אין לך אוויר, אם אתה מכניס את הבוכנות פנימה צריך ללחוץ כמה פעמים עד שהרפידה נוגעת בדיסק ובונה לחץ, זה נורמלי.
בנוסף. אם זה קאליפר צף, צריך לראות שהפינים שלו ישרים ומגורזים בגירוז עדין. כמו כן, שהגרמושקות שלמות (אנחנו גם רוצים לשמור על הגריז כדי שיעבוד, וגם רוצים להרחיק אותו מהרפידות).
אם לא צף,
אז שכח מזה.
אין לך אוויר, אם אתה מכניס את הבוכנות פנימה צריך ללחוץ כמה פעמים עד שהרפידה נוגעת בדיסק ובונה לחץ, זה נורמלי.
צודק.. אכן כאשר מכניסים את הבוכנות פנימה לקאליפר יש הרי מרווח שנוצר בינן לרפידות ולדיסק, כשמפמפמים את המנוף יש הרבה חופש אז לוקח כמה פימפומים שהכל יחזור להיצמד אחד לשני.
אם יש/ממשיך לך חופשים/ספוגיות/צלילת מנוף המאסטר צילינדר מדי פעם בלחיצות אח"כ, אז צריך לחשוב על ניקוז נוסף של אויר, או בריחת לחץ ממקום אחר (אולי משאבת המאסטר צילינדר צריכה גם שיפוץ).
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
"לוקי תשאיר את השער פתוח"
"תזכיר לי בבוקר"
05:50 - "תזכורת"
מפה לשם מגיע מווריד כיסוי (לוקי אני אבוא לאסוף אותו עם שאר הדברים) הגלגל מרגיש משוחרר בודק שוב "וואלה?"...
השתחרר כנראה מהרכיבות שעשיתי עליו ביום שני, מוציא בזהירות לכביש עולה על ציוד, בדיקה זריזה הרישיונות הביטוח
טופס ייפוי הכוח מהבעלים עלי מספר "במבחן" מהודק וקדימה הפועל נוסעים, הפתעה תחושה נעימה+ שוב כנראה עשר
הק"מ שעשיתי עליו אמש שחררו אותו, הירידה מרמות לכיוון בגין זריזה בעת הבלימה ישנה חריקה של חוסר שביעות רצון
מהבלם רעש כמו של בקרס רטוב, הרפידות החדשות שנתן לי א' מהבימר הישן שלו אצלי בכיס, יתאימו בול לחלפה,
העליה לבגין זריזה יש הרבה כוח בהילוכים הראשונים ובפעם הראשונה הגעתי גם להילוך חמישי, האופנוע מרגיש טוב בכל
מהירות, הכידון רגיש כיאה לגלגל 21 ומנתק ההצתה מגיע מהר מהצפוי אצטרך להתרגל, האופנוע עצמו מרגיש צר מאד
והרגלים מחבקות את האין מיכל דלק בטבעיות, הכיסא מרגיש לי רך מאד ואני עדיין לא יודע אם זה טוב או רע.
עוצרים אצל יוני מעביר את האופנוע לידיו של המכונאי משאיר הוראות ונאלץ לעזוב...מחכה לטלפון לבוא לקחת אם הכל יהיה
מחר טסט...
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
-המשך-
הוחלפו הרפידות ניתן אישור בלמים מחר טסט תחזיקו אצבעות.
![]()
נערך לאחרונה על ידי השושנים; 31-08-2021 בשעה 17:37.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מתייצב בבוקר מוקדם בדינמומטר י-ם שיט הבוחן הקשוח דווקא היום על המתקן של האופנועים, הבימרון לא מתרגש "רק תגיד לי מה לעשות,
הכל יהיה בסדר" אני דווקא קצת חושש כמו לפני כל מבחן, לא משנה כמה התכוננת.
הפקידה מחזירה אותי למוסך, "צריך אישור רכב מיושן לא אישור בלמים..." - פאק.
קופצים ליוני הטופס מוחלף במקום, חוזרים למתקן העינויים, חם מוות מסריח מעשן אבל אין ביררה.
עולים על המתקן - סבבה.
אורות-מצוין.
בדיקות התאמה מנוע שילדה לניירת -סבבה לגמרי
סיבוב נוסף סביב הבימרון- "נראה טוב יחסית למודל" ככה הבוחן.
"חכה" אמרתי לו "עכשיו מתחיל הפאן האמתי בשיפוץ".
חתימה ששווה 35 ש"ח בטופס והמון בלב ויצאנו.....
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אז אחרי שירד הלחץ, (כן הייתי בלחץ) לא חששתי מהבדיקה, חששתי מהבירוקרטיה של משרדי הממשלה, הסיטואציה קצת מוזרה, אני מעביר
טסט אופנוע שלפי החוק בכלל לא שלי, עם פוליסת ביטוח על שם הבעלים הקודם, כשאני הנהג המורשה בה , כולל ייפוי כוח שהורד מהאינטרנט
ונישלח במייל, צילום של ת.ז של הבעלים, אישור מוסך על השד יודע מה, מה כבר יכול להשתבש בשם הבירוקרטיה?
למרבה הפלא דווקא הלך חלק, חוץ מהטעות האומללה של האישור הלא נכון, שתוקן במחיר רכיבה קצרה ואפס תשלום, גם זה לטובה.
הבדיקה המכנית הייתה פשוטה כמי שמורגל בבדיקות האלה ידעתי על מה לשים את האצבע ולתת אקסטה, ניקיתי את האופנוע והפכתי
או ליותר ייצוגי כי כשאתה מגיע עם אופנוע שנראה מוזנח, רוב הסיכוי שיבדקו לעומק, כשאתה מגיע עם אופנוע מלוקק הבוחן מתרשם
בעיקר חיצונית, ואורות אתתים ואור בלם תמיד שווה לבדוק דקה לפני שמגיעים. הברקה של זכוכית הפנס ופלסטיק הבלם שהאור יוכל
לזרום חלק מבטיח ששאר הדברים יעברו בשקט.
אז בעצם ניתן לשבת ולסכם עד כאן מה היה לנו. מרבית התקציב עד עכשיו הלך על תשלומים ואגרות למדינה אחוז מזערי הלך על
חלקים וחלפים שחלקם טרם נחתו בארץ. כגון סט החלפת שמן/ומסננים, ידית קלאץ' מקורית, וכמה חלקי חילוף קטנים 1000 ש"ח
שתה מהתקציב הבולם האחורי שדרש החלפה, כל השאר בעצם הייתה עבודה עצמית.
במהלך השיפוץ התגלה כי הבלם הקדמי דורש תשומת לב, החלטתי למרות שעבר טסט וכרגע מתפקד מצוין לשפץ את הקליפר שיפוץ
מלא הערכה כולה עולה כ-120 ש"ח העבודה פשוטה ואני אזמין את החלקים שינחתו כאן בעוד שבועיים לערך והבלם הקדמי יהיה חדש
לאחר שגם החלפת את סט הרפידות בחדשות תוצרת ארה"ב.
בתכנון החלפה של הצמיג הקדמי מצלרׂׂ שנרכש ממש עכשיו שיהיה זהה לאחורי שבמצב מצוין ופנימית, יורכבו במוסך רמזור.
אני גם מתכוון לבקר אצל האלכסים, להוציא את ספר הטיפולים המלא שהאופנוע עבר ולבדוק את הצורך בכיוון שסתומים שייתן מן הסתם
בוסט למנוע.
רכבתי עד עכשיו עליו כ-50 ק"מ מתחת ל-3500 סל"ד האופנוע מגיב כקטנוע ממוצע, ברגע שהבוכנה היחידה מתעוררת (וזה קורה מהר)
מתקבל מפגן כוח נחמד במיוחד בהילוכים הנמוכים החלפת ההילוכים נעימה ובתזמון נכון ניתן להגיע ל 120 קמ"ש מהר מאד, כרגע אני
משתדל לא לעבור את המהירות הזאת עד שאלמד ואכיר אותו יותר ונראה שכל דבר נישאר במקום. אני מתכנן לו הרצה נחמדה בסופ"ש.
ומיד אחרי שיעבור על שמי (הברכות למשרד הרישוי שצריך 48 שעות לעדכן מעבר טסט) אני מתכוון לעשות איתו מסע מטרה מיוחד.
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מברוק. הייתי מחכה במקומך עד שהברקסים עובדים טיפ טופ רק ליתר ביטחון שיעצור בבלימות חירום.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
רכיבת הרצה ראשונה יצאנו למפגש עם חברים ותיקים ממועדון החמש ניצלתי את ההזדמנות לבדוק לחץ אוויר בצמיגים, היה בסדר תדלוק ראשון בתחנת דלק מסודרת הוספה של תכשיר ניקוי למערכת הדלק, ויצאנו לכיוון הסוף, ללא מוזיקה עם משקף פתוח לשמוע את כל מה שיש לבימרון לספר לי, נראה לי שהוא נהנה לצאת שוב לכביש מתנהג נהדר ובאופן מפתיע גם נהיג בצורה מרשימה למרות הצמיג הקדמי שאינו במיטבו, ביום א נרכיב את החדש, הדרך לסטף עוברת מהר קצת צילומים דיבורים עם חברים ולי בוער להמשיך לרכוב יצאנו לכיוון בר בהר בדרך ניסינו מהיריות שונות בכניסה לסיבובים וההפתעה הנעימה שהטכניקה איתו כל כך פשוטה שאנחנו פשוט מהירים וזה נהדר הוא משדר יציבות ונישאר במסלול הנבחר למרות הצמיגים הנחותים יופי חמוד, המחסור בסוסים מורגש מאד והרכיבה זרקה אותי אחורה לימי הווספה העליזים רוכבים הכי מהר שאפשר לא הכי מהר שרוצים אפשר להיכנס אשכרה למוד טיולים, תענוג. בבר בהר אין אף אחד חוזרים לחניון בעבודה שם העברתי אותי סט טיפול בתכשירי הפלא לפלסטיק ולמתכת, ושוב הוא נראה נהדר . יצאתי הביתה בתחושה של עוד.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!