אולי תוכל להעיר את עיני, אבל כל מה שאני ראיתי זה חלון זמן של פחות משניה לעשות התחמקות לימין מהרגע שהוא שובר ימינה ולא סתם בולם ללא סיבה. שים לב שלפני שהוא חתך ימינה הוא גלש באיטיות במרכז הכביש ובלם ללא סיבה.
אני מעדיף לעקוף רכבים כאלה (גם אם זה מימין) כדי לא להתקע מאחוריהם על 40 כשכולם מסביב עוקפים אותי על 70 ואז אני נכנס לבעיות\סכנות אחרות.... (זו היתה שעת עומס בכביש מרכזי).
בלי לחפור יותר מדי - אני הרבה על הכביש ומקרים כאלה קורים לי אחת לכל כך הרבה זמן שאני לא זוכר מתי זה קרה פעם אחרונה.... בלי להתנשא או משהו, אבל לא חושב שיש לי משהו לקחת מכאן חוץ מלהאט קצת יותר, שזה לא בטוח בכלל שזה פתרון מתאים. כמו שאמרתי - שעת עומס ולא רציתי להתקע מאחורי נהג שנוסע 40 כשמבול של רכבים מסביבי נוסע הרבה יותר מהר.
לא עקפתי משמאל כי היה רוכב טימקס שהעדפתי להתרחק ממנו.
הברירות מבחינתי היו לרכב מאחוריו ולהתחיל להאט בנתיב האמצעי כשלא ידעתי מתי הוא יחליט להפסיק לבלום או לעקוף מימין.
ולא אותתי... לגבי כן עקיפה מימין/לא עקיפה... זה באמת משנה? הבן אדם חשב שהוא לבד על הכביש. אני בטוח שהוא ניסה לפנות ימינה מהנתיב האמצעי ולא לעבור נתיב כדי להיות ראשון ברמזור. הוא נסע לאט ואם הוא היה רוצה להגיע לרמזור ראשון הוא היה נותן קצת יותר גז.
אני די בטוח שהחוק לא איתי לגבי העקיפה מימין ומסכים איתכם שהיא לא לפי ספר החוקים של משרד התחבורה. מצד שני, רכבתי לאט ולא התפרעתי או הפתעתי (אם הוא היה טורח להביט במראה) ובתכלס - כמעט כולנו פה רוכבים ככה במקרה הטוב.
גם להיכנס למישהו לנתיב נסיעה כשהוא נוסע במהירות סבירה לחלוטין זה לא חוקי, וזה לא משנה אם הוא עוקף מימין. זכות הקדימה היתה שלי ואם הייתי רכב זה היה נגמר בתאונה בוודאות.
זה פשוט נהג גרוע, ולדעתי זה לא מקרה של נהג עבריין שעושה את זה בכוונה (לא שזה הופף את זה ליותר טוב).
לא ניסיתי להפוך את זה לשרשור מה אתם היתם עושים - באמת ניסיתי לקבל חו"ד אם יש לי מה לטרוח להגיע למשטרה (במיוחד לאור העקיפה מימין שלי וזה לא שרואים אצלו ביד פלאפון). אז הבנתי שלא ותודה לכולם... גמר חתימה טובה
אעיר את עינייך, ואולי לא רק את עינייך, למרות שהסיכויים לא גדולים.
קודם כל, לך וכמעט לכל שאר משתתפי השרשור: הרכיבה הזאת היא בדיוק הסיבה ששונאים אופנוענים (שלא אכפת לי) בצדק לחלוטין (שכן אכפת לי). זאת דוגמה נפלאה לרכיבה גרועה, מסוכנת ומסכנת, שלא צופה סנטימטר אחד קדימה ולא מתחשבת בסביבתה. כל המתלוננים על ה"עוול" הנעשה לאופנוענים בשרשור הזה - כל פעם שאני רואה אופנוע\קטנוע במהירות גדולה מהתנועה ממשיך קדימה ברמזור עם פניה ימינה מהנתיב הימני, אני שואל את עצמי - כמה כאלה עוד אראה, ומה אורך החיים הממוצע שלהם?
עכשיו, אחרי שסוף-סוף פרקתי את העצבים שלי על אחד כזה, אסביר באופן מפורט מה הבעיות של הרוכב שנראות מהסרטון (ולמה אני כמעט בטוח שבהצגה של סרטון כזה בבית המשפט האשמה תיפול ברובה או ב-100% על הרוכב):
1. הג'יפ נמצא בפניה מתמדת ימינה לאורך כ-10 שניות של נסיעה מתחילת הצילום (בנתיב השמאלי) עד לרגע הכמעט-התנגשות (בנתיב הימני). אין שום בעיה לקלוט את זה. גם בנתיב האמצעי הוא זז משמאל לימין. זה כמעט בוודאות מסגיר את כוונותיו, גם אם הוא אידיוט שלא מאותת, ואת זה לא רואים בבירור מהסרטון - אפילו אורות בבלימה בקושי הצלחתי להבחין (אבל יש קשר הפוך סטטיסטי, אפילו מוכח מחקרית, בין גודל הרכב על הכביש ליכולות הנהיגה של הנהג בו, אז אין לי בעיה להניח לרעתו של הג'יפ).
2. אורות הבלימה של הג'יפ, שכן הצלחתי להבחין בהם, נדלקים כ-2 שניות לפני המעבר לנתיב הימני. מיד נשאלת השאלה - מה לעזזל יכול לגרום לג'יפ להפעיל בלימה לפני צומת לא מרומזר, וכמה חסר מודעות כביש ועיוור צריך להיות כדי לא להבחין בזה ולא להבין מה הרכב הולך לעשות עוד 2 שניות?
3. הרוכב מסיים לעבור מהנתיב האמצעי לנתיב הימני פחות מ-4 שניות לפני הכמעט התנגשות. כמה חסר הבנה בסיסית בכביש צריך להיות כדי להבין ש-3 שניות זה ממש לא זמן מספיק כדי להבטיח שהמיקום החדש של האופנוע ייקלט אצל הנהג, גם אם זה נהג טוב? מי שנוהג, יכול לשערך כמה זמן לוקחת התבוננות במראה הימנית מסך זמן הבלימה ומתי היא מתרחשת? אני מהמר - כמה שניות לפני הפניה, כי בפניה עצמה הנהג עסוק בלהסתכל קדימה על הפניה. הימור שלי - כשנהג הג'יפ, שנראה איטי בתנועותיו, בדק את הכביש לראות אם פנוי לפניה, האופנוע עדיין היה בנתיב האמצעי.
4. מבחינת החוק, הרוכב כמעט בוודאות יוצא אשם - לא בגלל עקיפה מימין (שלא קיימת במקרה הזה, לפחות עפ"י הבנתי), אלא בגלל שלא נתן להשתלב לרכב ("העוקף") משמאל שניסה לחזור לנתיב הימני המוגדר בחוק כנתיב ברירת מחדל לנסיעה. אני לא זוכר את לשון החוק במדויק, וכבר התווכחתי עם עו"ד תעבורה בפורום הקודם על נושא דומה: בכביש בעל יותר מנתיב אחד לאותו הכיוון, מעבר על פני רכב בנתיב הסמוך אינו עקיפה, ועד כמה שאני זוכר זה לא מסווג עפ"י הצד של הנתיב.
שאלה כללית - כמה "כמעטים" צריך הרוכב המצוי לאכול בנסיעה ישר בנתיב הימני בקצב גדול יותר מהתנועה כדי להבין שלא עוברים על פני רכבים מימין לפני צומת עם פניה ימינה, גם אם זה לא נחשב עקיפה מימין? עפ"י התשובות בפורום - כנראה שהכמות אינה חסומה.
במקום להגיש תלונה, אני ממליץ ללמוד לרכב טוב יותר, להימנע מנתיב ימני בצמתים לא פנויים, להימנע מלעבור על פני רכבים מימין כשאפשר לעשות את זה משמאל באותה הקלות ובהרבה יותר בטיחות, וללמוד לקרוא יותר טוב את הכביש. ועל הדרך אמליץ את זה לכל משתתפי השרשור הזה - לרובם המוחלט זה כנראה לא יזיק בכלל.
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 12-10-2016 בשעה 15:45.
תגובה מעולה. מסכים עם כל מילה. הלוואי שכמה שיותר רוכבים יתקלו בה ויחכימו. רואים שאתה רוכב מנוסה שער לסביבתו.
אכן רוכב האופנוע חתך ימינה מהר מכדי שהנהג הממוצע יבחין בכך. אם היה עובר נתיב בצורה מסודרת והדרגתית כמו בספר, סביר להניח שהנהג היה מבחין בו.
תוסיף לעובדה שבחר לעקוף מימין, ולפני פנייה לצומת, וזה לא נותן לרוכב יותר מדי נקודות זכות.
לצערי תמיד שאני שומע על רוכב שנפגע או נהרג בתאונה עם רכב, אני תמיד יוצא מנקודת הנחה שעם רכיבה יותר זהירה הרוכב לא היה בכותרות. למה אני ישר חושב על אשמת הרוכב ולא על אשמת הרכב?
ובכן, אני נוהג ורוכב הרבה. יש לי את שתי נקודות המבט, הן של נהג הרכב והן של רוכב האופנוע. ואני יגיד מה אני בד"כ רואה:
- אני רואה רוכבי אופנוע קלי דעת.
- רוכבי אופנוע שרוכבים בצורה שלא נותנת להם יותר מדי מרווח לתיקון טעות במצב חרום.
- רוכבי אופנוע שמפתיעים את נהגי הרכב בצורת רכיבתם חסרת האחריות.
- רוכבים שחותכים בין נתיבים במהירות ובקלות דעת.
- רוכבים שנכנסים בין שתי מכוניות במהירות גבוהה.
- רוכבים שעוקפים במהירות גבוהה מבלי לתת לנהג זמן להבין שהם עומדים לחלוף על פניו.
- רוכבים שרוכבים כאילו הם גיבורי על עם מעטפת הגנה שתשמור עליהם בכל מצב.
- אפילו אני שאני ברכב, ולרוב יותר מחפש רוכבי אופנוע לידי מהנהג הממוצע, אפילו לי לעיתים קשה להבחין בהם חולפים על פניי ומתקרבים אליי עקב המהירות והקלות שבה הם רוכבים ומזגזגים בין נתיבים.
אתם חבריי הרוכבים, כנראה מסרבים להבין ולהפנים שעם כל המיגונים שבעולם, אתם עדיין לא יותר מחתיכת בשר פגיעה ושברירית שנעה במהירות גבוהה. שבזמן שנהגי הרכב לידכם ממוגנים בתוך פח אלומניום יצוק סופג אנרגיה, עם כריות אויר, חגורות וכל הטוב של הטכנולגיה והבטיחות, אתם הרוכבים סה"כ גוף ערום, פגיע, חשוף ומעופף, שנמצאים באיזשהי אשליית בטיחות כי אתם ישובים על כיסא מעופף גם כן.
קחו תמונה בראש של רוכב אופנוע על אופנוע. עכשיו, תקחו את האופנוע ותשאירו רק את הרוכב, הבנתם איך זה נראה? מקבלים את הפרופורציה הנכונה עכשיו? פשוט גוף ערום, פגיע ומעופף שמסביבו טנקים מצוידים היטב. אין יותר מדי הבדל ביננו לבין אותם החרקים המעופפים הנמרחים על השמשה של הרכב בזמן מעופם שחושבים על זה.. אז, אל תתנו לזה לעולם להטעות אתכם.
נהגי הרכב אשמים לרוב כן, אבל וזה אבל גדול, הם אשמים כי הפתעתם אותם.
אל תעמידו את כישורי הנהיגה שלהם למבחן, תרכבו בצורה שקולה ויהייה בסדר. לאופנוע יצא שם מסוכן לא מעט עקב קלות הדעת של משתמשיו.
נערך לאחרונה על ידי Tsachi; 12-10-2016 בשעה 17:36. סיבה: שגיאות כתיב ותיקונים קלים