תלחץ על התמונה, זה יעביר אותך ל: https://imgbb.com/kJkRrtK
קבלת פינוק, קח לינק:
https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
מסתבר שאחרי זה הוספתי למשוואה גם טנרה 660, פשוט כי הפלטפורמה כבר קיימת. עוד מחשבת החלפה שרצה אצלי בראש בזמנו, תרום-קורונה...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אם כבר השרשור הזה הועלה באוב.
פונה לקידוזו, בהמשך לאותו ויכוח שניהלנו לפני כשנתיים בנוגע לעלויות אחזקה של רכב... הזמן עושה את שלו, והפיאט בדיוק סגרה 3 שנים ו-42 אלף ק"מ אצלי, והרכב כרגע בן 6.
משום שאני מחזיק אקסל שבו אני רושם את כל הטיפולים/תיקונים שאני עושה ברכב, עכשיו יש לי סטטיסטיקה.
אז הפיאט שלי, שנקנתה ביוני 18' כשהיא בת 3 עם 49 אק"מ ועומדת כרגע על כ-91 אק"מ, אכלה בתקופה הזאת כ-6400 ש"ח בחלקים, צמיגים וטיפולים. הטיפולים נעשו חלקית במוסך, וחלקית (בעיקר החלפות שמן/פילטרים/פלאגים) עצמאית. יש לציין שההחלפות השמן בוצעו בתדירות גבוהה יותר מהדרוש עפ"י היצרן - בתדירות של בין 5 ל-10 אלף ק"מ. פרט לזה - שום דבר מאלה לא דרש תיקון:
ההוצאה כאמור עומדת על 6400 ב-3 שנים - שהם כ-2130 בשנה, או כ-180 שקלים בחודש.מזגן, מחשב, ציריה, בולם, כל חלק כזה מסתכם בהרבה יותר מעלות טיפולים לפי היצרן וברכבים בני 3 ומעלה מרפי מבקר, במיוחד מכוניות "לא אסייתיות".
זה אפילו פחות מהתרחיש האופטימי שלי, שקראת לו "לא סביר":
נכון לרגע זה, אין לי שום כוונה להחליף את הרכב למרות שהוא בן 6 - הוא עובד מצויין, עושה את כל המוטל עליו ולא עושה בעיות (טפו, טפו, טפו). אם זה ימשך כך, אני מתנדב לעדכן בעוד שנה-שנתיים-שלוש עד כמה עלו הוצאות התיקונים של הרכב.טיפולים (קטן כל 10 במקום כל 15 בספר, גדול כל 75) - 2400 בשנה: 200 בחודש.
צמיגים - אחת ל-3 שנים רביעיה ב-1800 שקל (מקורב). 50 בחודש.
בלת"מים וקטנות (פנצ'רים, שטיפה וכו'): 100 בחודש.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 13-06-2021 בשעה 16:59.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
קקטוב, תודה על השיתוף ומאמין לכל מילה שכתבת לגבי הפיאט שלכם.
נתחיל באובייסט...- רובנו מטפלים במוסך וצוברים הרבה יותר מ 90,000 ק"מ במהלך 6 שנים. מעבר לק"מ הנמוך והאמינות (טפו טפו) אני עדיין מחזיק בדיעה שהסכום האמיתי חייב לכלול את כל היבטי המימון השימוש והתיקון וחלק מבעלי הרכבים נוטים להתעלם מההוצאה הכי גדולה.
אם קנית לדוגמא ב 50,000 ש"ח ואחרי 3 שנים תמכור ב 20,000 ש"ח ואתה צריך לאפס לרכב ברמה דומה ב- 50,000 ש"ח, אז יש 10,000 נוספים להעמיס בשנה שהם בערך 1,000 ש"ח בחודש לתפרנים כמוני וכמוך שלא קונים חדש. אם קנית חדש ממוצע ומכרת אחרי 4 שנים (בסביבות 100,000 ק"מ) הפסדת קרוב ל- 50% אחוז מערך הרכב (50,000 ש"ח גרוסו) מצד שני, כמעט ולא ביקרת במוסך. אם קנית ג'יפ או טנדר (משומש) כי אתה חובב שטח תשלם ביטוח שנתי באזור ה -8,000 אש"ח.
צריכת דלק ממוצעת לפני עשור היתה גבוהה משמעותית במשומשות והסכום שחישבתי כלל מכוניות שצורכות ליטר לכל 12-10 ק"מ. צריכת הדלק וירידת המחיר כבר מקרבים אותנו לאזור 2,000 ש"ח בחודש- לפני העיזים ויתר ההוצאות הידועות. ממה שהבנתי ממוסכניקים וניסיון אישי, לרוב העיזים מגיעות אחרי 100,000 ק"מ. נתקלתי בעז ששקלה 6,000 ש"ח (קאיה) עז ששקלה 5,000 (פג'ו) ועוד בלי עין הרע. מהמותן אני מעריך שהסכום הריאלי של הטבלה שהכנתי בעבר ירד גם כי שוק הרכב השתנה וכבר יש חדשות ב 70,000.
אין לי את הקובץ המקורי אבל חבר שכיר שנוסע מעל הממוצע (לדעתי) בחן במשך תקופה אלטרטיבה לעלות שווי שימוש מהחברה שהיה יקר ולא הצליח להגיע לתחזוקת משפחתית סבירה בסכום נמוך מ 3,500 בחודש.
מסתכל על הצעירים בצנטרום של תל אביב עם קורקינט שעולה לירה וחצי ודירת 2 חדרים שעולה 8,000 ש"ח לחודש ופתאום הטמטום נראה יותר נכון.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
יש לי פיאט 500 1.4 ידנית מודל 2009 עם 130,000 קילומטר נכון ל29/03/2021.
אני עושה בשנה כ3000 קילומטר.
רמת הבלאי שלה יותר גבוה מהסובארו B4 מודל 2001 שהייתה לנו ( כשעברה אליי עשתה בשנה בערך אותו הדבר ).
יש לציין שהB4 הייתה לפני כן של אישתי ועשתה קזיליון קילומטרים עד שעברה אלי ולמעט זוג בולמים ומפלג לא הוחלף כלום ולא היו תקלות.
ההוצאות על הB4 היו נמוכות מהשווי שימוש של ההברידית שאישתי קיבלה מהעבודה שעולה 3000 שקל בחודש.
הטבלה היא של הפיאט.
11/10/2018 116000 רכישה 21,000.00 11/10/2018 116000 העברת בעלות 240 02/09/2018 ביטוח מקיף 1,049 02/09/2018 ביטוח חובה 311 17/10/2018 מכון רישוי 96 19/12/2018 11900 טיפול קטן 500 01/01/2019 ביטוח חובה 1,087 01/01/2019 ביטוח מקיף 12/09/2018 פנסים קדמיים 580 01/11/2018 11900 רישיון רכב 1206 19/12/2018 11900 טסט 96 21/07/2019 124420 מצבר וולטה 550 10/10/2019 125597 רישיון רכב 1076 11/11/2019 125597 טסט 96 11/11/2019 125599 טיפול קטן 550 11/11/2019 12599 נשם ראש מנוע 90.16 22/08/2020 129295 כיסוי צומת אלמוג 450 23/10/2020 129560 רשיון רכב 1074 12/11/2020 129474 טיפול ובולמים 2785 12/11/2020 129474 טסט 96 12/11/2020 129474 כיוון גלגלים 120 12/11/2020 129494 חלונות כהים 70 12/11/2020 129494 מעמד לדיבורית 50 16/12/2020 129509 טלסקופים דלת אחורית 300 31/12/2020 130100 סליל הצתה 4 350 
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
סליל
טלסקופים
בולמים
חיישן בית מצערת שניקיתי ואיפסתי לבד את התקלה ( יש לי OBD לצורך זה)
האמת שישנם עוד מלא דברים קטנים שמתפרקים שפשוט סידרתי לבד.
הפיאט שורדת את השנים הרבה פחות יפה מהB4 שבכמה השנים האחרונות היו אצלי ועשתה קילומטראג' דומה.
ונכון הרכב כמעט ולא נוסע.
אני מקפיד פעם ב לעשות סיבוב כדי שיזוז קצת.
אני מהמר שכשהילדה תירש את הפיאט התבלה תהיה עשירה יותר ואני עני יותר.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI