זה![]()
אהלן,
התחלתי להרוויח משכורת ממוצעת וסבירה בחצי השנה האחרונה, ואני מתחיל לפזול לכיוון רכישת אופנוע.
האופנוע הראשון שלי היה MZ 301. אני זוכר בזמנו שקראתי עליו בעיקר תלונות, אך האמת שאישית נהניתי ממנו מאוד. פרד כחול, נאה ומהימן, היה מביא אותי לכל מקום וסיפק את צרכיי.
היו 2 דברים שרציתי לשפר באופנוע הבא:
1. פחות ויברציות - הויברציות לא היו דיל ברייקר לכשעצמן, אבל הייתי מעדיף אופנוע עם פחות תנודות אנכיות מטעמי שמירת ערך הגב התחתון.
2. ל-MZ היתה מהירות סופית של 120, עם מצערת פתוחה עד הסוף בכביש החוף. הספיק לי בתור התחלה, אבל הייתי רוצה קצת יותר מהירות זמינה מהאופנוע הבא שלי.
3. להוציא כסף על הדברים הנכונים - הביטוח השנתי היה עולה לי כמעט פי 2 ממה ששילמתי על האופנוע עצמו. עם האופנוע הבא אני מעדיף להוציא יותר על טיפולים ולקחת את הסיכון עם אופנוע ישן נושן.
מה שהייתי רוצה לשמר:
1. מינימליזם וחלקים עמידים עם בלאי איטי - ל-MZ היתה שרשרת עטופה בשרוול שלא היה צריך לגעת בה, מנוע 2 פעימות שלא צריך להתעסק איתו, קירור אוויר, משאבת שמן שאהבה שמן מינרלי ב-25 ש"ח, פנסי איתות מחוברים על מעין צווארים גמישים וכו'.
2. תכנון שמקל על גישה וטיפולים- הגלגל האחורי היה מתפרק מהצד הנגדי לשרשרת, אני מנחש שהיו עוד כל מיני טאצ'ים שנועדו לאפשר תחזוקה נוחה.
אני לא בקי באספקטים מכניים של אופנועים ואשמח לתיקונים והשגות, אבל כרגע זו ההבנה שלי לגבי מה שאני מחפש באופנוע הבא:
1. קירור אוויר, 600-1000 סמ"ק תן או קח
2. גל הינע
3. מנוע שקל לגשת אליו ולפרק אותו במידה וצריך לטפל
4. חלקים זמינים בצורה סבירה
5. self adjusting valves - מונח שנתקלתי בו ולא בטוח מה המקבילה הנכונה בעברית - על מנת להימנע מטיפול כיוון השסתומים
- עד שנת 1988-1989 - לאפשר רישיון אספנות. הבנתי שייבוא מחו"ל הוא לא סופר בעייתי וזה הכיוון שאני מסתכל עליו כרגע.
- תקציב - עד 30K אני מעריך, אידיאלית הייתי שמח לסגור ב-25K.
דגמים ששמתי עליהם עין:
1. בימר r-80 או דגם דומה - להבנתי עונה על כל הקריטריונים למעט כיוון השסתומים (רלוונטי במנוע בוקסר?) ומחיר - יקר יותר מאחרים
2. מוטוגוצ'י רלוונטי כלשהו - הבנתי שבארץ יצא שם רע שלא בצדק לגוצ'ים ישנים, אבל שלמעשה הם די דומים לבימרים מבחינת הדרישות. האם זה נכון? ואם כן, על אילו דגמים כדאי להסתכל?
3. nighthawk 650/700 - מנוע 4 בשורה מקורר אוויר עם כיוון שסתומים הידראולי, כחול/לבן זו אחלה סכמת צבעים לטעמי, גל הינע, אבל לא בטוח ש-4 בשורה זה מנוע "נגיש" מספיק במידה וצריך להתעסק, נשמע כמו אחד המסובכים. כמו כן לא בטוח שהחלקים מספיק זמינים.
4. honda shadow / kawasakai vulcan 750 - קרוזרים עם קירור אוויר, גל הינע וכיוון שסתומים אוטומטי. לא פוסל על הסף אבל אופנועים דמויי הארלי זה פחות הסגנון שלי.
להבנתי, מי מהאופנועים הנ"ל, במידה ועולה באיזור 2K דולר באיביי, אמור לצאת משהו באיזור ה-25K שקלים אחרי שהמדינה שותה את שלה.
האם למישהו יש ניסיון עם מי מהכלים הנ"ל, או יכול להצביע על כלי רלוונטי אחר? אשמח לכל תובנה, טיפ, השגה או הכוונה.
תודה!
זה![]()
לא רואה איפה אתה מוצא R80 במצב טוב שיכול לשרת אותך נאמנה במחיר של 2K דולר
את האחרים אולי תמצא במחיר שקרוב לזה אבל במצב שידרוש ממך אחזקה גבוהה שהיא ההיפך ממה שאתה מחפש
בגדול כלי בן 30 עם אמינות טובה ואחזקה נמוכה זו נוסחה שיש לה פתרון אחד בלבד וקוראים לו ווספה.
אתה חייב לי שבע דקות מהחיים על זה
למ.ז. שלך לא היו שסתומים, וגם לג'אווה ... היתה שרשרת משתמנת
תתקדם לdr650 בן שנה (כי צילינדר ניקסיל דרוזי זה כנראה כבר בחזרה לעתיד בשבילך)
דרייבשאפט זה לא תמיד משתלם יותר. וגם קליפס לשרשרת (במקום מסמררת) לא מסוכן במידות 540 סבירות.
(שאשא ווספה זה חרא של דבר. באמצע רכיבה על אחת נשארתי עם ידית הגז ביד. די עם המיתוסים! )
אגב, מה תועיל לך גרוטאה מתפקדת אם אתה מתכוון לרכוב איתה לעבודה בין שבע לתשע בבוקר בלי ביטוח?
תביא לבד R80 מאירופה (אספנות).
מניסיון החזקת אופנוע אספנות יקרה יותר מהחזקת אופנוע חדש וללא הבעיות הנלוות לאופנוע אספנות.
קח בחשבון עוצר תנועה בין השעות 0700-0900 בכל יום חול, איסור שלא שווה "לעקוף" אותו.
השגת חלקי חילוף וציוד לאופנועים בני 30 שנה מחייב הערכות מיוחדת במיוחד אם אתה מצפה לשימוש יום יומי.
מעט מאד מוסכים יסכימו לטפל באופנוע שיצטרך הרבה תשומת לב, במיוחד אם אתה לא מכונאי בעצמך.
העונים להגדרות שלך הם בעיקר אופנועי ה- BMW מעל 600 סמ"ק, שהם יקרים בפני עצמם ברכישה, החזקתם
פשוטה למי שמבין אבל מצרכים תשומת לב כמו כל כלי ישן.
היה בבעלותי BMW R100RS מודל 1977 שחרש את הארץ אבל אל תצפה לאופנוע שגר ושכח. תחזוקה שוטפת
ויישור קוו עולים כסף והרבה.
ה-"חיסכון" בביטוח מגיע עם מחיר שמתקזז במהירות בהחזקה ובחיי היום יום, וזה לא רעיון חכם להתייחס לאופנוע
אספנות ככלי יומי רגיל.
אופנוע אספנות קונים מאהבה ולא מקמצנות.
בנושא אופנועים אין קיצורי דרך לאורך זמן. ומי שמספר לך "לא שמתי אגורה במשך שנים" משקר, או רוכב על זמן שאול.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מה נתפסתם על הבימרים כאילו הם שיא האמינות?.. נכון, בוקסר ישן זה פשוט לאחזקה ותחזוקה, אם אתה מטפל לבד.
ואם כבר אתה לא צריך באמת להתנייע בין 7 ל 9 בבוקר ואתה גמיש, כל 4 בשורה יפני UJM במצב מצויין מסוף שנות ה 80' יהיה אחלה (הזכרתnighthawk אז אתה בהחלט בכיוון !!)
ד"א ליפנים UJM יש ימבה חלקים ברשת, ואתן דוגמא שלי - יש לי כלי שנת 2009, נחשו מאיפה 95% מהחלקים אני רוכש?.. מחו"ל מאיביי/אתרי חלקי חילוף ובעיקר הרבה פעמים משומשים
נערך לאחרונה על ידי erani99; 13-03-2018 בשעה 11:15.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תחזוקה נוחה וזולה, זמינות חלפים ושיוט של 130...סוזוקי GS500 שקלת? השנה הראשונה היא 89 ואפשר למצוא במחיר מגוכח בחו"ל. עדיין מייצרים אותם בקולומביה לכן חלפים חדשים יש בשפע וגם בארץ...אני יודע שזה לא בדיוק מה שחלמת עליו אבל מציע את 2 הסנט שלי.
אז זהו, שכל מה שציינת פה זה לא רלוונטי (על גבול השטויות תרשה לי) - בהרבה מהמקרים אם משווים בפועל כלי בוקסר מול UJM ארבע בשורה.. שניהם יעשו מעל חצי מליון ק"מ לפני פתיחת מנוע !!! וזה במידה והתחזוקה נאותה בזמן ובעיקר - לא מזיינים להם ת'צורה !! (כלים עם כ 10~15 אלף מייל בני 30 בארה"ב שמאופסנים בחורף בגאראג' יבש סביר מאוד להניח שלא זויינו)
זה כמו להגיד שהארלי זה הכלי הכי אמין בסטטיסטיקה, למה? - כי רוכבים עליהם לא יותר מ 120~140 בפיקים וגם זה בהגזמה, בסופ"שים או טיולים רוב הגדול של הזמן. תעשה את אותו הדבר עם R1 ותראה שהכלי עובר את ה 300~400 אלף ק"מ כמו כלום רק ביצוע טיפולים שוטפים!!.. אני אוסיף והעיז לציין - ולא יהיה צריך אפילו כיוון שסטומים לפני 400 אלף.
לענייננו - הונדה CB750 אוnighthawk למשל יהיו לא פחות אמינים מבוקסרים של BMW !!
גילוי נאות - אני רוכב על בימר. ולא, לא בוקסר
נערך לאחרונה על ידי erani99; 13-03-2018 בשעה 14:58.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
UJM כמו גם משפחת ה GS750/850/1100 גם.
למשל סתם מרפרוף באיביי:
https://www.ebay.com/itm/1983-Suzuki...tapdzY&vxp=mtr
https://www.ebay.com/itm/1983-Suzuki...FaoH-b&vxp=mtr
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
גם זה:
https://www.ebay.com/itm/1984-Honda-...9alfVt&vxp=mtr
אבותיו של ה VFR
וזה יתן לך יופי אפילו קצת מעל ה 130 מדי פעם, אבל V4 (של הונדה לפחות) יותר יקר לאחזקה ותחזוקה מאשר ה IL4
נערך לאחרונה על ידי erani99; 13-03-2018 בשעה 15:31.
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
ליפנים חסר את מימד העל-זמניות והקלאסיקה
שיש בעיצוב הבימר. הם יעילים וזולים יותר אבל לא תתענג סתם כך להסתכל עליו כשהוא עומד, אתה פשוט תרד ממנו ותמשיך הלאה מבלי לסובב את הראש לאחור.
אולי, ותלוי למי. על טעם ועל ריח.
זה נחמד שיש לך R80GS בייסיק, זה גם קלאסיקה, נכון. אבל, לי למשל איזה CB900F/1100 או GPZ900/1100 טופגאן או אפילו GS1150EF/ES וגם איזה FJ1100/1200 יעשו לי את זה לא פחות.. והי, היפנים הרבה יותר פרקטים מאיזה גרמני עם מכלולים ישנים וקלאץ' יבש כמו מדבר עם כאבל שאתה צריך יד שמאל של שווארצנגר, מיותר להזכיר שהבימרים בשנות ה 80' וגם תחילת ה 90' נתקעו לא רק עם קלאץ' יבש שאתה צריך לא רק כח כאמור-גם לפרק יותר מחצי אופנוע להחליפו, אלא גם תיבת הילוכים בעלת 5 הילוכים.. בעוד שהיפנים ישייטו ביתר חלקות על שישי ב 130 - הרי זה מה שמצופה מפות"ש לא?
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast