דף הבית / מכונות / ארוכי טווח / מבחן ארוך טווח ל־CFMOTO 800MT-X – חלק רביעי
CFMOTO-800MTX-Desert-Launch-028

מבחן ארוך טווח ל־CFMOTO 800MT-X – חלק רביעי

ה־CFMOTO 800MT-X שנמצא אצלנו במבחן ארוך טווח הוריד טיפה את הקצב, אבל כבר עם 5,500 ק"מ של כביש ושטח; צפו בווידאו של שאלות הגולשים והתשובות שלנו

ה־CFMOTO 800MT-X הוא אחד האופנועים המדוברים של התקופה האחרונה, מפני שהוא אדוונצ'ר קרבי לשטח, עם מנוע הטווין המקבילי של ק.ט.מ, והוא נותן הרבה מאוד בפחות כסף – 60 אלף ש"ח. לקחנו אותו למבחן ארוך טווח שבו נדווח כיצד האופנוע מתמודד עם הכביש, השטח והאקלים הישראלי לאורך זמן.

מאז הדיווח האחרון, שהיה כמעט לפני חודשיים ושבו הגענו ל-3,200 ק"מ מצטברים, הורדנו את הקצב בגלל עומס מילואים והתרחשויות מקומיות. כך או כך, אנחנו נמצאים על כ-5,500 ק"מ מצטברים, שהם קצת פחות מהיעד שהצבנו. המשימות היום־יומיות לא השתנו יותר מדי ועדיין כוללות רכיבות בתוך פקקי העיר, ולא מעט רכיבה בין־עירונית. גם על השטח לא ויתרנו, כששם לוחות הזמנים הגדירו יותר רכיבות במסלול מוטוקרוס מאולתר ושטוח מאשר טיולים ארוכים – שזה גם ככה סגנון הרכיבה המועדף.

המסלול בתוך היער נותן אופציה לכוון קצת את הבולמים ולחפש את מה שיאפשר את מרבית הספיגה והאחיזה, בלי להתפשר על הקשיחות הנדרשת לטובת סגנון הרכיבה. עוד לא שכללנו את זה עד הסוף, ולא מצאנו את הכיול המושלם, אבל בסיבוב או שניים מלאים של ברגי הכיול – וזה כמובן לא צריך להפתיע – מקבלים תחושות אחרות ויכולות אחרות. נודה על האמת, תמיד חזרנו בסוף לכיול הפשרה המקורי בו מגיע האופנוע מהמפעל. אבל, כאמור, אנחנו נמשיך לנסות טת כיול המזלג והבולם האחורי ונראה אם אפשר לשפר עוד יותר את היכולות.

לא שציפינו למשהו אחר, אבל עד עכשיו לא היו שום בעיות, וה־MT-X הנאמן שלנו עושה וממשיך לעשות את העבודה שלו על הצד הטוב ביותר. חודשי יולי–אוגוסט החמים מגבירים עוד יותר את התסכול מחום המנוע שנפלט ממנו, אבל זה מה יש ועם זה נסתדר. הצמיג האחורי המקורי לקראת סוף חייו, ובתקופה הקרובה נחליף למשהו יותר איכותי מה-CST המקורי וננסה לטפל בחיישן לחץ האוויר הסורר.

אספנו שאלות מהפלטפורמות השונות וריכזנו את כולם לווידאו סיכום ביניים ושאלות גולשים.

סטטיסטיקה – 15 שבועות עם ה־CFMOTO 800MT-X

  • 5,400 ק"מ
  • 222 ליטרים של דלק
  • 12 תדלוקים
  • 18.5 ל' בכל תדלוק בממוצע
  • 390 ק"מ בין תדלוקים בממוצע
  • 24.32 ק"מ/ל' בממוצע

הוצאות שוטפות

  • דלק – 1,585 ש"ח
  • טיפול 1,000 ק"מ – 786 ש"ח
  • סה"כ הוצאות (לפני ביטוח חובה): 2,371 ש"ח כולל דלק

תקלות

  • חיישן ה-TPMS לא משדר נתונים – יטופל בהחלפת צמיג

מה אהבנו?

  • לרכוב לעבודה בכביש ולחזור דרך השטח
  • איכות כללית
  • אופנוע ורסטילי ואיכותי בשימושים רגילים, טיולים ורכיבות שטח
  • מחיר סופר־תחרותי

מה פחות אהבנו?

  • פליטת חום מהמנוע, בעיקר בצד שמאל
  • בלם קדמי בכביש סביר עד טוב אבל עדיין חסרה קצת עוצמה
  • צמיג אחורי שקרוב לסיום חייו

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

647182_MY25 KTM 390 ADVENTURE R_KTM 390 ADVENTURE range

חדש בארץ: ק.ט.מ 390 אדוונצ'ר R החדש

הק.ט.מ 390 אדוונצ'ר R החדש והקרבי הגיע ארצה בגרסת "21 ו־18 המיועדת לשטח והיושבת על פלטפורמת ה־390 החדשה; המחיר: 47 אלף ש"ח

2 תגובות

  1. Avatar

    האם עלה בדעתכם החלפת דיסקים ורפידות קדמיות למשהו יותר איכותי? אולי יעזור?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן