מי מכוער?
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
הוחלט מה שהיה ידוע מראש-יפני מכל סוג זה שקט בראש,אמינות ותחזוקה שפויה.
אירופאים בתקופה ההיא לא היו מבריקים מכנית והיו נוטים לתקלות חשמל מרובות [איטלקים] או כבדות מיבנית וסירבול [במוו].
את האמריקאים תשאיר לאמריקאים [צ'ארלי וחבריו].
הבווארי וההונדה בתמונות למעלה הם דוגמה לעיצוב חסר חן ופרופורציה, החלקים השונים בפאזל פשוט לא משתלבים ויוצרים אופנועים אמנזיים.
זו בדיוק הבעיה עם הצעירים היום.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כמו שנכתב כאן קודם לכן - מאחר ואתה מתעקש על אופנוע חסכוני ויהי מה: סוזוקי DR650 בן שנה-שנתיים יתאים לך בול. גם אמינות עילאית, גם תוכל לטפל לבד, גם עלויות האחזקה מצחיקות ואפילו מחיר הקנייה לא כואב מדי.
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא
תודה על הפידבק!
ממה שנראה כרגע:
- הבימרים נראה שבאמת לא בתקציב שלי, וגם החלפים יקרים, אם כי זמינים.
- גוצ'ים אני לא מצליח למצוא, ואלה שכן ישנים / מוזרים מדי. אף אחד לא אמר מילה עליהם, למה?
- UJM ים - ראיתי שגם ל GS850 ו ל- XJ650 יש גל הינע, גם כן אפשרויות רלוונטיות אבל ההונדות קצת יותר מדברות אליי.
GS500 - מעניין, לא ידעתי שהוא כ"כ וותיק, אבל פחות מדבר אליי. הבנתי שלזוקים משנות ה - 80 עם סיומת G, למשל קטאנה GS650G, היה גל הינע, והם גם יותר יפים בעיניי.
Thumperים גדולים - האם ה- DR ים הגדולים מבוורצים חזק? מה רמת הרעש? ה- DR עונה על דרישות הפשטות והכח, אבל אופנוע ווברצן כבר יש לי
עלו גם -
XS 650 - ישן אבל עם מספיק מיץ, מנוע שנפתח כך שקל לגשת לכל החלקים. יפה וקלאסי אבל גם ווברצן ממה שקראתי.
סילבר ווינג - מנוע v מסובב כמו לגוצ'ים, אם כי מקורר מים, גל הינע, האחד נדיר והשני מעט underpowered, אם כי עדיין חזק משמעותית מה-MZ. בנוסף לא יודע אם מישהו בארץ יודע לטפל בהם.
גולד ווינג עירום - תיאורטית עונה על הכל. מנוע שטוח כמו של הבימרים, שפע חלקים, גישה נוחה לרוב הטיפולים. ראיתי בארץ חלליות אז אני מניח שיש מי שמטפל אם צריך. אבל אני חושד שאפילו הנייקד גדול עליי בתור אופנוע שני - הם שוקלים יותר מ-500 פאונד. גם לא הייתי רוצה משהו שלהסתובב איתו בעיר נהיה מטרד, לא בטוח איך הנייקד בהקשר הזה. מישהו מכיר ויכול להעיד?
מעריך את כל התגובות, תודה לכולם!
ממש מסכם את הפתגם שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה![]()
אני חושב שאם אתה בונה על לקנות כלי אספנות בעצמך ולא מתכוון לטפל בו בעצמך, הרבה חסכון לא יהיה לך
Sent from my SM-A520F using Tapatalk
יפני נגד גרמני (שנות השבעים-שמונים)
למרות המוניטין שיצא להונדה זכיתי בעוונותיי להכיר באופן אישי כמה (מעל חמש ופחות מעשר)
שייבאו בשנים האחרונות, חלק למטרת קפה רייסר ואחרים רכב אספנות לסופי שבוע.
טובים ככל שהיו בזמנו, אותות הגיל ניכרים היטב בכלים, חלקם סובלים מקרבוריזציה בעייתית
שמצריכה פתרונות מסובכים ויקרים, אחרים אחרי שהפכו לכלי שנוסע מצבים רף גבוה של בלאי שקשה
להשלים, יש קושי מסוים להשיג בארץ צמיגים במידות הנ"ל, והחלודה רצה מהר יותר מהזכור
לי מהעבר.
אופנועי ה-BMW מזדקנים יותר בכבוד, ואלה שנעשתה עליהם עבודת מומחה, חיים נושמים
ובועטים חזק, אחרי יישור קו מסיבי הם זוכים לחיים ארוכים וטובים.
לא סתם בעולם יש הרבה יותר וותיקים יוצאי גרמניה בנסיעה, מיפניים.
אבל...שוב רכב אספנות כשמו כן הוא, קיצור הדרך לכלי יומי, מפתה אבל בטעות יסודו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כיוון קצת יותר פרקטי (מניסיון) זה קטנוע נחמד ויעיל כמו X-MAX250 ליום יום ורכב אספנות לנשמה ליום בשבוע וסופשים.
ד"א - 2 פעימות אכן פשוט, אבל צריך לפרק אותו להחלפת רינגים כל כ-20K ק"מ. (לכן ה4 פעימותים ניצחו.. חוץ מהסיפור של זיהום אוויר).
אני לא אפרט לגבי אפשרויות האופנועים הישנים האפשריים כי אני רוצה יותר להתמקד בזה שרכב אספנות תמיד ידרוש הרבה יותר.
ללא ניסיון ואפשרות לטפל בעצמך ולהסתמך על מוסכים עלויות האחזקה יהיו גבוהות מאוד!!.
לרכב בן 30 שנה מגיע פנסיה מכובדת, לא יעזור.. כל חלקי המתכת גם אם שמור ביותר דורשים פינוק,ניקוי,צביעה והגנה מחדש להמשך חיים טובים.
כל הגומיות, אטמים,Oרינגים,מחזירי שמן ואטמי אבק עשו את שלהם.
חלקים גם אם זמינים בעולם (שכח מהארץ) דורשים כחודש להגיע.
יש בעולם רכבי אספנות שעברו שיפוץ כולל מדהים, אבל.. הם יהיו יקרים יותר ועדיין תהיה בעיה של טיפולים שוטפים בחלפים ועלויות מוסך.
בהצלחה
ראיתי בפייסבוק בפורום אספנות הונדה מגנה v65 שנת 84 למכירה , רוצה 30, אני מניח שיתגמש שיראה את המזומנים.
יכול לענות לדרישות
Sent from...
ואני רוצה לראות את המכונאי האמיץ שוויג שעושה לדבר הזה כיוון שסתומים ושיפוץ קרבורטור,
ואת הבעלים נפרד מסכום כסף שיריץ אותו לסוכונות הקרובה לקנות אופנוע חדש.
מניסיון אין על מנועי 4V, היה לי כזה 1200 CC עם 140 כ"ס קרב' לכל צילינדר ומערכת וי בוסט....כל המכונאים
שדיברתי איתם סרבו לבצע את זה או דרשו מחירים מטורפים.
רק קיט לשסתומים עלה בסביבות 2600 ש"ח.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!