תזכרו שבנוסף לטבלה הזו, יש טבלת הוצאות על ציוד רכיבה.
כפפות חורף וקיץ חדשות כל שנתיים - שלוש, קסדה מקבלת ריפודים חדשים אחרי שנתיים ומוחלפת אחרי 4-5, מגני ברכיים שלי מתים כל שנתיים.
נעלי רכיבה עדיין מחזיקות אבל הייתי צריך להחליף די הרבה ציוד גשם עד שמצאתי משהו שעובד לי.
למרות שזה נראה כמו דיון שלילי, לדעתי הוא די חשוב.
לא כולם מבינים כמה כסף באמת נכנס לתחביב הזה.
קודם כל, ההתייחסות בטבלה היא לאופנוע ככלי תחבורה ולא כתחביב.
כתחביב - לא תיסע 24K בשנה.
מצד שני, כתחביב כנראה גם לא תבחר צמיגים לפי אורך חיים, ולא תמנע מלסובב את הגז כדי לחסוך דלק ובלאי.
לגבי הציוד - מבחינתי, הוא לא רלוונטי לטבלה.
מטרתה של הטבלה הייתה לבחון את הפרשי העלויות בין סוגי אופנועים שונים, ולאמת (או להפריך) את הטענה שאופנוע 250 כלכלי בהרבה ככלי תחבורה מאשר כלים בנפח גדול יותר.
ציוד הרכיבה מתבלה ללא קשר לסוג האופנוע, ולכן אינו חלק במשוואה.
צר לי שהמספרים נראים לך תלושים מהמציאות.כי לא כולם קונים קסדה ב 5000 ומחליפים כפפות (?!) כל שנתיים (למה זה טוב?).
לטבלה בהתחלה אין הרבה משמעות בגלל מספרים טלושים מהמציאות.
רק מה? המספרים של הדוקאטי מסתמכים על 3.5 שנים שהאופנוע בבעלותי. מה שנקרא, "ממקור ראשון".
המספרים של ההונדות מסתמכים על ניסיוני כמכונאי, ומהיכרותי עם מחירי החלפים בשוק (תאמין לי, קניתי מספיק מהם. לכל סוגי האופנועים).
בקיצור - על מה אתה מסתמך, כשאתה קורא לי שקרן?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
דבר ראשון - לא קורא שקרן לאף אחד.
מה שכן - ניסיון שלך ... בו נקרא לו "מיוחד". למשל, טענת שאתה "לא מאמין במרווח טיפולים של 12K, נקודה." אכפת לך אם אני מאמין להוראות יצרן ולא לך?
רוב האנשים לא עושים טיפול לבד. פלאגים ומסנן אוויר - מחליפים רק כל טיפול שני (24K). צמיגים אתה גם מחליף לבד או 1400 זה כולל עבודה? וכך הלאה.
החישוב נראה כמו אוסף מספרים כלשהם, קשה להתייחס לזה ברצינות.
רוצה לעשות חישוב שימישי - תחזור לעולם בו אנשים עושים טיפול במוסך, לפי הוראות יצרן.
וואו... לא פחות ממדהים אתה.
עשיתי חישוב בשבילי. לעצמי, אם זה לא מספיק ברור - לאופן השימוש שלי, לקילומטראז'ים שלי וכו'. חלקתי עם החבר'ה (שחלקם, אגב, מטפלים לבד בדיוק כמוני).
אתה, שאני לא בטוח האם אתה יודע היכן נמצא בורג ריקון שמן - תגיד לי מתי להחליף שמן?
אתה דורש ממני לעשות תחשיב לפי טיפולים במוסך... תגיד, ממתי אתה משלם לי משכורת? למה שאעשה חישוב שלא רלוונטי כלל בשבילי - רק כדי לספק לך את ההנאה שבלהתווכח איתי?
אנשים שיש להם מושג בסיסי באחזקה של אופנוע, אגב, לא ראו את זה כ"אוסף מספרים כלשהם". להם זה אומר משהו. זה שלך אין מושג - זאת בעיה שלך, לא שלי.
לאותם אנשים, אגב, ברורה לחלוטין הסיבה שאני לא נצמד ל"הוראות היצרן". אפשר להתווכח עד כמה מה שאני עושה באמת נחוץ, אבל אין מכונאי מנוסה שלא יגיד שהגישה שלי לגיטימית. אתה, עד כמה שנראה, לא נמנה על קהל המכונאים המנוסים, ולכן משקל דעתך בנושא הוא אפסי.
מי שיכול להפיק מהאקסל הזה תועלת או עניין לעצמו - בכבוד, חלקתי. מי שלא, מוזמן לעבור הלאה.
טפל איפה שאתה רוצה, מתי שאתה רוצה, שלם כמה שאתה משלם. זה שהאקסל הנ"ל נכתב לשימוש האישי שלי הודגש יותר מפעם אחת, ובעיות בהבנת הנקרא - זה לא אליי.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בחישוב שלי בהסתמך על המובא בטבלה שלך
ובהתחשב שהביטוחים שלי עולים מעט יותר
1500 לרכב ידני קטן
1200 לאופנוע 250
לפי 20000KM לשנה
לא כולל חלפים מתכלים מלבד צמיגים,שמנים ופילטרים
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
לא רציתי להתערב בדיון (החשוב) עד עכשיו כי הדעות שלי חלוקות.
לגבי ציוד יש לי מה להגיד...
אלו פרטי הציוד הותיקים ביותר שלי:
זוג כפפות קיץ מעור של אלפניסטארס מינואר 2011 - קצת דהוי אבל כל התפרים במקום.
מעיל חורף רוקה - מרץ 2012. עדיין אטום למים לחלוטין.
מגפי קיץ רוויט 2013. מקווה שימשיכו להחזיק מעמד כי הן מעולות.
מעיל דיינז/מכנס רוויט - סט קיץ - יולי 2014. כמו חדשים.
זוג כפפות קיץ מעור/רשת של רוויט 2014 (נקנו בארץ אז אין לי תאריך מדוייק).
אז אפשר להחזיק ציוד גם קצת יותר משנתיים אם קונים ציוד טוב ושומרים עליו טוב.
בכל מקרה ציוד באמת לא משנה לסוג האופנוע ויעלה אותו דבר בשלושת האופנועים הנ״ל.
יש כאן גם פונקציה של קילומטראז'. אני לא חושב שזה נכון למדוד בלאי של ציוד לפי שנים בלבד.
בקילומטראז'ים שלי למשל (20-25K בשנה), הציוד אכן מתבלה תוך כמה שנים.
הנה דוגמאות:
1. כפפות ספורטיביות (עור קנגרו) ICON - שרדו כ-4 עונות ותאונה אחת. לאחר מכן, נפתחו התפרים. כפפות קיץ של FIVE (לדעתי) נמצאות בשימוש 2 עונות ויוחלפו בעונה הבאה (עקב תפקוד לקוי של הסקוטצ'ים ותחושת בלאי כללית).
2. כפפות חורף CLOVER - שרדו אצלי 3 חורפים. לאחר מכן הוחלפו עקב ירידה משמעותית באיכות הבידוד (מים/קור). כפפות חורף של RICHA החזיקו 2 עונות בקושי והלכו לפח (נפתח תפר).
3. חלפ"ס (כשהשתמשתי) - טובים לעונה או 2, אחרי זה מתחילים לנזול, בד"כ באיזור המפסעה.
4. קסדות - לרוב, אחרי שנתיים-שלוש (50-60 אק"מ) גם הטובות שבהן (שואי/שוברט)מרגישות לא נעימות בפנים וזועקות להחלפת ריפודים. אם מושכים לכיוון ה-4 שנים (80-100 אק"מ), אני מעדיף כבר להחליף את הקסדה ולא לשפץ את הנוכחית.
5. משקף+פינלוק - אני נוטה להחליף בערך אחת לשנה עקב שריטת על המשקף ותפקוד לקוי של הפינלוק.
6. חילפת RUKKA - נקנתה כמשומשת לפני 3.5 שנים. עברה נפילה אחת בכביש ו-2-3 בשבילים. בשלב זה, התחילו להיפתח תפרים במעיל ובמכנס (ללא פגיעה בעמידות למים).
תוקנה אצל ג'ורג' החייט ב-350 ש"ח, מאמין שתחזיק עוד מספר עונות.
7. מגיני ברכיים DAINESE (3 כאלה): אחרי +/- שנה וחצי של שימוש, הסקוטצ'ים נמתחים לרמה שהמגן אינו מהודק. פתרון חלקי הוא לקצר אותם.
8. מגפי SIDI טורינג - אחרי שנתיים העמידות למים ירדה מ"טובה מאוד" ל"בינונית". הלכו בתאונה.
9. מגפי ICON PATROL - כנראה נקנו לאחר שעמדו במחסן שנים רבות. אחרי חצי שנה התפרקה הסוליה.
אני ממש לא "שומר בקנאות" על הציוד, ואני מניח שכמוני רוב רוכבי היומיום. מנסיוני, פריט המיגון היחיד שיש לו אורך חיים כמעט אינסופי (ללא תאונות, מן הסתם) - זה מעיל רכיבה, בעיקר מעילי עור.
ציוד עמיד למים לרוב מוחלף עקב משום שאינו אוטם כראוי יותר.
כפפות מתבלות מהחיכוך בידיות, סשנים של רטיבות וייבוש, השפעת השמש (דהייה והיחלשות של הבד).
בקסדה מתבלים הריפודים, המשקף והפינלוק. כשצריך להחליף את כל אלה יחד, הרבה פעמים עדיף לרכוש קסדה חדשה מאותו דגם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual