לוקי,קצר ולעניין אתה מברר אם יש אפשרות להגיש תביעה יצוגית כנגד מטרו ובמצב כזה אתה תרוויח סכום נאה והעו״ד שיהיה מוכן לקחת את זה על עצמי ירוויח גם סכום נאה. דא עקא רוב התביעות האלה מסתיימות בפשרה עם חיסיון לציבור במקרים רבים. אז מעז לא יצא מתוק.
נתנאל אומנם רכשתי משומש אבל הוא נרכש ממטרו
אבל כמו שציינתי אני לא טוען שמגיע לי פיצוי.
לגבי תום לב
יש חוק שאומר גילוי נאות על עברו של הרכב בהיבט המכאני שלו!
הרכב יכול להיות אחרי תאונה אבל תקין ובטוח.
על המוכר חובה להצהיר שהיה מה שהיה על מנת שרוכש יחליט אם אכן ערכו תואם לציפיות כלומר עשויה להיות ירידת ערך.
אם יבואן יודע שבעוד פרק זמן מסוים ערך הרכב ירד האם הוא לא צריך לעדכן את סוכניו ולקוחותיו?
נקודה למחשבה?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לוקי,קצר ולעניין אתה מברר אם יש אפשרות להגיש תביעה יצוגית כנגד מטרו ובמצב כזה אתה תרוויח סכום נאה והעו״ד שיהיה מוכן לקחת את זה על עצמי ירוויח גם סכום נאה. דא עקא רוב התביעות האלה מסתיימות בפשרה עם חיסיון לציבור במקרים רבים. אז מעז לא יצא מתוק.
אהבתי את - דע עקא,
פה היתרון של לוקי, הוא לא מחפש כסף וגם אם כן, רוצה לתרום אותו.
הלוואי ויצליח לקבל פסק דין ולא פשרה לפנים משורת הדין - זה יהיה אחלה מסמר תקדימי.
למה לתרום אותו?
מה רע בזה שבן אדם מנסה לדאוג לאינטרס שלו?
הוא הפסיד כסף, אין שום פסול בניסיון להשיב אותו.
לי יש ביקורת על ההתנהלות של לוקי עד הקניה (ולא בא לי לפרט כאן),
אבל מרגע שהרגיש שנעשה לו עוול אין לו מה להתנצל בפני אף
אחד בנסיונו להשיב לעצמו את כספו ועל הדרך
גם להשיב ליבואן המצחין (שאמן יפשוט רגל) כגמולו.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
נדמה לי שהמונח למה שעשית כאן, הוא לוליינות משפטית.
כמו שציינת גילוי נאות נדרש מסוחר לגבי מצבו המכאני של הרכב, משום שאתה רוכש כלי משומש, קיים פוטנציאל
לנזק מעצם זה שבוצע שימוש בכלי, ולכן החוק בא להגנת הצרכן, מה עוד שאם אכן הכלי עבר תאונה, הנזק הוא לכלי הספציפי
שרכשת.
בית עסק מתמחר מוצר לפי שיקוליו העסקיים (תחרות וכד'). לא אמור לעניין אותו מה ערכו של הכלי לאחר שהכלי יצא ממנו מצד העניין עצמו, למעט במוצרים יקרים
כמו כלי תחבורה, ששם לשמירת הערך יש חשיבות בהיבט שימור הלקוחות.
במקרה הזה, כנראה שלמטרו השתלמה שיקול הגדלת המכירות באמצעות ההוזלה והגדלת מעגל הלקוחות, מאשר שימור לקוחות חוזרים, לגיטימי וזה שיקול שלהם.
מכאן ועד לפרסם מראש שיש מבצעים? טוב שאתה לא מבקש מהם פירוט של התוכנית העסקית שלהם בתחילת כל שנה, כדי לדעת אם משתלם לרכוש
כלי עכשיו או לא.
הרי אם היו מפרסמים את המבצע שבועיים קודם, אתה היית מרוויח, ומישהו אחר היה מפסיד.
לכן אין לזה סוף אף פעם, מישהו מתישהו ככל הנראה יפסיד מההחלטה להוזיל, בגלל שהסוכן עודכן יום אחרי המכירה ולא יום קודם (לשיטתך).
לכן ממילא למטרו אין כאן שום אחריות.
ואם אכן יתברר שימטרו עשו משהו לא כשר/חוקי, זה רק יעיד על עודף רגולציה טיפשית ומיותרת, שמייקרת את המחירים של כלי הרכב והד"ג (מה שטענתי
מלכתחילה), לא על הלגיטימיות של השיקולים העסקיים של מטרו (או כל יבואן אחר לצורך העניין).
תמהני
לענ"ד מדובר בשורת מחץ שמסכמת את אופי כלכלת השוק הקפיטליסטי של העידן שלנו.
רדיפת צדק זה אחלה, עקרונות זה בכלל אחלה, אבל אי אפשר לשנות סדרי עולם כי הפעם זה אתה שאכלת אותה בכמה אלפיות.
אין ספק שזה מבאס רצח, אבל מה יום מיומיים? שנים על גבי שנים העולם המערבי מתנהל כך.
מה אגיד לך ינון, אני מזדהה עם הצער שלך על שחיקת הערך של האופנוע שקנית, אבל לא ביצעת איזו השקעה בורסאית או נדלנית. בסך הכל "בזבזת" עשרות אלפי שקלים על תחביב לא זול, ולהוצאה הזו התווספה הוצאה נוספת בדמות שחיקה נוספת של הערך שהיה נקוב קודם לכן.
אגב, מדוע לשום דבר אחר מלבד כלי רכב ואופנועים אין מחירון? מה זו בכלל השטות הזו של מחירון? מדוע שמישהו יחליט בשבילי כמה לדרוש על מוצר שלי שאני מציע למכירה? למה אין מחירון סלולריים משומשים או מחשבים משומשים?
הנה יש לליצן הזה לוי יצחק מחירון שיפוצים...
אני רוצה לראות את השיפוצניק שסופר מה שכתוב שם ואיך הוא ייקרע מצחוק אם לקוח יבקש מחיר מחירון על עבודה שמעוניין לבצע.
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
be a racer club
כלומר מבחינת כולם הכל בסדר
ואין מקום לשינויי.
מצטער שאני לא חושב כך.
אז ייתכן שאני מבזבז זמן אבל אין בכוונתי לעצור עד שיהיו לי תשובות ( על כל תשובה שניתנה לי יש לי 3 שאלות )
לכל היותר השקעתי זמן ולמדתי עוד תחום עניין.
שאלה (מתוך עניין) נושא הלולינות המשפטית.
כאשר מציגים דבר כזה בבית משפט מה זה אומר.
הרי אנו מדברים על ערך כלי ואובדן הערך שלו.
ב2 המקרים הלקוח מפסיד כסף וניזוק.
ב2 המקרים הלקוח מקבל אופנוע תקין לחלוטין ובכל זאת כמה פלסטיקים שניזוקו חלה חובת דיווח ואילו בהורדה לא
האם יש לזה משמעות משפטית?
שוב אם רובכם צודקים אז מצויין.
אם אני צודק או התחושה שלי נכונה אז.....?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לוקי, הנה עוד נקודה שאולי לא עלית עליה.
הכלי שרכשת ממטרו הוא יד שנייה (כלומר, לא חדש). מטרו שלמו עבורו לפי המחירון הישן. אם היו מוכרים לך לפי הערך לאחר ירידת המחירים הם היו מפסידים עליך. האם זה נראה לך הגיוני מבחינה עסקית?
אפשרות אחרת היא שהכלי היה אצלם בקונסיגנציה, כלומר, בעצם קנית מהבעלים הקודם ומטרו לקחה אחוזים על המכירה. במקרה כזה, אם היית קונה לפי מחיר חדש הבעלים הקודם היה מפסיד מה שאתה הפסדת.
איך שלא תסתכל על זה, כשמורידים מחירים חלק מפסידים וחלק מרוויחים. אי אפשר להימלט מזה. אבל, נדמה לי שכמות המרוויחים, בין אם קוני כלים חדשים או כאלו שעושים upgrade לאופנוע, גדולה לאין שיעור מכמות המפסידים. אין גם ספק שמבחינה ציבורית זה הדבר הנכון לעשות.
מצטער אבל זה לא שיקול, חברות רבות מבצעות טרייד אין במטרה לשמר לקוח וליהנות ממנו לפחות
בשנים הראשונות לחיי הרכב, הן לוקחות בחשבון הפסד המכירה של הרכב הישן וזה מגולם היטב במחיר.
בהשקה האחרונה של הונדה האפרקיה טווין נמכר באזור ה-100K, עירום, אני מכיר כמה וכמה בעלי קרוסטוררים
שחוו כביש שחזרו לסוכנות והוחלפו באפריקה כשהקונה החכם והמאושר משאיר סכום יחסית מזערי ומצייד את
האפריקה היטב! עכשיו יושבים כמה קרוסטוררים בסוכנות וחלק אצל בעלים שלו מצליחים למכור כיוון שיש לקונים
בסכומים האלה אופציות נהדרות אחרות והשוק מצומצם, כמה זמן לדעתך יחזיקו בסוכנות את המשומשים ללא
הורדה משמעותית של מחיר?
מי צריך להידפק? הקונה? המוכר? הסוכנות?
כל סוכנות יודעת שהיא לוקחת סיכון מחושב בעסקה כזו, אבל זו נבזות לגלגל את ההפסד על קונה להוט ותמים...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לוקי עם המשפט ״קונה להוט ותמים״ אני ממש לא מסכים איתך,הבחירה היא שלך אם להכנס להגדרה הזאת שלהוט לקנות כלי ותמים, האם באמת אחרי שאתה שנים רבות בתחום ענף הדו גלגלי וקנית כמה כלים וכלים בחיים שלך. האם באמת אתה יכול להגדיר את עצמך בתור תמים, עם הניסיון הרב שיש לך בענף והבנת מצב השוק,יש טענות שלא טוענים לוקי וזאת אחת מהם.
כמו כן לוקי,בתחילת הפוסט אמרתי לך ולא יודע אם שמת לב,לכל חברה יש את התקנון שלה ודו״ח החברה יש חברות על 50 עמודים ויש כאלה עם 10 אלף עמודים,תוריד אותו מהאינטרנט מהאתר של רשם החברות ותתחיל לעיין בו ולראות מה התקנון שלהם אומר לגבי הנחות על כלים,חיסולי מלאי של כלים. הכל נגיש לאזרח ״התמים״ הוא רק צריך לדעת לחפש.
ולגבי השאלה מי צריך להדפק? בכל קנייה ומכירה יש מישהו שקונה במחיר המתאים לו גם אם זה גבוהה ממה שהוא הסכים ומישהו שמוכר במחיר המתאים לו או נמוך ממה שהוא רצה,אז לא ראיתי עד היום שמישהו היה מרוצה ב100 אחוז כי תמיד אתה תרצה יותר או פחות,אולם שאתה מתעסק עם יבואן יש לו את המחיר מקסמילי שלו והמינמלי שלו שהוא מוכן למכור וזה לאחר ״הנחות״ ולכן הוא אף פעם לא יוצא מופסד גם אם זה כרוך להשאר עם הכלי בסוכנות עוד כמה חודשים כי בסוף יקנו אותו.
זה אני קראתי ללקוח (כל לקוח) לא בהכרח לוקי, תמים. תמימות היא המחשבה שהמוכר מספר לך את האמת
ולא מסתיר ממך דבר, ניצול של החרמנות וכל מי שקנה אי פעם אופנוע יודע שכשאתה עומד מול המועמד אתה לא
בדיוק רציונלי, חכם, או אפילו חושב בהגיון, הדיסונסס הקוגניטיבי עובד שעות נוספות, כי כשהזית עומד השכל בתחת...
אז לא משנה איזה שועל קרבות אתה, וכמה אופנועים מכרת או קנית, אתה בעמדת חולשה ותמים...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
במשפט הישראלי , נהוג הכלל יזהר הקונה. זה לקוח מהמשפט הבריטי ככל הידוע לי.
Sent from my Lenovo K50-T5 using Tapatalk
תנסו להפריד בין המקרה האישי שלי.
אני חשבתי לרכוש חדש ולמזלי היה משומש במטרו אשדוד!
בין אם אני צודק או לא ברגע זה הכלל שלי הוא לא לקנות אופנוע חדש
מבחינתי ניתן לרכוש כלי בן 4 שנים לפחות שספג את ירידת הערך המשמעותית שלו וכבר פחות מושפע מתאוות ה(מ)בצע של היבואנים ולהנות מבסיס מהנה ובטוח לרכיבה ולכיס.
לכל היותר כשהכוכב התורן ישאל למה מחירי המשומשים גבוהה וישנם מעט כלים נפנה אותו לפה ואולי לשרשור הצמיגים של עוז אם ניתן לשחזרו.
עם ישראל נהנה שדופקים אותו
אני חושב שצריך לשנות את סמל המדינה לגמל שלמה
אחרי שהזכר מפרה את הנקבה (לפעמים תוך כדי ) היא טורפת אותו (מקווה שלא טעיתי בחרק) או אלמנה שחורה זה יהיה לא רע על הדגל.
נערך לאחרונה על ידי lokimonster; 09-07-2016 בשעה 15:42.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
אתה צודק בחרק אבל מדובר במיתוס, זה מאוד נדיר שהנקבה אוכלת את הזכר בתנאי מעבדה ועוד יותר נדיר בטבע (2% מהמקרים במעבדה).
http://animals.howstuffworks.com/ins...heir-mates.htm
https://entomologytoday.org/2013/12/...eat-the-males/
Sources
- Crew, Becky. "The Femme Fatale That Wasn't." Cosmos Magazine. Nov. 10, 2011. (Oct. 16, 2014) http://web.cosmosmagazine.com/blog/t...-fatale-wasnt/
- Crump, Marty. "Headless Males Make Great Lovers." University of Chicago Press. 2005. (Oct. 16, 2014) http://www.press.uchicago.edu/Misc/Chicago/121992.html
- Howard, L. O. "The Excessive Voracity of the Female Mantis." Science. Oct. 8, 1886. (Oct. 16, 2014) http://www.jstor.org/stable/1761250
- Liskֳ«, E. and W. J. Davis. "Courtship and Mating Behaviour of the Chinese Praying Mantis, Tenodera aridifolia sinensis." Animal Behaviour. 35, 5. Volume 35, Issue 5, 1524–1537 Oct. 1987. (Oct. 16, 2014) http://www.sciencedirect.com/science...03347287800246
- Otte, Daniel et al. "Montodea Species File Online." Mantodea Species File. 2014. (Oct. 16, 2014) http://mantodea.speciesfile.org/Home.../HomePage.aspx
- Wade, Lisa. "Male Mantis Need Not Pray." Ms. Magazine. Nov. 29, 2010. (Oct. 16, 2014) http://msmagazine.com/blog/2010/11/2...-myth-exposed/
תודה לצערי במקרה של המקבילה זה קורה ב90 אחוז מהמקרים
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI