עמוד 1 מתוך 4 123 ... אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 49

אשכול: אופנוע אספנות עם שיוט על 130 ותחזוקה נוחה

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799

    אופנוע אספנות עם שיוט על 130 ותחזוקה נוחה

    אהלן,

    התחלתי להרוויח משכורת ממוצעת וסבירה בחצי השנה האחרונה, ואני מתחיל לפזול לכיוון רכישת אופנוע.

    האופנוע הראשון שלי היה MZ 301. אני זוכר בזמנו שקראתי עליו בעיקר תלונות, אך האמת שאישית נהניתי ממנו מאוד. פרד כחול, נאה ומהימן, היה מביא אותי לכל מקום וסיפק את צרכיי.

    היו 2 דברים שרציתי לשפר באופנוע הבא:
    1. פחות ויברציות - הויברציות לא היו דיל ברייקר לכשעצמן, אבל הייתי מעדיף אופנוע עם פחות תנודות אנכיות מטעמי שמירת ערך הגב התחתון.
    2. ל-MZ היתה מהירות סופית של 120, עם מצערת פתוחה עד הסוף בכביש החוף. הספיק לי בתור התחלה, אבל הייתי רוצה קצת יותר מהירות זמינה מהאופנוע הבא שלי.
    3. להוציא כסף על הדברים הנכונים - הביטוח השנתי היה עולה לי כמעט פי 2 ממה ששילמתי על האופנוע עצמו. עם האופנוע הבא אני מעדיף להוציא יותר על טיפולים ולקחת את הסיכון עם אופנוע ישן נושן.

    מה שהייתי רוצה לשמר:
    1. מינימליזם וחלקים עמידים עם בלאי איטי - ל-MZ היתה שרשרת עטופה בשרוול שלא היה צריך לגעת בה, מנוע 2 פעימות שלא צריך להתעסק איתו, קירור אוויר, משאבת שמן שאהבה שמן מינרלי ב-25 ש"ח, פנסי איתות מחוברים על מעין צווארים גמישים וכו'.
    2. תכנון שמקל על גישה וטיפולים- הגלגל האחורי היה מתפרק מהצד הנגדי לשרשרת, אני מנחש שהיו עוד כל מיני טאצ'ים שנועדו לאפשר תחזוקה נוחה.

    אני לא בקי באספקטים מכניים של אופנועים ואשמח לתיקונים והשגות, אבל כרגע זו ההבנה שלי לגבי מה שאני מחפש באופנוע הבא:
    1. קירור אוויר, 600-1000 סמ"ק תן או קח
    2. גל הינע
    3. מנוע שקל לגשת אליו ולפרק אותו במידה וצריך לטפל
    4. חלקים זמינים בצורה סבירה
    5. self adjusting valves - מונח שנתקלתי בו ולא בטוח מה המקבילה הנכונה בעברית - על מנת להימנע מטיפול כיוון השסתומים

    - עד שנת 1988-1989 - לאפשר רישיון אספנות. הבנתי שייבוא מחו"ל הוא לא סופר בעייתי וזה הכיוון שאני מסתכל עליו כרגע.
    - תקציב - עד 30K אני מעריך, אידיאלית הייתי שמח לסגור ב-25K.

    דגמים ששמתי עליהם עין:
    1. בימר r-80 או דגם דומה - להבנתי עונה על כל הקריטריונים למעט כיוון השסתומים (רלוונטי במנוע בוקסר?) ומחיר - יקר יותר מאחרים
    2. מוטוגוצ'י רלוונטי כלשהו - הבנתי שבארץ יצא שם רע שלא בצדק לגוצ'ים ישנים, אבל שלמעשה הם די דומים לבימרים מבחינת הדרישות. האם זה נכון? ואם כן, על אילו דגמים כדאי להסתכל?
    3. nighthawk 650/700 - מנוע 4 בשורה מקורר אוויר עם כיוון שסתומים הידראולי, כחול/לבן זו אחלה סכמת צבעים לטעמי, גל הינע, אבל לא בטוח ש-4 בשורה זה מנוע "נגיש" מספיק במידה וצריך להתעסק, נשמע כמו אחד המסובכים. כמו כן לא בטוח שהחלקים מספיק זמינים.
    4. honda shadow / kawasakai vulcan 750 - קרוזרים עם קירור אוויר, גל הינע וכיוון שסתומים אוטומטי. לא פוסל על הסף אבל אופנועים דמויי הארלי זה פחות הסגנון שלי.

    להבנתי, מי מהאופנועים הנ"ל, במידה ועולה באיזור 2K דולר באיביי, אמור לצאת משהו באיזור ה-25K שקלים אחרי שהמדינה שותה את שלה.

    האם למישהו יש ניסיון עם מי מהכלים הנ"ל, או יכול להצביע על כלי רלוונטי אחר? אשמח לכל תובנה, טיפ, השגה או הכוונה.

    תודה!

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    זה

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    זה
    למה להזכיר לגרמנים על הפלופ הכי גדול שלהם בעולם האופנועים?

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    לא רואה איפה אתה מוצא R80 במצב טוב שיכול לשרת אותך נאמנה במחיר של 2K דולר
    את האחרים אולי תמצא במחיר שקרוב לזה אבל במצב שידרוש ממך אחזקה גבוהה שהיא ההיפך ממה שאתה מחפש
    בגדול כלי בן 30 עם אמינות טובה ואחזקה נמוכה זו נוסחה שיש לה פתרון אחד בלבד וקוראים לו ווספה.

  5. #5
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    אתה חייב לי שבע דקות מהחיים על זה
    למ.ז. שלך לא היו שסתומים, וגם לג'אווה ... היתה שרשרת משתמנת
    תתקדם לdr650 בן שנה (כי צילינדר ניקסיל דרוזי זה כנראה כבר בחזרה לעתיד בשבילך)
    דרייבשאפט זה לא תמיד משתלם יותר. וגם קליפס לשרשרת (במקום מסמררת) לא מסוכן במידות 540 סבירות.
    (שאשא ווספה זה חרא של דבר. באמצע רכיבה על אחת נשארתי עם ידית הגז ביד. די עם המיתוסים! )

    אגב, מה תועיל לך גרוטאה מתפקדת אם אתה מתכוון לרכוב איתה לעבודה בין שבע לתשע בבוקר בלי ביטוח?

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    511
    תביא לבד R80 מאירופה (אספנות).

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    מניסיון החזקת אופנוע אספנות יקרה יותר מהחזקת אופנוע חדש וללא הבעיות הנלוות לאופנוע אספנות.

    קח בחשבון עוצר תנועה בין השעות 0700-0900 בכל יום חול, איסור שלא שווה "לעקוף" אותו.

    השגת חלקי חילוף וציוד לאופנועים בני 30 שנה מחייב הערכות מיוחדת במיוחד אם אתה מצפה לשימוש יום יומי.

    מעט מאד מוסכים יסכימו לטפל באופנוע שיצטרך הרבה תשומת לב, במיוחד אם אתה לא מכונאי בעצמך.

    העונים להגדרות שלך הם בעיקר אופנועי ה- BMW מעל 600 סמ"ק, שהם יקרים בפני עצמם ברכישה, החזקתם
    פשוטה למי שמבין אבל מצרכים תשומת לב כמו כל כלי ישן.

    היה בבעלותי BMW R100RS מודל 1977 שחרש את הארץ אבל אל תצפה לאופנוע שגר ושכח. תחזוקה שוטפת
    ויישור קוו עולים כסף והרבה.

    ה-"חיסכון" בביטוח מגיע עם מחיר שמתקזז במהירות בהחזקה ובחיי היום יום, וזה לא רעיון חכם להתייחס לאופנוע
    אספנות ככלי יומי רגיל.

    אופנוע אספנות קונים מאהבה ולא מקמצנות.

    בנושא אופנועים אין קיצורי דרך לאורך זמן. ומי שמספר לך "לא שמתי אגורה במשך שנים" משקר, או רוכב על זמן שאול.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    מה נתפסתם על הבימרים כאילו הם שיא האמינות?.. נכון, בוקסר ישן זה פשוט לאחזקה ותחזוקה, אם אתה מטפל לבד.
    ואם כבר אתה לא צריך באמת להתנייע בין 7 ל 9 בבוקר ואתה גמיש, כל 4 בשורה יפני UJM במצב מצויין מסוף שנות ה 80' יהיה אחלה (הזכרת
    nighthawk אז אתה בהחלט בכיוון !!
    )
    ד"א ליפנים UJM יש ימבה חלקים ברשת, ואתן דוגמא שלי - יש לי כלי שנת 2009, נחשו מאיפה 95% מהחלקים אני רוכש?.. מחו"ל מאיביי/אתרי חלקי חילוף ובעיקר הרבה פעמים משומשים
    נערך לאחרונה על ידי erani99; 13-03-2018 בשעה 11:15.
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,083
    ציטוט נכתב במקור על ידי erani99 צפיה בהודעה
    מה נתפסתם על הבימרים כאילו הם שיא האמינות?.. נכון, בוקסר ישן זה פשוט לאחזקה ותחזוקה, אם אתה מטפל לבד.
    ואם כבר אתה לא צריך באמת להתנייע בין 7 ל 9 בבוקר ואתה גמיש, כל 4 בשורה יפני UJM במצב מצויין מסוף שנות ה 80' יהיה אחלה (הזכרת
    nighthawk אז אתה בהחלט בכיוון !!
    )
    ד"א ליפנים UJM יש ימבה חלקים ברשת, ואתן דוגמא שלי - יש לי כלי שנת 2009, נחשו מאיפה 95% מהחלקים אני רוכש?.. מחו"ל מאיביי/אתרי חלקי חילוף ובעיקר הרבה פעמים משומשים

    העניין הוא בשחיקה, מנוע יפני עובד בסיבובי מנוע מטורפים בעוד הבוקסרים הישנים חיים בנחת.
    לבוקסרים אין שרשרת וגלגל"ש מיותרים וכמובן קירור אויר בדיוק כמו מנוע חיפושית.
    איכות החומרים בהם היא איכות "של פעם". ואין פלסטיקים או חומרים חלשים...

    זה למה!
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    תחזוקה נוחה וזולה, זמינות חלפים ושיוט של 130...סוזוקי GS500 שקלת? השנה הראשונה היא 89 ואפשר למצוא במחיר מגוכח בחו"ל. עדיין מייצרים אותם בקולומביה לכן חלפים חדשים יש בשפע וגם בארץ...אני יודע שזה לא בדיוק מה שחלמת עליו אבל מציע את 2 הסנט שלי.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    העניין הוא בשחיקה, מנוע יפני עובד בסיבובי מנוע מטורפים בעוד הבוקסרים הישנים חיים בנחת.
    לבוקסרים אין שרשרת וגלגל"ש מיותרים וכמובן קירור אויר בדיוק כמו מנוע חיפושית.
    איכות החומרים בהם היא איכות "של פעם". ואין פלסטיקים או חומרים חלשים...

    זה למה!
    אז זהו, שכל מה שציינת פה זה לא רלוונטי (על גבול השטויות תרשה לי) - בהרבה מהמקרים אם משווים בפועל כלי בוקסר מול UJM ארבע בשורה.. שניהם יעשו מעל חצי מליון ק"מ לפני פתיחת מנוע !!! וזה במידה והתחזוקה נאותה בזמן ובעיקר - לא מזיינים להם ת'צורה !! (כלים עם כ 10~15 אלף מייל בני 30 בארה"ב שמאופסנים בחורף בגאראג' יבש סביר מאוד להניח שלא זויינו)
    זה כמו להגיד שהארלי זה הכלי הכי אמין בסטטיסטיקה, למה? - כי רוכבים עליהם לא יותר מ 120~140 בפיקים וגם זה בהגזמה, בסופ"שים או טיולים רוב הגדול של הזמן. תעשה את אותו הדבר עם R1 ותראה שהכלי עובר את ה 300~400 אלף ק"מ כמו כלום רק ביצוע טיפולים שוטפים!!.. אני אוסיף והעיז לציין - ולא יהיה צריך אפילו כיוון שסטומים לפני 400 אלף.
    לענייננו - הונדה CB750 או
    nighthawk למשל יהיו לא פחות אמינים מבוקסרים של BMW !!
    גילוי נאות - אני רוכב על בימר. ולא, לא בוקסר
    נערך לאחרונה על ידי erani99; 13-03-2018 בשעה 14:58.
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    תחזוקה נוחה וזולה, זמינות חלפים ושיוט של 130...סוזוקי GS500 שקלת? השנה הראשונה היא 89 ואפשר למצוא במחיר מגוכח בחו"ל. עדיין מייצרים אותם בקולומביה לכן חלפים חדשים יש בשפע וגם בארץ...אני יודע שזה לא בדיוק מה שחלמת עליו אבל מציע את 2 הסנט שלי.
    UJM כמו גם משפחת ה GS750/850/1100 גם.
    למשל סתם מרפרוף באיביי:
    https://www.ebay.com/itm/1983-Suzuki...tapdzY&vxp=mtr

    https://www.ebay.com/itm/1983-Suzuki...FaoH-b&vxp=mtr
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    גם זה:
    https://www.ebay.com/itm/1984-Honda-...9alfVt&vxp=mtr
    אבותיו של ה VFR
    וזה יתן לך יופי אפילו קצת מעל ה 130 מדי פעם, אבל V4 (של הונדה לפחות) יותר יקר לאחזקה ותחזוקה מאשר ה IL4
    נערך לאחרונה על ידי erani99; 13-03-2018 בשעה 15:31.
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2016
    הודעות
    320
    ליפנים חסר את מימד העל-זמניות והקלאסיקה
    שיש בעיצוב הבימר. הם יעילים וזולים יותר אבל לא תתענג סתם כך להסתכל עליו כשהוא עומד, אתה פשוט תרד ממנו ותמשיך הלאה מבלי לסובב את הראש לאחור.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי levil צפיה בהודעה
    ליפנים חסר את מימד העל-זמניות והקלאסיקה
    שיש בעיצוב הבימר. הם יעילים וזולים יותר אבל לא תתענג סתם כך להסתכל עליו כשהוא עומד, אתה פשוט תרד ממנו ותמשיך הלאה מבלי לסובב את הראש לאחור.
    אולי, ותלוי למי. על טעם ועל ריח.
    זה נחמד שיש לך R80GS בייסיק, זה גם קלאסיקה, נכון. אבל, לי למשל איזה CB900F/1100 או GPZ900/1100 טופגאן או אפילו GS1150EF/ES וגם איזה FJ1100/1200 יעשו לי את זה לא פחות.. והי, היפנים הרבה יותר פרקטים מאיזה גרמני עם מכלולים ישנים וקלאץ' יבש כמו מדבר עם כאבל שאתה צריך יד שמאל של שווארצנגר, מיותר להזכיר שהבימרים בשנות ה 80' וגם תחילת ה 90' נתקעו לא רק עם קלאץ' יבש שאתה צריך לא רק כח כאמור-גם לפרק יותר מחצי אופנוע להחליפו, אלא גם תיבת הילוכים בעלת 5 הילוכים.. בעוד שהיפנים ישייטו ביתר חלקות על שישי ב 130 - הרי זה מה שמצופה מפות"ש לא?
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

אשכולות דומים

  1. מבקש המלצה על קסדה מלאה נוחה למשקפיים
    על ידי doog בפורום פורום ציוד
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 04-09-2017, 11:21
  2. מהירות שיוט וסלד מומלצים בx evo 250
    על ידי scott12 בפורום כללי
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 10-06-2017, 22:27
  3. מהירות שיוט בכבישים בין עירוניים
    על ידי talr1 בפורום כללי
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 03-05-2017, 21:09
  4. המלצות לשמנים נכונים ותחזוקת אופנוע (הונדה cbf 250)
    על ידי BassOutcast בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 09:14
  5. תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 01-07-2016, 13:59

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO