דף הבית / חדשות / קוואסאקי מציגה KLR650 חדש – לא לאירופה
Kawasaki-KLR650-2021-001

קוואסאקי מציגה KLR650 חדש – לא לאירופה

בקוואסאקי מחדשים את ה-KLR650 הוותיק, אך לא מיישרים קו עם תקנות יורו 5 לפליטת מזהמים הנדרשת באירופה וישראל

בקוואסאקי חידשו את ה-KLR650, הדגם הדו-שימושי הוותיק, אך בניגוד להשערות עד כה השאירו את המבנה הבסיסי עם מנוע צילינדר יחיד. כך או כך – לא לשוק האירופאי.

קוואסאקי KLR 650 - כאן בגרסת הטיולים המאובזרת
קוואסאקי KLR 650 – כאן בגרסת הטיולים המאובזרת

בשנת 1987 הציגו קוואסאקי את ה-KLR650, שהחליף את ה-KLR600 והיווה דגם דו-שימושי עם יכולות טובות בכביש ובשבילים, ופשטות הנדסית שהתבטאה בקשיחות ובאמינות. ה-KLR650 הגיע ארצה בשנת 1994, עם כניסתה של קוואסאקי ארצה, ונמכר פה כמה שנים – אם כי לא בכמויות גדולות. בשנת 2008 קוואסאקי שדרגו את הדגם בתחום המתלים, הבלמים והעיצוב, וכעת מציגים בקוואסאקי את הדור השלישי של הדו-שימושי הוותיק, עם עיצוב חדש לחלוטין ומודרני הרבה יותר.

המנוע נשאר בתצורת צילינדר אחד, מקורר נוזל, בנפח 652 סמ"ק המפיק כ-5 קג"מ, כאשר נתון ההספק לא פורסם. חידוש משמעותי הוא המעבר להזרקת דלק, לאחר שההזנה התבצעה דרך קרבורטור עד כה. תיבת ההילוכים נשארת עם חמש מהירויות.

מערכת המתלים נשארת עם המזלג הטלסקופי בקוטר 41 מ"מ עם מהלך של 200 מ"מ ובולם יחיד המוביל מהלך גלגל של 185 מ"מ. הדיסק הבודד מלפנים גדל ב-60 מ"מ ל-300 מ"מ. מבחינת ארגונומיה יש כידון רחב ב-10 מ"מ, רגליות רוכב שנעו 10 מ"מ קדימה, מיכל דלק מעוצב מעט שונה ומשקף גבוה יותר. המשקל המלא של הכלי עומד על 206 ק"ג.

Kawasaki-KLR650-2021-006

תוספת חשובה היא אופציה ל-ABS של בוש, שאינה ניתנת לניתוק, אך לפי קוואסאקי מכוונת לאפשר נעילה ראשונית של הגלגל האחורי, לשליטה טובה יותר בעיקר בשטח. בנוסף, יש לוח שעונים דיגיטלי חדש.

בקוואסאקי מציעים ארבע גרסאות אבזור: רגיל, רגיל עם ABS, טראוולר (Traveler) שכולל ארגז אחורי ושקע USB לטעינה, והדגם הרביעי הוא האדוונצ'ר שכולל מגני צד ומנוע ושקעי טעינה. המחיר לדגם הבסיסי עם ה-ABS בארצות הברית עומד על 7,000$, שזה באזור של הסוזוקי DR650SE.

הנקודה האחרונה היא שהדגם מיועד לשוקים האמריקאי, הקנדי, הדרום אמריקאי והאוסטרלי, שכן באלו הוא נחשב לכלי טיולים מוצלח ופופולרי. הוא לא צפוי להגיע לאירופה ולישראל בגלל חוסר התקינה ועמידה ביורו 5, אם כי כבר נחשפנו כאן לדגמים העומדים בתקן האמריקאי כדוגמת הסוזוקי DR-Z400S ואחיו ה-DR650SE שהגיעו ארצה בעקבות האפשרות לייבא ארצה כלי רכב בעלי תקינה אמריקאית.

Kawasaki-KLR650-2021-002

Kawasaki-KLR650-2021-003

Kawasaki-KLR650-2021-005

Kawasaki-KLR650-2021-007

Kawasaki-KLR650-2021-009

Kawasaki-KLR650-2021-008

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

FE 350 2022 (4)

הוסקוורנה חושפת את דגמי האנדורו של 2022

בהוסקוורנה ממשיכה לחדש ולרענן את דגמי האנדורו, כאשר דגמי 2022 מקבלים מערכות מצמד ובלימה של BRAKTEC, שיפורי בולמים וגרפיקה חדשה ועדכנית

2 תגובות

  1. Avatar

    נקווה שמטרו יצליחו לעשות מעשה עופר/אבניר ולהביאו

  2. Avatar

    חבל שמטרו והונדה לא יצירתיים כמו אבניר. ושמישהו כבר יביא את ה crf450l המושבח של רדמוטו שנמכר באירופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO