מטרו מוטור, יבואנית ימאהה לישראל, ממשיכה בהסתערות על שוק האנדורו הישראלי. אחרי הימאהה WR250F החדש שהגיע ארצה לאחרונה, ה-WR450F של 2016 שמתחיל בשיווק בימים אלו, וכן צמד אופנועי המוטוקרוס של קוואסאקי שנמכרים כאן ברישוי צהוב – ה-KL250 וה-KL450, כעת אנו מתבשרים על כך שבקרוב יגיעו צמד דגמי אנדורו מעניינים במיוחד של ימאהה – WR125 ו-WR250.

מדובר בשני אופנועי אנדורו עם מנועים דו-פעימתיים בנפחים 125 ו-250 סמ"ק. שניהם בנויים על בסיס אופנועי המוטוקרוס הדו-פעימתיים של החברה – YZ125 ו-YZ250 (לא להתבלבל עם גרסאות ה-F בעלות המנועים מרובעי הפעימות), והם מותאמים במנוע, במתלים, במידות הגלגלים ובמערכת החשמל לרכיבת אנדורו. כמו גרסאות המוטוקרוס – שתי גרסאות האנדורו הדו-פעימתיות מיוצרות כבר שנים עם שינויים מינימליים. כעת עשו במטרו את המאמצים להתאים את צמד הכלים לתקינה הישראלית ולייבאם ארצה, וכאמור תוך חודשים ספורים הם יתחילו להימכר כאן.
שוק אופנועי האנדורו הדו-פעימתיים חווה בשנים האחרונות פריחה חסרת תקדים. זה החל ב-2007 עם הק.ט.מ 125EXC – שכן החל מ-1.1.07 המס על אופנועים בנפח 125 סמ"ק ירד ל-40%, מהלך שהוריד משמעותית את מחירו של הק.ט.מ הנ"ל והוא הפך ללהיט מכירות. בהמשך גילה רוכב האנדורו הישראלי את היתרונות הגלומים באופנוע אנדורו דו-פעימתי קטן, והק.ט.מ המשיך להימכר היטב. במקביל, יותר ויותר רוכבים גילו את רכיבת האנדורו הטכנית והאקסטרימית – סוג רכיבה שאופנועים דו-פעימתיים מתאימים לה במיוחד, ולכן אופנועים דו-פעימתיים בנפחים 250 ו-300 סמ"ק נמכרו גם הם לא רע במקביל לגרסאות בעלות מנועים מרובעי פעימות, כך שצמד ה-WR הדו-פעימתיים צפויים להיכנס לשוק תחרותי מצד אחד אבל עם מספיק נפח מצד שני.
מחירים לצמד הדגמים טרם פורסמו, אולם להערכתנו הם יהיו זולים יותר בכמה אלפי שקלים ממתחריהם הדו-פעימתיים האירופאים – ק.ט.מ, הוסקוורנה, שרקו ו-TM.
אני מעוניין לרכוש wr 125