירידת ערך" - יעני, כמה כסף אני צריך לשים בצד, כדי בעוד 3 שנים לאפס את המצב.
    כמובן, שאם ארצה בעוד שלוש שנים לשדרג לפאג'רו ארוך - אני צריך לשים עוד איזה 3000 שקל בחודש בצד. אבל להחשיב את זה כהוצאות על הפיאט זה פשוט לא נכון.

    לגבי תחזוקה, אם רכבים לא היו מתקלקלים -גם אחרי 3 שנים למוסכים לא היתה עבודה.
    חשבונית ממוצעת במוסך עומדת על 232 אלא יותר קרוב ל 2,320 ש"ח.
    ברור שרכבים מתקלקלים. מעט, אם אתה יודע לבחור רכב נכון, לתחזק ולנהוג נכון. את ניסיון בדאצ'יה של אבא שלי כתבתי כדי לתת דוגמא מהחיים. אתה לעומת זאת, זורק מונחים כגון "עלות משמעותית" בלי לבסס אותם במחירי שוק ריאליים, או מכלולים ספציפיים שצפויים לדרוש החלפה.
    כמו שאתה אולי תנחש, פיאט שסיימה את תקופת האחריות לא עוברת טיפולים במרכזי. יש לזה השפעה לא קטנה על המספרים בחשבונית - בלי לאבד איכות.

    מכיוון אחר- אם רכב משומש לא היה מתקלקל אף סוכנות לא היתה מציעה שנות אחריות. זה שיקול חשוב כי מדובר בעלויות משמעותיות.

    תשובות באדום.
    שוב, ושוב - אני לא מנסה לשקף את הוצאותיו של מר ישראל ישראלי, שקונה טויוטה משומשת ב-70 אלף שקל בתור סטודנט (חצי מזה בהלוואה), כי הוא "רוצה יפאני אמין", "יש לו סטנדרטים", "אוטו ידני היום זה כמו אוטו בלי מזגן" וכו'.
    זאת התנהלות מטומטמת בעיניי, ואין לי שום עניין לדון בה. אני, כחובב מוטוריקה, עושה דברים אחרת - ואני מאמין שהחישוב שלי שמראה כמה זה עולה לי די מדוייק.
    גם ההנחה שרכב עד גיל 6-7 ועד 120-130 אלף ק"מ לא דורש תיקונים רבים מעבר לטיפול שוטף מבוססת על ניסיון. אולי חוסר ההסכמה נובע מכך שלא הדגשתי את אופן השימוש - הרכבים שלי נוסעים בעיקר בינעירוני, בנהיגה מתונה ומתחשבת. אני מסכים שבפקקים של ת"א הבלאי יהיה גבוה יותר - אבל זה לא רלוונטי בשבילי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #44
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,692
    ציטוט נכתב במקור על ידי John צפיה בהודעה
    נאמר על ידי אדם שעשה טבלת על פי מה שהיה ולא מה שיהיה.

    מה משמעות שיתוף הטבלה אינני יודע .
    מה משמעות הטבלה כשלעצמה , גם כן אינני יודע.

    מה גם שכן הטבלה הזאת שגויה גם בחישוב :עלויות כלליות , ממוצע הוצאות , הוצאות עבר , תכנון עתידי , שווי אחזקה.
    מה ל - א' ול - ד' יעזור לדעת של - ב' עלה להחזיק את האופנוע X כסף, בדיעבד בשנה לא רלוונטית עבור מודל לא רוולנטי ?

    אתה צודק , יהיה לך קשה להבין את כוונתי במיוחד כשאין ברצוני לפרט אותה לפרטי פרטים מכיוון שזה יהיה סתם "מאמץ" מבחינתי.
    ובכל מקרה , הטבלה הזאת נראה כמו גיבוב שטויות של אדם מתחיל בחישובים שנכנס לו ג'וק לחשב את הכסף שלו.
    "לאן הולך הכסף" ?! אבל הכיוון נכון .. כולם מתחילים איפשהו.

    וכפי שהבנת השקעתי רק מבט זריז , המבט זריז הזה הספיק לי להבין מי כתב את שכתב ולמה כתב את שכתב.
    ככה שתיהיה בטוח לגבי היכולת שלי להבין טבלאות ותכנון.
    מצטער, לא מצליח להיות "בטוח לגבי היכולת שלך להבין טבלאות ותכנון". אתה הרי לא מעוניין להתאמץ.
    הבנת חלקית נכון את הסיבה לכתיבת הטבלה. אנסה להסביר טוב יותר.
    החלטתי להעריך כמה כסף הייתי צפוי לחסוך אילו הייתי מחליף את הדוקאטי שלי ."ראש בראש" באופנוע קטן, מבאס - ומשמעתית חדש יותר.
    לא ידעתי האם הפער יהיה 400, 700 או 100 שקל. לכן בניתי את הטבלה, וקבלתי סדרי גודל. אני מבין שמפריע לך (ולאחרים גם) שאני מדבר על כלים משנתונים שונים - אבל משום שבבסיס המשוואה נמצא תקציב הקניה. בעיניי (נכון, מומחה לטבלאות אני לא) - זאת דרך לגיטימית לשקלל.
    ההפתעה שלי הייתה שהפער בין אופנוע 250 לאופנוע 500 הוא קטן כ"כ. למה שיתפתי? ולמה לא, בעצם? הטבלה הזאת משקפת דיון שהתנהל אצלי בחבר'ה יותר מפעם אחת, ואף פעם לא הגיע למספרים שיהיו איכשהו מדוייקים - כי התעצלנו לכתוב. אז אולי זה יכול להיות רלוונטי לעוד 2-3-4 אנשים שגולשים כאן - גם אם אתה לא נמנה עליהם?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #45
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    האמת שאני צריך להודות על הפוסט הזה.
    הייתה לי מחשבה לרדת בנפח מה-GS למשהו כמו CBR250 בגלל עלויות האחזקה. אחרי חישוב - זה פשוט לא משתלם, ואהנה פחות בטיולים המזדמנים שיוצא לי לעשות.

אשכולות דומים

  1. עלויות אחזקה לwr250r?
    על ידי Touro בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 04-01-2021, 23:57
  2. עלויות רכיבים של G310R/GS
    על ידי psyafter בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 09-10-2018, 22:55
  3. עלויות של גרר
    על ידי johnnydo בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 22
    הודעה אחרונה: 10-06-2018, 21:09
  4. עלויות אחזקה, cb500x מול קטנוע 250
    על ידי Deckard בפורום כללי
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 03-06-2018, 02:24
  5. DR650 - עלויות אחזקה, נוחות וכו'
    על ידי TundraOG בפורום כללי
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 21-05-2018, 21:42

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO