גם גרסת SP עם הבולמים המשופרים תהיה מוגבלת?
כמה עצות מתחסדות בשרשור אחד.
העיקר, שאף אחד לא ביקש את העצות האלה.
הבנדיט 1200 שהיה לי פעם סגר 260. "בטיחותית" "מבחינת מתלים ושלדה" היה צריך להגביל אותו ל-180, כנראה.
דרך אגב - בשוק היפני אכן היו מגבילים בשנים מסויימות אופנועי ליטר ל-180 קמ"ש. הרוסים שהביאו אותם כיד שניה עבדו קשה על שחרור המגבלה אח"כ.
אבל הבנדיט שלי לא היה מוגבל. הסתדרתי נפלא עם "הגבלה" ביד ימין (ההגבלה היחידה שבאמת מצילה חיים, אגב) שהייתה פעילה 99.8% מהזמן. שאר הזמן, שמחתי שהאופנוע לא מוגבל. ואם הייתי קונה MT (לא מתכוון לעשות את זה), סביר להניח שהייתי מחפש איך להוריד את ההגבלה. לא כי אני באמת צריך, אלא בשביל הפרינציפ.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
גם גרסת SP עם הבולמים המשופרים תהיה מוגבלת?
טכנולוגית המנועים של רכב בכלל ואופנועים בפרט, השתכללה והשתפרה בצורה מאד לא לינארית במשך העשורים האחרונים.
קח אופנוע פרימיום של לפני עשרים שנה ותעמיד אותו מול כל אופנוע סידרתי מהשנה ותראה מי נותן בראש למי.
בשלב מסוים קמה הטכנולוגיה על יוצריה ועברה בהרבה את מגבלות יכולת הרוכב, עכשיו על מנת שלא להפוך את האופנוע
למלכודת מות/יוצר אלמנות, או כזה שרק טייסי קרב ורוכבי מירוץ מקצועיים יוכלו לרכוב עליהם. נכנסת האלקטרוניקה לשרות.
קח את האופנוע שלי לדוגמה (ורסיס 1000 2017) ונסה לרכוב עליו ללא הגבלות האלקטרוניקה והמערכות השומרות עליך.
ניסיתי פעם אחת וויתרתי. האופנוע הופץ למפלצת בלתי נשלטת המצריכה יד של מנתח, ויכולות של אלוהים. וזה אופנוע רגוע
יש אופנועים מפחידים ממנו בהרבה.
ללא הגבלות האלה, וללא הגמדים שמתערבים לנו בנהיגה התוצאות על הכביש היו עגומות יותר וכבר היום הם לא מזהירות.
בתי הקברות מלאים בכאלה שחשבו שינצחו את הטכנולוגיה...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לא מסכים.
דוגמאות לאופנועי פרימיום מלפני 20 שנה: ZZR1100 (הגיע ל-280+ קמ"ש), ZX-9, YZF1000 (הגיעו ל-270+). אפילו בנדיט 1200 צנוע ונגיש ידע להביא את המחוג ל-260 (שהיו סדר גודל של 240 קמ"ש אמיתיים).
לך יותר רחוק - FZR1000 מלפני כמעט שלושה עשורים ידע להראות 265 קמ"ש אמיתיים. 280+ על השעון.
דווקא המנועים לא עברו רבולוציה, אלא רק אבולוציה. לעומתם, המתלים, השלדות והברקסים באופנועים סדרתיים (כולל אופנועי ביניים+) עבר מהפכה של ממש. פרונטים הפוכים, שלדות אלומיניום ובלמים סופר-חזקים שהיו לפני שני עשורים נחלתם הבלעדית של אופנועי קצה הפכו לציוד סטנדרטי.
אני לא מצליח להבין מה כל-כך מפחיד בורסיס שלך. רכבתי על R1 99' על 150 סוסיו, רכבתי על GSX-R750 07 עם אותו הספק. לבנדיט שלי היה פחות כוח בקצה, אבל ערימות של מומנט (בתוך שלדת ספגטי ועל מתלים של 600 מתון). לכולם לא היו שום בקרות פרט לבקרה ביד ימין, ומשום מה - לא הרגשתי שאני רוכב על "מפלצת בלתי נשלטת", וגם אתה לא טענת שהוי-מקס "בלתי נשלט". אז מה השתנה במעבר לורסיס?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מהירות סופית היא לא המדד למוצלחות האופנוע או היכולות האמתית שלו, כי אז תוכל להכניס בקטגוריה הזאת
גם את אופנוע האינדיאן מודל טרפפו באגמי המלח בארה"ב. אני מדבר על היכולות של האופנועים ביצירת מומנט
כבר בתחילת הסקלה וכוח שיורד כבר מהרבע הראשון של הסל"ד, הסיבות שהאופנועים החדשים מרובים בבקרות
כי לא באמת צריך להתאמץ בכדי להגיע להתערבות המערכת. או לצרה צרורה. באיזשהו מקום הבין כבר מישהו שאם
לא תהיה התערבות כזו האופנוע יהפוך למסוכן מדי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
שושני גילה את מנועי ה4 צילינד בשורה על העגלגלות וחלקות הפעולה שלהם.
שושני החליף מסיון עד לא מזמן קרא לג'יהד איסלאמי בדמות V2 וכיום גילה את נפלאות הקמה סוטרה הגמישות של הסושי היפני.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
שושני אוהב אופנועים ללא הבדל דת מין וצבע.
שושני אוהב לעשות חיים ולרכב.
שושני אוהב מנועי 4V רצוי עם 4 שסתומים לצילינדר ומערכת וי בוסט
אבל מנסה גם דברים אחרים.
שושני גילה שככל שאתה מתאים יותר לאופנוע, ולא להיפך ההנאה שלך מתחדדת.
עכשיו שושני ירכב הביתה על 4 בשורה במשך 7 דקות.
שושני צריך אופנוע חשמלי, אבל שושני בחיים לא יקנה כזה...
החיים הם לא אפס למאה, אבל...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
הסיבה שהאופנועים עמוסים בבקרות, זה כי האלקטרוניקה נהייתה זולה, והיצרנים צריכים למכור.
בשביל למכור, צריך לשכנע אותך שהאופנוע הישן שלך לא מספיק טוב, ולמטרה הזאת כל האמצעים כשרים.
בשום אופנוע ליטר לא צריך להתאמץ כדי להכניס את עצמך לצרות, גם אם זה ליטר מלפני 20 שנה. בתור בעלים לשעבר של וימקס אתה בוודאות יודע את זה.
עם זאת, רכבת עליו ללא בקרות, ושרדת כדי לספר.
לכן - אני אמשיך להאמין שכמויות האלקטרוניקה בכלים חדשים שאינם אופנועי ספורט קיצוניים בעיקר ממניעים שיווקיים, ולא מצורך הנדסי.
אתה מוזמן לנסות להוכיח לי שאני טועה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בקלות וכבר סיפרתי את זה, משכתי ראשון לכיוון הקו האדום כנראה מהר מדי והאופנוע הרים גלגל קדמי,
לא בכוונה לא מרצון אבל הגלגל התרומם, מערכת כלשהי פשוט נתקה לעשירית השנייה את הדלק למנוע
והגלגל חזר למקומו הטבעי, ללא המערכת הזו הייתי מוצא את עצמי הרבה יותר זמן על גלגל אחד במקרה
הטוב או....במקרה הרע. כך היה גם בכביש לח שהמערכת אותתה לי על שימוש מופרז בהתערבות הגמדים
הפחתתי הספק מנוע ל-75% במפת ההצתה והמערכת חזרה לישון. גמדים גמדים אבל עם כזה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זהו שהמערכות האלה נולדו לאלה שפחות מיומנים, בעצם גם לכאלה שחושבים שהם משהו והם בעצם...לא.
המערכות האלה גם לכאלה שמאד מיומנים אבל נלחצו ברגע נתון, אני מניח שלאופנוען מיומן לא תהיה בעיה להסתדר
בלי המערכות האלה, אבל בגלל היכולות של האופנועים המודרניים, תשאל את לוקי, כל בר בי רב יכול להיכנס
לסוכנות ולצאת עם כלי טיס כשבחיים הוא לא הטיס אפילו פייפר שם המערכות הנ"ל יצילו אותו מעצמו ... לפעמים!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ולפעמים... לא. כי אי אפשר להציל אדם מעצמו.
רק שבמקום לקבל את הלקח (הכואב) ב-60 קמ"ש, יהיה צריך להגיע ל-100 כדי לאתגר את המערכת.
ואז, אותו רוכב שהסתמך על המערכת - יענש. רק שזה יקרה מאוחר יותר, והסיכויים לשרוד - נמוכים יותר.
מי שלא חווה החלקת זנב, כי יש בקרת אחיזה - מפסיק להעריך את איכות האספלט.
מי שלא חווה נעילת גלגל בבלימה - לא לומד בלימה נכונה.
מי שלא חווה כשכושי זנב תחת גז או וילי לא צפוי - מאבד את היכולת להעריך את העומסים שהוא מפעיל.
עד שהאופנוע לא יהפוך לאוטונומי, לא תהיה מערכת שהופכת רוכב גרוע לרוכב טוב.
עבור הרוכב הממוצע, המערכות בסך-הכל מאפשרות "לעקוף" את המגבלה הכי משמעותית ברכיבה - והיא הרמה של הרוכב.
זה עובד - עד שאין על הכביש שמן, חצץ, רכב שמגיח מכיוון לא צפוי או כל שטות אחרת, שבה היקום אוהב לאתגר בני אנוש כדי שיזכרו את מקומם.
ואז, אותו רוכב שלפני רגע הרגיש רוכב מסלול לכל דבר ועניין, שתופר את הפס ב-160 בסיוע האלקטרוניקה, בין רגע הופך להיות מה שהוא באמת.
אדם שרוכב מהר וחושב לאט.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בטיחותית נטו.
רכבתי כבר כמה פעמים על MT09 שהיה לי במהירויות פליליות ולקראת 200 קמ"ש כבר מתחיל רעידות מפחידות מהכידון.
כמובן וכמובן זה תלוי בהרבה משתנים ב'עד כמה הכידון ירעד ובאיזה מהירות' אבל מהירויות גבוהות ב-MT09 זה לא הקטע. מבנה האופנוע, מכלולים ושאר ירקות לא מאפשרים לו לחיות בנחת במהירויות גבוהות כל כך.
אני לא צדקן.
רק היום קיבלתי מהדואר דוח מהירות על סך 1500 שקלים.
39 ק"מ מעל המותר הם אומרים. אני לא זוכר שנסעתי ככה מהר, אבל שום דבר חא מרגיש לי מספיק מהר.
אממה, לרוב, אני לא עובר את ה130 ואני רוכב על אופנוע שיכול להכפיל את המספר הזה, וזה קורה בעיקר בגלל שהאופנוע יכול לעשות הרבה יותר ממני.
כמו שקוסטה אמר,יש רוכבי מסלול ויש אנשים שנוסעים מהר וחושבים לאט.
לא בוער לי לגלות לאיזו מהקבוצות אני שייך.