1. על איזה אופנוע אתה רוכב?
2. עד מתי נמשיך לסבול מזבלים כאלה על הכביש? רבאק מה הבעיה לתת מבט במראה ולאותת לפני שאתם פונים? בחיי שקשה לי לתפוס את זה..
אה נכון, הפלאפון יותר מעניין בזמן נהיגה.
בחיי שאני בעד שכל נהג שנתפס עם פלאפון ביד יקבל 30 יום שלילה מנהלתית+קנס. תראו איך צ'יק צ'ק המנהג הזה נעלם.
באנגליה מתחילים לקחת את זה ברצינות:
http://fullgaz.co.il/forums/showthre...99%D7%92%D7%94
בלי עצות משוגעות... BRAKE CHECK נגד רכב ששוקל 1.4 טון זה אידיוטי במיוחד כשכבר הבנו שהנהג לא מחובר לכביש...
לגבי עקיפה מימין...
5. בכביש חד סטרי, שבו שני נתיבים או יותר בכיוון הנסיעה, כשהרכבים נעים בטורים בכל נתיב בשל צפיפות התנועה ; לא יראו כעקיפה את תנועת הרכבים הנוסעים באחד הנתיבים במהירות גבוהה מזו של הנוסעים בנתיב האחר, כל עוד אין בכך הפרעה או סיכון לתנועה.
לא קראתי את כל השירשור אבל דברים כאלה קורים על בסיס יומיומי. הפתרון הוא לזהות את הנהג לפני. לפי דעתי הלא מלומדת אפשר לראות שהנהג מתחיל לזוז ימינה ובמיוחד יש לשים דגש כאשר נמצאים לפני רמזור ונתיב אחד פנוי מהאחר. אילככא ואין צורך להתרגש יתר על המידה מכמעט כזה (חצי מטר מפגיעה בתנועה עירוניות בין נתיבים הוא שכיח לצערי), ושמירה על מוד רגוע תורמת להמשך נסיעה בטוחה. שא ברכה ורק בדרכים טובות
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk
תראו סך הכל צחקתי.
נתתי חוות דעתי ואחר כך דפקתי דברים משוגעים כדי לרכך את כל הנושא.
אל תקחו הכל ללב.
כמו שאור אמר, אין מה לעשות זה קורה כל יום והרבה. לא כולם מחוברים לכביש 24/7 כמונו.
פשוט כשיש ספק אין ספק, כשיש חשש לחשוש - למנוע מראש.
גם אני בן אדם ולפעמים כשאני מקבל עצבים אני עושה דברים לנהגי פחית (לבל יעשו) ועוד לפני שהם קולטים את המספר, בורח.
אולי עודף טסטוסטרון?
אולי הרצון של ילד לתקן את העולם?
אולי הרצון לכבוד, גם לנו?
לא יודע
אבל בדיעבד, לא הייתי נכנס לפינות האלו, פשוט נמנע מראש.
נ.ב.
אני עדיין מרביץ לאנשים שאני קולט שהכלב שלהם משתין לי על הכלי.
מזה קשה לי להמנע...
Sent from my Redmi 3 using Tapatalk
אעיר את עינייך, ואולי לא רק את עינייך, למרות שהסיכויים לא גדולים.
קודם כל, לך וכמעט לכל שאר משתתפי השרשור: הרכיבה הזאת היא בדיוק הסיבה ששונאים אופנוענים (שלא אכפת לי) בצדק לחלוטין (שכן אכפת לי). זאת דוגמה נפלאה לרכיבה גרועה, מסוכנת ומסכנת, שלא צופה סנטימטר אחד קדימה ולא מתחשבת בסביבתה. כל המתלוננים על ה"עוול" הנעשה לאופנוענים בשרשור הזה - כל פעם שאני רואה אופנוע\קטנוע במהירות גדולה מהתנועה ממשיך קדימה ברמזור עם פניה ימינה מהנתיב הימני, אני שואל את עצמי - כמה כאלה עוד אראה, ומה אורך החיים הממוצע שלהם?
עכשיו, אחרי שסוף-סוף פרקתי את העצבים שלי על אחד כזה, אסביר באופן מפורט מה הבעיות של הרוכב שנראות מהסרטון (ולמה אני כמעט בטוח שבהצגה של סרטון כזה בבית המשפט האשמה תיפול ברובה או ב-100% על הרוכב):
1. הג'יפ נמצא בפניה מתמדת ימינה לאורך כ-10 שניות של נסיעה מתחילת הצילום (בנתיב השמאלי) עד לרגע הכמעט-התנגשות (בנתיב הימני). אין שום בעיה לקלוט את זה. גם בנתיב האמצעי הוא זז משמאל לימין. זה כמעט בוודאות מסגיר את כוונותיו, גם אם הוא אידיוט שלא מאותת, ואת זה לא רואים בבירור מהסרטון - אפילו אורות בבלימה בקושי הצלחתי להבחין (אבל יש קשר הפוך סטטיסטי, אפילו מוכח מחקרית, בין גודל הרכב על הכביש ליכולות הנהיגה של הנהג בו, אז אין לי בעיה להניח לרעתו של הג'יפ).
2. אורות הבלימה של הג'יפ, שכן הצלחתי להבחין בהם, נדלקים כ-2 שניות לפני המעבר לנתיב הימני. מיד נשאלת השאלה - מה לעזזל יכול לגרום לג'יפ להפעיל בלימה לפני צומת לא מרומזר, וכמה חסר מודעות כביש ועיוור צריך להיות כדי לא להבחין בזה ולא להבין מה הרכב הולך לעשות עוד 2 שניות?
3. הרוכב מסיים לעבור מהנתיב האמצעי לנתיב הימני פחות מ-4 שניות לפני הכמעט התנגשות. כמה חסר הבנה בסיסית בכביש צריך להיות כדי להבין ש-3 שניות זה ממש לא זמן מספיק כדי להבטיח שהמיקום החדש של האופנוע ייקלט אצל הנהג, גם אם זה נהג טוב? מי שנוהג, יכול לשערך כמה זמן לוקחת התבוננות במראה הימנית מסך זמן הבלימה ומתי היא מתרחשת? אני מהמר - כמה שניות לפני הפניה, כי בפניה עצמה הנהג עסוק בלהסתכל קדימה על הפניה. הימור שלי - כשנהג הג'יפ, שנראה איטי בתנועותיו, בדק את הכביש לראות אם פנוי לפניה, האופנוע עדיין היה בנתיב האמצעי.
4. מבחינת החוק, הרוכב כמעט בוודאות יוצא אשם - לא בגלל עקיפה מימין (שלא קיימת במקרה הזה, לפחות עפ"י הבנתי), אלא בגלל שלא נתן להשתלב לרכב ("העוקף") משמאל שניסה לחזור לנתיב הימני המוגדר בחוק כנתיב ברירת מחדל לנסיעה. אני לא זוכר את לשון החוק במדויק, וכבר התווכחתי עם עו"ד תעבורה בפורום הקודם על נושא דומה: בכביש בעל יותר מנתיב אחד לאותו הכיוון, מעבר על פני רכב בנתיב הסמוך אינו עקיפה, ועד כמה שאני זוכר זה לא מסווג עפ"י הצד של הנתיב.
שאלה כללית - כמה "כמעטים" צריך הרוכב המצוי לאכול בנסיעה ישר בנתיב הימני בקצב גדול יותר מהתנועה כדי להבין שלא עוברים על פני רכבים מימין לפני צומת עם פניה ימינה, גם אם זה לא נחשב עקיפה מימין? עפ"י התשובות בפורום - כנראה שהכמות אינה חסומה.
במקום להגיש תלונה, אני ממליץ ללמוד לרכב טוב יותר, להימנע מנתיב ימני בצמתים לא פנויים, להימנע מלעבור על פני רכבים מימין כשאפשר לעשות את זה משמאל באותה הקלות ובהרבה יותר בטיחות, וללמוד לקרוא יותר טוב את הכביש. ועל הדרך אמליץ את זה לכל משתתפי השרשור הזה - לרובם המוחלט זה כנראה לא יזיק בכלל.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 12-10-2016 בשעה 14:45.
קראתי את כל התגובות וצפיתי שוב בסרטון. אם זו לא עקיפה מימין אז אני לא יודע מה כן. הרוכב רוכב בנתיב האמצעי ועובר לימני על מנת לעקוף את הג'יפ. איך זה לא עקיפה מימין?
קרא את שלי שוב. אני לא אתאמץ להביא את לשון החוק, אלא אם ממש ירגיזו אותי
הנתיב הימני הוא נתיב ברירת המחדל לתנועה, לכן לצורך העניין גם הרוכב וגם הג'יפ חזרו אליו, בנקודות זמן כאלה ואחרות. לחלוף על פני רכב בנתיב מקביל לאותו הכיוון לא נחשב עקיפה. אז, אין עקיפה. אבל אם אין עקיפה - יש הפרעה לחזרה לנתיב אחרי עקיפה, שזאת עבירה.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 12-10-2016 בשעה 14:26.
ג'ק, אל תתרגז! כבר הביאו את לשון החוק באשכול הזה...
הדגשתי בקו את התנאי שמציב החוק לעניין העקיפה מימין (רמז, אין פה תנועה בשני טורים שכן הרוכב לבדו בנתיב וכנראה גם הג'יפון)
כך שלמיטב הבנתי את החוק - ועוד איך עקיפה מימין...
פרט לכך מצטרף לכל שנכתב על הסכנה שבאי קריאת מצב הכביש ושאר המשתמשים. נכון תמיד ונכון שבעתיים לדו"ג.
יחי המלך המומנט
גילוי נאות ולכבוד_הוא_לי: חבר מערכת מוטו
Rusty, צודק, התעצלתי לקרוא את הכלבנתיב האמצעי לפני הג'יפ היה רכב אחר, לא מספיק רחוק כדי שאפשר יהיה לטעון לתנועה חופשית, אבל הימני אכן היה פנוי. זה מחדש לי - משמע, אסור לעבור בנתיב ימני פנוי על פני נתיב שמאלי תפוס. חצי הגיוני.
יש לי מאה סרטונים כאלה ב FULL HD עם תמונות הרבה יותר ברורות וחד משמעיות.
לך תנסה להגיש תלונה, ייבשו אותך שעתיים עד שאיזה *שוטרת* שתקועה מ 1980 בדרגת סמל תתחיל לתחקר אותך ותשלח אותך לדרכך.
ב 2011 הלכתי עם סרטונים והכל על דיסק נתתי הצהרות באתי איזה פעמיים לתת עדות, עד היום לא קיבלתי תשובה.
בהצלחה
קפל מראה, אם תרצה לראות איך אשלח לך סרטון.
*שושו, התיקון בא להראות לך שזו הערה גזענית, סקסיסטית, מזלזלת ומכוערת* דיר באלק!
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 12-10-2016 בשעה 17:05.
Honda Forza 750
בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'
צפיתי בסרטון ומוזר שאף אחד לא ציין את הטעות הקריטית שעשית, כן אתה עשית - שכמעט גרמה לך להתנגש ברכב, מה שהיה כנראה גורם לפציעה לא קטנה.
בחרת לעקוף את הרכב בזמן הכי מסוכן לעקיפה, מבחינתי לפחות - בדיוק לפני כניסה לצומת. אם היית מחכה חמש שניות ומבצע עקיפה אחרי הצומת היית נמנע מכל הסיטואציה המסוכנת.
שתי נקודות ההנחה שלך תמיד צריכות להיות:
- שהנהג לא רואה אותך.
- הנהג לא צפוי
אם שתי נקודות ההנחה האלה תמיד יהיו אצלך בראש שאתה רוכב, תמנע מרוב התרחישים המסוכנים. לדעתי.
אני למדתי לא לבצע עקיפה של רכב לפני כניסה לצומת או בזמן שהייה בצומת, כי אני תמיד פועל על פי שתי נקודות ההנחה שהבאתי לך. שבמקרה הנ"ל מתורגמות לכך ש:
שהנהג לא מודע אליי והוא הולך לגנוב את הפנייה ברגע האחרון ולפנות. ולצערי יותר מדי פעמים גיליתי שצדקתי ומנעתי מעצמי מצב מסוכן ומיותר.
כן. הנהג אשם. אבל להגיד הנהג אשם לא יעזור לך אם תשב בכסא גלגלים או חמור מכך, מתחת לאדמה. אז, אל תסמוך על נהגים לעולם, ואל תכנס למצבים שבהם תצטרך להסתמך עליהם.
המציאות היא, נרצה או לא:
- נהגי הרכב עסוקים בסמארטפונים מפעם לפעם בזמן שהם נוהגים, ופחות מרוכזים על הנעשה בכביש עקב כך.
- נהגי הרכב פחות מודעים לדו גלגלי סביבם ויותר קשה להם להבחין בהם ויש גם מחקרים מדעיים שאיששו את זה.
- הנהג הישראלי חסר סבלנות. לא צפוי. לא שומר תמיד על חוקי התנועה.
- יש סביבך בכל רגע נתון נהגים ממהרים, נהגים שיכורים, נהגים מסוממים, נהגים עבריינים פורעי חוק, נהגים עייפים ומתעפצים, נהגים לא בקו בריאותי תקין, נהגים שדעתם מוסחת עקב דו- שיח בטלפון או עם היושב לידם וכהנה וכהנה. רשימת המשתנים הזאת לא נגמרת .
אז למה לרכוב ולשים את חייך בידיהם מכתחילה? תשאיר את חייך בידיים שלך.
סמוך רק על עצמך ואל תכניס עצמך למצבים בהם אתה צריך להסתמך עליהם, ומובטח שתגיע הביתה בשלום ב99% מהמקרים.
נערך לאחרונה על ידי Tsachi; 12-10-2016 בשעה 15:17. סיבה: שגיאות כתיב ותיקונים קלים