דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: קוואסאקי KLR650
Kawasaki KLR650

נוסטלגיה: קוואסאקי KLR650

ה-KLR650 של קוואסאקי הוצג בשנת 1987 כדו-שימושי פשוט שנועד לשרוד כל דבר, גם את הזמן, כשעד היום הוא ממשיך להימכר

בשנת 1984 הוצג הקוואסאקי KLR600, כאשר פחות משנתיים לאחר מכן מנועו הוגדל והוא הוחלף על-ידי ה-KLR650, שנמצא איתנו עד היום.

לשנת 1987 הציגו בקוואסאקי את ה-KLR650, שהחליף, כאמור, את ה-KLR600 ונועד להיכנס למשבצת הדו-שימושי שאמור לספק יכולות דואליות טובות בכביש ובשבילים, לצד פשטות הנדסית שתוביל לקשיחות ולאמינות. תפיסת העולם של סגמנט האדוונצ'ר – או דו-שימושי אם גדלתם בשנות ה-80 ו-90 – הייתה פחות לרושם ויותר לפונקציונליות ולשרידות.

קוואסאקי KLR650
קוואסאקי KLR650

המנוע נשא צילינדר אחד גדול בנפח 652 סמ"ק, מקורר נוזל, בעל ארבעה שסתומים ועם גל זיזים עילי כפול. הוא סיפק 48 כוחות סוס ב-6,500 סל"ד ו-5.3 קג"מ ב-5,500 סל"ד. חמשת ההילוכים הביאו אותו למהירות מרבית של סביב 160 קמ"ש – למי שהצליח להחזיק מול הרוח. החישוקים היו במידות הנכונות – 21″ מלפנים עם צמיג במידה של 90/90 ו-17″ במידה של 130/80. מזלג הקאיאבה הקונבנציונאלי הצנום בקוטר 38 מ"מ סיפק מהלך יפה של 230 מ"מ, ואותו הנתון היה גם מאחור. גובה המושב עמד על 889 מ"מ והמשקל היבש על 153 ק"ג – או 189 ק"ג עם כל 23 הליטרים במיכל הדלק שנכנסו במיכל הגדול, וכן שאר הנוזלים הנדרשים. מערכת הבלמים הסתמכה על דיסק בודד מלפנים בקוטר 230 מ"מ ועוד אחד מאחור של 204 מ"מ.

אל ה-KLR650 הצטרפה, לאחר מספר שנים, גרסת 'Tengai', שמשמעות השם ביפנית הוא הסוף של השמיים. הוא נבדל עיצובית בפיירינג מסיבי מלפנים שעטף את הפנס הקדמי מלפנים והגיע עד למיכל הדלק. הכנף הקדמית ירדה למטה ועטפה את הגלגל הקדמי. הוא נועד לספק יותר נוחות ויכולות כביש ארוכות ואימץ את שפת העיצוב של רפליקות פריז-דקאר. מעבר לשינויים החזותיים שהוסיפו עוד כמה ק"ג, לא היו שינויים נוספים.

גרסת Tengai
גרסת Tengai

בשנת 2008 בוצע השינוי הראשון האמיתי ב-KLR650 עם פנס קדמי כפול, מזלג שגדל ל-41 מ"מ, זרוע אחורית חדשה, בלמים משופרים ומערכת קירור משודרגת, לצד שינויים ויזואליים קטנים. לפני כשנתיים היה עוד עדכון משמעותי (מעט) יותר, כאשר בוצע מעבר להזרקת דלק, לאחר שעד כה ההזנה התבצעה דרך קרבורטור. מערכת המתלים נשארה עם המזלג הטלסקופי בקוטר 41 מ"מ כאשר תנועת המתלה ירדה ל-200 מ"מ מלפנים ו-185 מ"מ מאחור. הדיסק הבודד מלפנים גדל ב-60 מ"מ ל-300 מ"מ. מבחינת ארגונומיה יש כידון שהתרחב ב-10 מ"מ, רגליות רוכב שנעו 10 מ"מ קדימה, מיכל דלק מעוצב מעט שונה, לוח שעונים LCD ומשקף גבוה יותר. המשקל המלא של הכלי עלה ל-206 ק"ג.

ה-KLR650 הגיע ארצה בשנת 1994, עם כניסתה של קוואסאקי ארצה, ונמכר פה כמה שנים – אם כי לא בכמויות גדולות. הוא לא היה רב מכר עולמי ולא נועד להיות כזה. יש לא מעט מטיילים באוסטרליה ובדרום אמריקה שיכולים לספר סיפורים וחוויות טיול על-גביו, כאשר סביר להניח שהאופנועים המשיכו וממשיכים עד היום לעבור ממטייל למטייל.

גרסת 2008 - מתיחת פנים משמעותית
גרסת 2008 – מתיחת פנים משמעותית
וכאן בגרסת 2001 שקיבלה לראשונה מערכת הזרקת דלק
וכאן בגרסת 2021 שקיבלה לראשונה מערכת הזרקת דלק

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

MY26_DESMO450_MX_DYNAMICS _5__UC775584_High

חדש בארץ: דוקאטי דזמו 450 MX

אופנוע המוטוקרוס הראשון אי־פעם של דוקאטי – הדזמו MX 450 – הגיע לישראל, עם מנוע דזמודרומיק בנפח 450 סמ"ק, 63.5 כ"ס, 105 ק"ג והרבה אלקטרוניקה; המחיר כ־70 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    איזה כלי מפואר!
    חבל מאוד שמטרו לא מביאים את הגרסה הנוכחית
    כלי שכבר מזמן הפך לאגדה
    לי היה KLR600 מקורי וגם KLX 650R מודל 97׳ת
    שרשראות באלנסר היו הולכות בסיטונאות אבל היה פשוט מאוד להחליף
    ומ 2005 יש גם פתרון קל לנושא ויסות טמפרטורת הקירור במנוע Thermo Bob
    יאללה מטרו
    לבסט סלר הבא שלכם, הרימו הכפפה בבקשה 🙏🙏

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן