דף הבית / גריד / ימאהה: ה־R7 מתעדכן ל־2026
2026_YAM_YZF700R7_EU_BWP1_ACT_005_03_preview

ימאהה: ה־R7 מתעדכן ל־2026

בימאהה מעדכנים ומשפרים את ה־R7 הספורטיבי עם שלדה חדשה, הרבה יותר אלקטרוניקה למסלול ולכביש המפותל, כולל מערכת טלמטרייה, וגם עיצוב מעודכן

בימאהה מציגים בתערוכת מילאנו את דגם 2026 של ה־R7 הספורטיבי עם שלדה משופרת, מצערות חשמליות וחיישן IMU ב־6 צירים המאפשר יותר בקרות ויותר יכולות ספורטיביות.

ה־R7 של ימאהה הוצג לפני מספר שנים ולקח את פלטפורמת ה־MT-07 הפופולרי לכיוון הספורט והמסלול לא רק בעיצוב ובקונספט, אלא גם בתנוחת הרכיבה והאופי ממוקד הרכיבה הספורטיבית. אבי הפלטפורמה קיבל בשנה שעברה שינויים רבים – דור חדש למעשה – ועכשיו הגיע תורו של ה־R7 הקרבי ליישר קו עם השינויים.

ימאהה R7 דגם 2026
ימאהה R7 דגם 2026

שיפורים משמעותיים במכלולים המכאניים ובמערכות האלקטרוניות. מנוע הטווין המקבילי CP2 בנפח 689 סמ"ק נשאר כמעט זהה, כאשר הוא ממשיך להציע 74 כ"ס ו־6.8 קג"מ. לשנת 2025 הוא כמובן מעודכן לתקנות יורו 5+ ההכרחיות והוא מוזן על־ידי מצערות חשמליות Y-CCT (ר"ת Yamaha Chip controlled Throttle) עם שלושה מצבי רכיבה מובנים (ספורט, כביש וגשם), ועוד שני מצבי רכיבה בהתאמה אישית. יש בקרת אחיזה עם אופציה לניתוק וגם קלאץ' מחליק, ויש שיפור בהעברת ההילוכים הראשונים.

ל־R7 דגם 2026 זרוע אחורית חדשה אשר נבדלת בעיקר בנקודת החיבור החזקה יותר. נקודת החולשה בדור הקודם של הנייקד בעיקר. יש משולשים חדשים, המזלג ההפוך בקוטר 41 מ"מ יורד במשקל בכ־0.4 ק"ג בזכות שימוש פנימי באלומיניום במקום בפלדה, כשאין שינוי בבולם האחורי. המושב יורד במעט בגובהו, כאשר יש רגליות חדשות באותו המיקום. מערכת בלימה של ברמבו ללא שינוי וממשיכה עם משאבה וקליפרים רדיאליים על צמד דיסקים בקוטר 298 מ"מ. בסיס הגלגלים קצר יותר כאן מגרסת הנייקד ב־5 מ"מ, כשמידות החישוקים והצמיגים זהים ל־MT-07 עם 120/70ZR17 ו־180/55ZR17.

מבחינת אלקטרוניקה, יש כאמור מצערות חשמליות עם מצבי ניהול מנוע שונים, מצבי רכיבה שונים בקרת אחיזה להטיה, בקרת ABS להטיה עם אופציה לביטול על הגלגל האחורי ברכיבת מסלול, בקרת זינוק, בקרת בלימת מנוע, בקרת שיוט וקוויקשיפטר. כמובן שיש תאורת LED – מחודשת עם מאותתים על המראות, ויש מסך TFT בגודל 5″ אשר מאפשר קישורית לסלולר דרך אפליקציה ייעודית. אבל לא סתם אפליקציה, אלא ה־Y-TRAC, שהוצג ב־R9, עם המערכת המשמשת כטלמטרייה לכל דבר ועניין: הצגת זמן ההקפה על מסך ה־TFT, וכן ניתוח הנתונים בגרפים אחרי הרכיבה. המערכת מציגה נתונים כמו הילוך, סל"ד, מצב מצערת, עוצמת בלמים, זווית הטיה, תאוצה, ועוד – בכל נקודה על המסלול. כך הרוכב יכול לנתח את הרכיבה ולשפר את המהירות בקטעים שונים על המסלול.

לכבוד 70 שנות ימאהה, גם ה־R7 (כמו כל ליין הדגמים של החברה) יקבל אופציה לצביעת לבן־אדום קלאסית, יחד עם אופציות נוספות.

ה־R7 של 2026 יגיע לאירופה ולישראל לקראת חודש פברואר.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Suzuki GSX-S1000 GX Test (4)

סוזוקי GSX-S1000 GX במבחן וידאו

ה־GSX-S1000 GX הוא האופנוע הטכנולוגי ביותר של סוזוקי, והוא התגלה כספורט־תיור משובח עם נוחות גבוהה, יכולות ספורטיביות רבות, והרבה אלקטרוניקה ובקרות, כשהוא עטוף בעיצוב יפה ומודרני; מבחן דרכים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן