יש קטע להיפרמוטארד של דוקאטי. מאז הוצג ההיפר הראשון ב־2005, כדגם 2006, הקונספט הזה איגד סביבו קבוצת מעריצים שמאוהבת באופנוע הזה לחלוטין, למרות היותו עוף מוזר. למה עוף מוזר? מפני שאופנועי היפרמוטו גדולים הם אבולוציה של אופנועי סופרמוטו, ואלו האחרונים בכלל הגיעו מהשטח. דוקאטי, לעומת זאת, מתמחה באופנועי כביש עם התנהגות סופרבייק. את זה כתבנו כשבחנו את הדור הקודם – ה־950. עכשיו, לשנת 2026, מציגים בדוקאטי דור חדש לגמרי ששומר על הקונספט המגניב.

להיפרמוטארד חשיבות אסטרטגית עבור דוקאטי, שמעוניינת להראות שהיא יודעת לפתח קונספטים נוספים ולא רק מונסטרים, מולטיסטראדות וסופרבייקס. למרות תרומה שולית לגרף המכירות של דוקאטי, הם עדיין ממשיכים להשקיע ולקדם, ולתערוכת מילאנו 2025 הם מציגים את הדור החדש, הרביעי במניין – בשתי גרסאות: היפרמוטרד V2 והיפרמוטרד V2 SP. כצפוי, יש כאן את המנוע החדש שמוכר לנו מהמולטיסטרדה V2, הפניגאלה V2, הסטריטפייטר V2 ולאחרונה, גם המונסטר החדש (רגע לפני שהוא מגיע לדזרט X). הנפח הכולל של המנוע החדש על שני הצילינדרים המופרדים ב־90° עומד על 890 סמ"ק (לעומת 937 סמ"ק בדור הקודם), והוא טכנולוגי מאוד: יש מערכת תזמון שסתומים משתנה לשסתומי היניקה (IVT ר"ת – Intake Variable Timing), כשהדחיפים (Finger Followers) מצופים ב־DLC להפחתת החיכוך. השסתומים חלולים להפחתת משקל, והנעת השסתומים היא לא מסוג דזמו אלא עם קפיצים קונבנציונליים. הבוכנות קלות משקל, והצילינדרים בתצורת שרוולים רטובים – שיטה שכבר ראינו בדוקאטי בדגמי פניגאלה, והיא אינה אופיינית למנועי אופנועים. ההספק עומד על 120 כ"ס ב־10,750 סל"ד, והמומנט על 9.58 קג"מ ב־8,250 סל"ד. יחסי ההעברה קוצרו לעומת הדור הקודם, לטובת תגובה מהירה יותר למצערת.

שלדת הצינורות של הדור הקודם פינתה את מקומה לשלדת אלומיניום קדמית עם מנוע המשמש כגורם נושא עומס מרכזי, זאת לצד שלדת זנב חדשה וזרוע אחורית כפולה – סטייל הפניגאלה V4. לפני מילוי 12.5 ליטרים במיכל הדלק ההיפרמוטרד V2 שוקל 180 ק"ג וגרסת ה־SP שוקלת 177 ק"ג. לגרסה הרגילה בולמי קאיאבה מתכווננים במלואם הכוללים מזלג הפוך בקוטר 46 מ"מ, כאשר בגרסת ה־SP יש בולמי אוהלינס עם הידראוליקה איכותית יותר, לטובת שימוש במסלול, עם מזלג NIX30 בקוטר 48 מ"מ ובולם STX46 מאחור. מערכת הבלימה זהה וכוללת ברמבו M50 וקליפרים הידראוליים M4.32. הצמיגים הם פירלי דיאבלו רוסו IV ברגיל וקורסה ב־SP (עם אופציה לצמיגי סליקס לשימוש במסלול סגור) במידות 120/70 ו־190/55.
רשימת האלקטרוניקה מלאה, כצפוי, עם צג TFT בגודל 5″ וכל הבקרות הרלוונטיות לבלימה, האצה ואחיזה בקו ישר ובהטיה. יש כמובן מצבי ניהול מנוע שונים, מצבי רכיבה, בקרת זינוק, בקרת ווילי, בקרת בלימת מנוע, בקרת מהירות בפיט, קוויקשיפטר ועוד.
הדוקאטי היפרמוטארד V2 החדש יגיע לאירופה לקראת חודש אפריל הבא, ובמקביל גם לישראל. מחיר טרם נקבע.
FullgaZ אופנועים, קטנועים וכל מה שגז