עמוד 2 מתוך 8 ראשוןראשון 1234 ... אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 109

אשכול: איך זה שלדו גלגלים יש תוחלת חיים כל כך קצרה?

  1. #16
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,608
    שלא כמו בקטנוע דל סמ״ק, ברכב אתה לא מתחיל את הנסיעה בpedal to the metal.

    הכל עניין של תמחור.
    אם רכב חדש היה עולה 20-25 אלף שקל, לא היית מסתכל בכלל על רכבים עם 100,000 ק״מ.
    דבר נוסף הוא עלות הטיפולים. כאשר אתה ניצב לפני טיפול גדול שעלול להגיע ל30%+ מערך הכלי, רוב האנשים עושים את השיקול שלהם.
    אם טיפול גדול ברכב היה עולה 20 אלף שקל, היית רואה הרבה פחות רכבים עם קילומטרג׳ גבוה.

  2. #17
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    96
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    בגלל:
    1. רמת המוסכים בארץ. (לא כולם ואני כולל גם טיפול עצמי רשלני/לא מקצועי)
    2. מזג האוויר בארץ. תנאים קשים מאד יחסית לאירופה/חו"ל. (שוב יש מקומות קשים יותר אני מדבר על הממוצע)
    3. הרוכב/בעלים הישראלי. קמצן איבן חסכן וזה עולה לו ביוקר!
    4.סגנון הרכיבה ותחזוקת שבר.

    יצא לי לראות כלים שעשו אלפי ק"מ ונראים ומתנהגים כמו חדשים, וראיתי גם אופנועים חדשים, נכים/מוגבלים/בעלי מום.
    לגבי סעיף מזג האוויר, אני חולק עליך. מכלולי ההינע של כלי רכב ודו"ג בתוכם, שורדים הרבה יותר במזג האוויר המדברי של ארץ הקודש, לעומת הקור והרטיבות הארופאי שמזמינים חלודה. לגבי פלסטיקה, צנרות וחיווט אני מסכים. אבל אלו מכלולים בעלי אורך חיים קצר יותר באופן טבעי.

    Sent from my HUAWEI KII-L22 using Tapatalk

  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,568
    לא ציינתם גם שרוב הקטנועים והאופנועים בשימוש פרטי לא מתקרבים אפילו לממוצעי הקילומטרז' השנתי של רכבים, בטח שלא אופנועים שמשמשים רק לסופי שבוע.
    כמו שרשמו כאן, קטנוע בשווי 15-20K אחרי 5 שנים אולי לא שווה להשקיע כמה אלפי שקלים בטיפול גדול שיכול להיות חצי משווי הכלי או יותר.
    Tracer 900

  4. #19
    חבר מערכת FullgaZ
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    446
    ציטוט נכתב במקור על ידי yonatan.s. צפיה בהודעה
    קצת קשה לי להבין מה יש לא להסכים...אנחנו מדברים על מכונות יציר כפיו של אדם, עם אמצעים טכנולוגיים ותעשייתיים לייצר מכונות שיחזיקו למשך זמן ואפילו לא בעלויות גבוהות. אמת, ישנה בחירה לגרימת התיישנות מתוכננת של המכונה ומרכיביה מטעמים כלכליים, עם זאת, המציאות מוכיחה שרכבים מחזיקים הרבה יותר זמן מעמד מאשר אופנועים ובעלויות יותר נמוכות, גם מבחינת שווי שוק והיחס שלו כלפיהם. שוב..אני לא ארתע לקנות רכב עם 150000 ק"מ שטופל כראוי, לא כך לגבי אופנוע...מרווח טיפולים קצר יותר, עלויות גבוהות יותר, בלאי גדול יותר, והמציאות מוכיחה שכבר ב 80-90 אלף ק"מ האופנוע מתחיל להריח את הדשא מלמטה. מי שיקנה אותו מקבל נבלה שתחפור לו בור בכיס, היחידים שחריגים בהיבט הזה הם לרוב אופנועי ב.מ.וו.
    הזכרת את ה DL. אני, שרוכב על המתחרה הישיר שלו מבית הונדה, הטרנסאלפ, לא מסכים עם הגישה שלך. דווקא בסגמנט הזה של אופנועים שמתאים לרוכבים מסוג מסויים. הטרנסאלפ שלי אוטוטו בן 5 ועשה נכון להיום 109000 ק"מ ועוד ידו נטויה. את רוב ההזדקנות המרגיזה בחלקים לא קריטיים האופנוע עשה כבר בשנה הראשונה שלו. מאז הוא רק מתבגר היטב ולא מזדקן.
    אני לא הקפדן הכי גדול וגם לא הקמצן הכי גדול. מטפל בזמן אצל מכונאים טובים, שמן סינטטי מלא, בודק שמן ומשתדל לא להגיע לתחזוקת שבר. אבל שמן טלסקופים החלפתי בטיפול האחרון לאחר שפרץ מחזיר שמן. אולי בטיפול הבא אחליף שמן לבולם האחורי.

    איללכא...קשה לי לומר כמה יעשה עוד הטרנסאלפ אצלי אבל אני מבטיח לחלוק. את הק"מ המצטבר עד לתקלה המשמעותית הראשונה או עד שאחליף אותו

  5. #20
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי HaimCo צפיה בהודעה
    לגבי סעיף מזג האוויר, אני חולק עליך. מכלולי ההינע של כלי רכב ודו"ג בתוכם, שורדים הרבה יותר במזג האוויר המדברי של ארץ הקודש, לעומת הקור והרטיבות הארופאי שמזמינים חלודה. לגבי פלסטיקה, צנרות וחיווט אני מסכים. אבל אלו מכלולים בעלי אורך חיים קצר יותר באופן טבעי.

    Sent from my HUAWEI KII-L22 using Tapatalk
    בפעם הבאה שאתה מחליף שמן, תכניס אצבע לתוך השמן המשומש ותמשש אותו, תרגיש כמה מחוספס הוא.
    אותו הדבר לגבי פילטר האוויר.

    באותו האופנוע באנגליה לא תגיע לרמה כזו של חספוס, שם הבעיה היא דווקא לחות, שגורמת לקורוזיה ולא לשחיקה.
    ופילטר האוויר יהיה נקי יותר.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,002
    לפני כמה שנים נפגשתי עם המנהל של הונדה אופנועים .
    הצעתי לו רעיון שיווקי נחמד.
    לערוך סוג של תחרות קילומטרז באופנועים
    וסקוטרים של הונדה.
    ושלושת בעלי הקמ" הרב ביותר יזכו בפרסים.
    והונדה תזכה בחשיפה לעורך חייהם של כלייה.
    האיש דחה את עצתי ועוד כמה אחרות.
    היום הוא כבר לא באופנועים.
    ולגבי מזג האוויר, תמיד הרגשתי שהכלי נוסע יותר טוב במזג אוויר קריר.
    ופחות טוב באוויר חם.

    צ'או.

  7. #22
    Member הסמל האישי של URIEL
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    חמד של מקום/ ת"א
    הודעות
    201
    חבל, אני חושב שהVFR שלי היה מתמודד רציני על התואר
    עם 253,000 ק"מ.

    אמרו כן לזקן!

  8. #23
    Member הסמל האישי של URIEL
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    חמד של מקום/ ת"א
    הודעות
    201
    ציטוט נכתב במקור על ידי yonatan.s. צפיה בהודעה
    ...נבלה שתחפור לו בור בכיס, היחידים שחריגים בהיבט הזה הם לרוב אופנועי ב.מ.וו.
    כמי שהחזיק במקביל R1200R משנת ייצור 2007 עם קילומטרז' נמוך מאוד
    והונדה VFR משנת 99 עם קילומטרז' גבוה מאוד,
    תתפלא לשמוע שאת הבור בכיס כרה הבימר דווקא!!
    החדשים של במוו לא עומדים מאחורי תדמית האמינות המופלגת שיש לחברה הזאת.

  9. #24
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    340
    ציטוט נכתב במקור על ידי URIEL צפיה בהודעה
    כמי שהחזיק במקביל R1200R משנת ייצור 2007 עם קילומטרז' נמוך מאוד
    והונדה VFR משנת 99 עם קילומטרז' גבוה מאוד,
    תתפלא לשמוע שאת הבור בכיס כרה הבימר דווקא!!
    החדשים של במוו לא עומדים מאחורי תדמית האמינות המופלגת שיש לחברה הזאת.
    לאבא שלי יש R1200R שנת 2010, עם 60 אלף בערך (שאגב מוצע למכירה עם מלא תוספות), לא הייתה לו שום תקלה, וראה מוסך רק לטיפולים שוטפים, ריקול, צמיגים...זהו.

    בכל מקרה צדק אחד המגיבים, השימוש של רכבים הוא הרבה יותר אינטנסיבי מאשר באופנוע...מבחינת מטלות משקלים ועוד...

    ובכל מקרה, לא הופרך מה שאמרתי בפתיחת השרשור, ולהיפך דומה שאפילו התחזק. אופנוע שמתקרב למאה אלף, הבעלים שלו יתקשה מאוד למכור אותו. במיוחד אחד כזה שטיפח ושמר על האופנוע וירצה המון מעל המחירון (כך למשל בעלים של KLE 2006 עם 70 ומשהו ק"מ שרוצה 26 אלף שקלים!!!!, עוד 2-3 אלף אתה מקבל טראנסאלפ 700 משנתון 08-09, שעדיף עליו באופן מוחץ בכל פרמטר אפשרי)
    נערך לאחרונה על ידי yonatan.s.; 03-05-2016 בשעה 23:21.

  10. #25
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    צריך להבדיל בין המנוע למכלולים השונים שיכולים להיות יקרים ומסובכים בהחלפה ויקרים לא פחות.
    אורך חיים של קלאצ' מוגבל וכל בעל אופנוע כזה החל מ- 80 אק"מ צריך להיערך להחליפו, גם דסקיות הבלמים,
    המתנע, הבולמים, מערכת הזרקת הדלק/קרבורטור יזדקקו בשלב מסוים שיפוץ וניקוי.

    לכל מערכת יש אורך חיים ונשאלת השאלה כמה מסובך להחליף אותה, החלפת סלילים ב- BMW החדשים
    מצריך הורדת מנוע, אם הסליל עצמו יעלה 100$ כמה תעלה העבודה?

    ככל שרכב מזדקן ההחזקה שלו תהיה יקרה אם יש לו גנים טובים והוא ידוע כאופנוע אמין שטופל נכון
    אפשר יהיה למשוך איתו יותר אבל גבול החיים של אופנוע/רכב הוא כאשר הערך הכלכלי שלו נמצא
    מתחת לערך התיקון שלו. אף אחד לא ישקיע 5000 ש"ח על כלי ששווה 9000 ש"ח.

    אופנועי BMW עם כל הילת האמינות שלהם, (שמדברת דווקא על האופנועים הפשוטים של שנות השמונים
    לפני עידן האלקטרוניקה ומהמערכות המסובכות), כאלה שחצו את רף 80000 ק"מ מתחילים לעשות
    צרות יקרות, ואילו ערכם כמשומשים יורד פלאים בפועל כדאיות ההחזקה שלהם יורדת.

    יש אופנועים שמשמשים את בעלים לצרכים מסוימים ואינם פעילים כרכב יום יומי והם יותר תחביב, את אלה
    באמת שווה לנצל לצורך זה, אבל מי שמתכוון לרכוב יום יום ק"מ מכובד טוב יעשה אם יקנה אופנוע אם מעט
    ק"מ ולא יסתכן.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #26
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    340
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה

    אופנועי BMW עם כל הילת האמינות שלהם, (שמדברת דווקא על האופנועים הפשוטים של שנות השמונים
    לפני עידן האלקטרוניקה ומהמערכות המסובכות), כאלה שחצו את רף 80000 ק"מ מתחילים לעשות
    צרות יקרות, ואילו ערכם כמשומשים יורד פלאים בפועל כדאיות ההחזקה שלהם יורדת.
    תגיד את זה לאלה שמוכרים דגמים משנים 2000-20006 במחירים מופקעים...

  12. #27
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מרכז
    הודעות
    2,465
    מנסים למכור

  13. #28
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    568
    בוא אני אספר לך עוד סיפור.
    שאני קניתי את האופנוע הקודם שלי- הורנט.
    ראיתי 2.
    אחד עם 72 אלף ק"מ
    ואחד עם 40.
    שניהם עלו כמעט אותו דבר,וקנתי את זה עם ה72 כי הוא היה פשוט במצב הרבה יותר טוב!

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי nitzann84 צפיה בהודעה
    בוא אני אספר לך עוד סיפור.
    שאני קניתי את האופנוע הקודם שלי- הורנט.
    ראיתי 2.
    אחד עם 72 אלף ק"מ
    ואחד עם 40.
    שניהם עלו כמעט אותו דבר,וקנתי את זה עם ה72 כי הוא היה פשוט במצב הרבה יותר טוב!
    כי אתה התייחסת למראה האסטטי שלו, לא לקחת בחשבון נזקים שלא נראים וזה סוג של הימור.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  15. #30
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    340
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    כי אתה התייחסת למראה האסטטי שלו, לא לקחת בחשבון נזקים שלא נראים וזה סוג של הימור.
    איך אתה מסיק שהוא התייחס למראה האסטטי בלבד? אולי בזה שאמר "כי הוא היה פשוט במצב הרבה יותר טוב" הכוונה ל(גם)מכאני?

אשכולות דומים

  1. תגובות: 24
    הודעה אחרונה: 13-03-2016, 23:41
  2. Mp3 400 לא מנתק איזון גלגלים קדמיים ולא זז
    על ידי eyal25 בפורום פורום טכני
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 21-12-2015, 21:57
  3. האם להחליף גלגלים cbr 250
    על ידי harder בפורום פורום טכני
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 01-10-2015, 12:02
  4. שינוי מידות גלגלים וצמיגים
    על ידי TooLy בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 27-05-2015, 10:33

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO